temperatura silnika
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: C16NZ
- Lokalizacja: Złoczew
- Kontakt:
Z tym nagrzewaniem jeszcze dokładniej się przyjże, może przysłonię chłodnicę i zobaczę kiedy wentylator się załączy.
W miarę nagrzewania się silnika jego obroty powinny maleć z tego co się orientuję. U mnie po odpaleniu jest troszkę ponad 1000 a jak trochę pojeżdże to spadają poniżej 1000. A jakie u Was są obroty na biegu jałowym przy zimnym i nagrzanym silniku.
W miarę nagrzewania się silnika jego obroty powinny maleć z tego co się orientuję. U mnie po odpaleniu jest troszkę ponad 1000 a jak trochę pojeżdże to spadają poniżej 1000. A jakie u Was są obroty na biegu jałowym przy zimnym i nagrzanym silniku.
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
A ja pozwole sie dolaczyc i spytam o taka rzecz w zwiazku z temperatura silnika.
Mianowicie, gdy jezdze sobie (niezaleznie, jak dlugo), to wskazowka od temp. wychyli mi sie tylko lekko za niebieskie pole i tak caly czas stoi. Taka sytuacja jest, gdy jestem caly czas w ruchu. Gdy po jakims czasie, dotkne silnika i chlodnicy, to jest goraca, ze mozna sie sparzyc, wiec temperatura jest.
No i zatrzymuje samochod i czekam... Po okolo 10 min. wskazowka zaczyna szybko isc w gore,a po osiagnieciu temp. ok. 100 stopni, odpala sie wiatrak i chlodzi tak, az obnizy sie do rowno 90.
Na co stawiacie? Dodam jeszcze, ze w czasie tego postoju, gdy dodaje gazu, to wskazowka od temp. lekko podryguje.
Czujnik temperatury (ten w bloku) jest nowy i nic sie nie zmienilo.
Ktos podpowiedzial mi, ze pewnie wszystko jest ok, silnik ma swoja temperature w czasie jazdy (bo faktycznie, czuc to, gdy sie go dotknie), termostat jest sprawny, ale jest jakies zaklocenie na drodze z czujnika temperatury do zegarow lub w samych zegarach. Tak, jakby zegary dostawaly za slaby sygnal.
Myslicie, ze to jest kwestia wlasnie tego? Jak mozna to sprawdzic? Czy to moze byc zwiazane wlasnie z elektronika?
Pozdrawiam
Mianowicie, gdy jezdze sobie (niezaleznie, jak dlugo), to wskazowka od temp. wychyli mi sie tylko lekko za niebieskie pole i tak caly czas stoi. Taka sytuacja jest, gdy jestem caly czas w ruchu. Gdy po jakims czasie, dotkne silnika i chlodnicy, to jest goraca, ze mozna sie sparzyc, wiec temperatura jest.
No i zatrzymuje samochod i czekam... Po okolo 10 min. wskazowka zaczyna szybko isc w gore,a po osiagnieciu temp. ok. 100 stopni, odpala sie wiatrak i chlodzi tak, az obnizy sie do rowno 90.
Na co stawiacie? Dodam jeszcze, ze w czasie tego postoju, gdy dodaje gazu, to wskazowka od temp. lekko podryguje.
Czujnik temperatury (ten w bloku) jest nowy i nic sie nie zmienilo.
Ktos podpowiedzial mi, ze pewnie wszystko jest ok, silnik ma swoja temperature w czasie jazdy (bo faktycznie, czuc to, gdy sie go dotknie), termostat jest sprawny, ale jest jakies zaklocenie na drodze z czujnika temperatury do zegarow lub w samych zegarach. Tak, jakby zegary dostawaly za slaby sygnal.
Myslicie, ze to jest kwestia wlasnie tego? Jak mozna to sprawdzic? Czy to moze byc zwiazane wlasnie z elektronika?
Pozdrawiam
Moja Astra -> [External Link Removed for Guests] - do sprzedania na części!
- doni76
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
tak się robi balagan na forum. Chlopie gdzie to piszesz? Czy to jest temat od tego? Pierwsze poszukaj na forum, bylo wiele pisane na ten temat.doni76 pisze:Kupiłem Opla2 2.0 DTL czy te silniki są ok
Pozatym każdy silnik jest ok bo by nie byly produkowane, a czy jest bardziej ok czy mniej niż byś chcial to już możesz poszukać i poczytać, a nie pisać post nie w temacie tego dotyczącym
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: C16NZ
- Lokalizacja: Złoczew
- Kontakt:
A ja jeszcze z tymi hamulcami.
Jak przekręce kluczyk i włącze zapłon to świeci mi się kontrolka hamulca ( ta obok kontrolki hamulca ręcznego). Jak silnik uruchomię to ona gaśnie. To jest normalne zachowanie, płyn jest ok bo sprawdzałem.
[ Dodano: 2008-09-12, 22:06 ]
Jeszcze mam pytanie o przełącznik ogrzewania tylnej szyby, a mianowicie po wyciągnięciu pokrętła kontrolka ogrzewania w wyłączniku powinna dużo jaśniej świecić niż wtedy gdy grzanie na tył jest wyłączone bo u mnie prawie różnicy nie ma. Dodam że kiedyś wyciągnąłem to pokrętło, ale nie całkiem, obracało się prawie o 360 stopni i może coś wtedy pourywałem. Ogrzewanie musi działać bo jak wyciągnę przełącznik to przygasa lekko światło wewnątrz auta czyli wg mnie grzeje. Martwi mnie tylko taka sama jasność kontrolki bo chyba wcześniej było widać większą różnicę. Jak jest u was.
Jak przekręce kluczyk i włącze zapłon to świeci mi się kontrolka hamulca ( ta obok kontrolki hamulca ręcznego). Jak silnik uruchomię to ona gaśnie. To jest normalne zachowanie, płyn jest ok bo sprawdzałem.
[ Dodano: 2008-09-12, 22:06 ]
Jeszcze mam pytanie o przełącznik ogrzewania tylnej szyby, a mianowicie po wyciągnięciu pokrętła kontrolka ogrzewania w wyłączniku powinna dużo jaśniej świecić niż wtedy gdy grzanie na tył jest wyłączone bo u mnie prawie różnicy nie ma. Dodam że kiedyś wyciągnąłem to pokrętło, ale nie całkiem, obracało się prawie o 360 stopni i może coś wtedy pourywałem. Ogrzewanie musi działać bo jak wyciągnę przełącznik to przygasa lekko światło wewnątrz auta czyli wg mnie grzeje. Martwi mnie tylko taka sama jasność kontrolki bo chyba wcześniej było widać większą różnicę. Jak jest u was.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
mam tak samo, a niestety odpowiedzi sie nie doszukalem prosze o pomoc i informacje czy to jest normalne czy cos jest uszkodzone i konieczna jest wymiana.Prince_lookas pisze:A ja pozwole sie dolaczyc i spytam o taka rzecz w zwiazku z temperatura silnika.
Mianowicie, gdy jezdze sobie (niezaleznie, jak dlugo), to wskazowka od temp. wychyli mi sie tylko lekko za niebieskie pole i tak caly czas stoi. Taka sytuacja jest, gdy jestem caly czas w ruchu. Gdy po jakims czasie, dotkne silnika i chlodnicy, to jest goraca, ze mozna sie sparzyc, wiec temperatura jest.
No i zatrzymuje samochod i czekam... Po okolo 10 min. wskazowka zaczyna szybko isc w gore,a po osiagnieciu temp. ok. 100 stopni, odpala sie wiatrak i chlodzi tak, az obnizy sie do rowno 90.
Na co stawiacie? Dodam jeszcze, ze w czasie tego postoju, gdy dodaje gazu, to wskazowka od temp. lekko podryguje.
Czujnik temperatury (ten w bloku) jest nowy i nic sie nie zmienilo.
Ktos podpowiedzial mi, ze pewnie wszystko jest ok, silnik ma swoja temperature w czasie jazdy (bo faktycznie, czuc to, gdy sie go dotknie), termostat jest sprawny, ale jest jakies zaklocenie na drodze z czujnika temperatury do zegarow lub w samych zegarach. Tak, jakby zegary dostawaly za slaby sygnal.
Myslicie, ze to jest kwestia wlasnie tego? Jak mozna to sprawdzic? Czy to moze byc zwiazane wlasnie z elektronika?
Pozdrawiam
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Ale macie ludziska problemy W moim ex 1.4 na zegarach temp byla zawsze lekko powyzej niebieskiego pola..a gdy sie wlaczal wiatrak bylo mniej niz 90 na zegarach.
Silnik 2.0 na tych samych zegarach klamal tak samo, a na innych zegarkach z obrotkiem juz jest ok.
Najwazniejsze ze fura sie grzeje, wiatrak sie zalacza i tyle. Nie myslcie ze zegary wskazowkowe sa nieomylne i beda Wam zawsze prawde mowily
Silnik 2.0 na tych samych zegarach klamal tak samo, a na innych zegarkach z obrotkiem juz jest ok.
Najwazniejsze ze fura sie grzeje, wiatrak sie zalacza i tyle. Nie myslcie ze zegary wskazowkowe sa nieomylne i beda Wam zawsze prawde mowily
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 10 lis 2008, 14:58
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt: