No i przejechałem się dzisiaj trochę i na 50kmh llicznikowo TID pokazuje 45kmh a przy 40kmh licznikowo TID - 35kmh. To u Ciebie ta różnica jest znaczna...Prince_lookas pisze:Adrian_GTC, ok, czekam na wyniki eksperymentu
TID - przekłamanie prędkości
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
A kto mialby sie oburzac? Faktycznie, mogly nie byc montowane.suchy pisze:były seryjnie montowane przed FL? (proszę się nie oburzać jeśli były, nie wiem po prostu)
To by wyjasnialo cala sprawe. Impulsy, o ktorych wspomniales, sa o 55 % wieksze, czyli predkosc, ktora wyswietla TID, tez powinna byc o taka sama wartosc nizsza w przypadku Astry przed FL.
Znalazlem jeszcze cos takiego:
[External Link Removed for Guests]
Jest to uklad Kolegi Charly'ego, o ktorym jest tez mowa na autokaciku. Wedlug autora, ten uklad pozwala na wyswietlenie predkosci na TIDzie/DIDzie w pelnym zakresie. Czyli ograniczenie '+53' wynika nie z impulsatora, komputera, ale ukladu w TIDzie/DIDzie.
Dla potwierdzenia moich slow:
Teraz teoria: zeby TID wyswietlal prawidlowa wartosc, nalezy:Dla poprawnego działania licznika kilometrów i prędkościomierza najpierw musimy zbadać ile impulsów przypada na jeden obrót koła i jaki jest jego obwód, aby obliczyć liczbę impulsów przypadających na przejechanie odcinka drogi o długości 1km. Wbrew pozorom nie jest to takie jednoznaczne (zależne od skrzyni biegów i współczynnika "w" prędkościomierza), istnieją bowiem różne impulsatory w samochodach Opel Astra. W samochodach o indeksie w=1111 na prędkościomierzu, jest 16 impulsów na jeden obrót koła, co daje przy ogumieniu 175/70 R13, 9195 impulsów po przejechaniu 1km drogi. W samochodach o indeksie w=1102 jest to 30 impulsów na jeden obrót koła. W Oplu Corsie/Tigrze jest 30/32 impulsy na jeden obrót koła, a na tarczy prędkościomierza zamiast indeksu "w", może być indeks "k", który podaje ilość impulsów przypadających na 1 km przebytej drogi.
1) wymienic TID na ten z ukladem przed FL (chociaz taki pewnie nie istnieje)
2) sprawic, by do TIDa docieral sygnal o odpowiedniej wartosci impulsow; zmienic komputer? (za duzo roboty)
Jakby nie patrzec, chyba wpadlismy na dobry trop i to jest odpowiedz.
Wniosek jest taki, ze nie ma co sie bawic, zeby miec funkcje, z ktorej tak naprawde nie bedzie sie korzystac.
Ja jednak, przez wrodzona ciekawosc, chcialem to wiedziec
[ Dodano: 2008-09-09, 15:46 ]
Adrian_GTC, chyba juz, wspolnie z suchym, doszlismy, o co moze chodzic. Ja jeszcze sie Ciebie zapytam o jedna rzecz, zeby potwierdzily sie te slowa - jakie masz 'W' na liczniku i z ktorego roku Asterke?
Moja Astra -> [External Link Removed for Guests] - do sprzedania na części!
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
Adrian_GTC, no to chyba wszystko juz jasne - moja ma W-1111 i jest z '92go... suchy, chyba doszedles, o co chodzi - po prostu model przed FL i nadaje mniej impulsow.
Ciekawe, czy te TIDy byly montowane w tamtych latach... Pewnie nie.
No nic, dzieki, Koledzy, za wyjasnienie i zainteresowanie
Pozdrawiam
Ciekawe, czy te TIDy byly montowane w tamtych latach... Pewnie nie.
No nic, dzieki, Koledzy, za wyjasnienie i zainteresowanie
Pozdrawiam
Moja Astra -> [External Link Removed for Guests] - do sprzedania na części!