temperatura silnika

Usunięty użytkownik 3235

#11

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

W przypadku auta z ABS kolejność odpowietrzania jest inna, zaczynasz od hamulca przedniego prawego, potem przedni lewy, potem tylny prawy i na końcu tylny lewy
Sam proces odpowietrzania nie jest skomplikowany, do pomocy poproś drugą osobę,

marcin84

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Lokalizacja: Złoczew
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: marcin84 »

Z tym nagrzewaniem jeszcze dokładniej się przyjże, może przysłonię chłodnicę i zobaczę kiedy wentylator się załączy.
W miarę nagrzewania się silnika jego obroty powinny maleć z tego co się orientuję. U mnie po odpaleniu jest troszkę ponad 1000 a jak trochę pojeżdże to spadają poniżej 1000. A jakie u Was są obroty na biegu jałowym przy zimnym i nagrzanym silniku.

Usunięty użytkownik 3235

#13

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Jak odpalę zimny silnik to obroty mam ciut ponad 1000, a jak się silnik rozgrzeje to mam w okolicach 900. Ale dokładnie te same obroty miałem przy uszkodzonym termostacie.Wtedy auto więcej mi spalało benzyny. Po wymianie termostatu spalanie jest ok.

Prince_lookas

Astro-maniak
Posty: 442
Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Prince_lookas »

A ja pozwole sie dolaczyc i spytam o taka rzecz w zwiazku z temperatura silnika.

Mianowicie, gdy jezdze sobie (niezaleznie, jak dlugo), to wskazowka od temp. wychyli mi sie tylko lekko za niebieskie pole i tak caly czas stoi. Taka sytuacja jest, gdy jestem caly czas w ruchu. Gdy po jakims czasie, dotkne silnika i chlodnicy, to jest goraca, ze mozna sie sparzyc, wiec temperatura jest.

No i zatrzymuje samochod i czekam... Po okolo 10 min. wskazowka zaczyna szybko isc w gore,a po osiagnieciu temp. ok. 100 stopni, odpala sie wiatrak i chlodzi tak, az obnizy sie do rowno 90.
Na co stawiacie? Dodam jeszcze, ze w czasie tego postoju, gdy dodaje gazu, to wskazowka od temp. lekko podryguje.
Czujnik temperatury (ten w bloku) jest nowy i nic sie nie zmienilo.

Ktos podpowiedzial mi, ze pewnie wszystko jest ok, silnik ma swoja temperature w czasie jazdy (bo faktycznie, czuc to, gdy sie go dotknie), termostat jest sprawny, ale jest jakies zaklocenie na drodze z czujnika temperatury do zegarow lub w samych zegarach. Tak, jakby zegary dostawaly za slaby sygnal.

Myslicie, ze to jest kwestia wlasnie tego? Jak mozna to sprawdzic? Czy to moze byc zwiazane wlasnie z elektronika?

Pozdrawiam
Moja Astra ;)-> [External Link Removed for Guests] - do sprzedania na części!

Awatar użytkownika
doni76

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: doni76 »

Kupiłem Opla2 2.0 DTL czy te silniki są ok
doni

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

doni76 pisze:Kupiłem Opla2 2.0 DTL czy te silniki są ok
tak się robi balagan na forum. Chlopie gdzie to piszesz? Czy to jest temat od tego? Pierwsze poszukaj na forum, bylo wiele pisane na ten temat.
Pozatym każdy silnik jest ok bo by nie byly produkowane, a czy jest bardziej ok czy mniej niż byś chcial to już możesz poszukać i poczytać, a nie pisać post nie w temacie tego dotyczącym

marcin84

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Lokalizacja: Złoczew
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: marcin84 »

A ja jeszcze z tymi hamulcami.
Jak przekręce kluczyk i włącze zapłon to świeci mi się kontrolka hamulca ( ta obok kontrolki hamulca ręcznego). Jak silnik uruchomię to ona gaśnie. To jest normalne zachowanie, płyn jest ok bo sprawdzałem.

[ Dodano: 2008-09-12, 22:06 ]
Jeszcze mam pytanie o przełącznik ogrzewania tylnej szyby, a mianowicie po wyciągnięciu pokrętła kontrolka ogrzewania w wyłączniku powinna dużo jaśniej świecić niż wtedy gdy grzanie na tył jest wyłączone bo u mnie prawie różnicy nie ma. Dodam że kiedyś wyciągnąłem to pokrętło, ale nie całkiem, obracało się prawie o 360 stopni i może coś wtedy pourywałem. Ogrzewanie musi działać bo jak wyciągnę przełącznik to przygasa lekko światło wewnątrz auta czyli wg mnie grzeje. Martwi mnie tylko taka sama jasność kontrolki bo chyba wcześniej było widać większą różnicę. Jak jest u was.

kusitofu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: kusitofu »

Prince_lookas pisze:A ja pozwole sie dolaczyc i spytam o taka rzecz w zwiazku z temperatura silnika.

Mianowicie, gdy jezdze sobie (niezaleznie, jak dlugo), to wskazowka od temp. wychyli mi sie tylko lekko za niebieskie pole i tak caly czas stoi. Taka sytuacja jest, gdy jestem caly czas w ruchu. Gdy po jakims czasie, dotkne silnika i chlodnicy, to jest goraca, ze mozna sie sparzyc, wiec temperatura jest.

No i zatrzymuje samochod i czekam... Po okolo 10 min. wskazowka zaczyna szybko isc w gore,a po osiagnieciu temp. ok. 100 stopni, odpala sie wiatrak i chlodzi tak, az obnizy sie do rowno 90.
Na co stawiacie? Dodam jeszcze, ze w czasie tego postoju, gdy dodaje gazu, to wskazowka od temp. lekko podryguje.
Czujnik temperatury (ten w bloku) jest nowy i nic sie nie zmienilo.

Ktos podpowiedzial mi, ze pewnie wszystko jest ok, silnik ma swoja temperature w czasie jazdy (bo faktycznie, czuc to, gdy sie go dotknie), termostat jest sprawny, ale jest jakies zaklocenie na drodze z czujnika temperatury do zegarow lub w samych zegarach. Tak, jakby zegary dostawaly za slaby sygnal.

Myslicie, ze to jest kwestia wlasnie tego? Jak mozna to sprawdzic? Czy to moze byc zwiazane wlasnie z elektronika?

Pozdrawiam
mam tak samo, a niestety odpowiedzi sie nie doszukalem :( prosze o pomoc i informacje czy to jest normalne czy cos jest uszkodzone i konieczna jest wymiana.

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#19

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Ale macie ludziska problemy ;) W moim ex 1.4 na zegarach temp byla zawsze lekko powyzej niebieskiego pola..a gdy sie wlaczal wiatrak bylo mniej niz 90 na zegarach.
Silnik 2.0 na tych samych zegarach klamal tak samo, a na innych zegarkach z obrotkiem juz jest ok.
Najwazniejsze ze fura sie grzeje, wiatrak sie zalacza i tyle. Nie myslcie ze zegary wskazowkowe sa nieomylne i beda Wam zawsze prawde mowily ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

fatis

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 10 lis 2008, 14:58
Imię: Marek
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: fatis »

hmmm
Mam Astre F 1.6 i jak stoje w korku to mi dosięga 100 st. jak juz sie rozluzni i pojade szybciej to spada do 90-95.
Troszke martwi mnie to grzanie sie w podczas postoju.

ODPOWIEDZ