TID - przekłamanie prędkości

Adrian_GTC

Astro-maniak
Posty: 405
Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: Adrian_GTC »

Prince_lookas pisze:Adrian_GTC, ok, czekam na wyniki eksperymentu :D
No i przejechałem się dzisiaj trochę i na 50kmh llicznikowo TID pokazuje 45kmh a przy 40kmh licznikowo TID - 35kmh. To u Ciebie ta różnica jest znaczna...
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]

Prince_lookas

Astro-maniak
Posty: 442
Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: Prince_lookas »

suchy pisze:były seryjnie montowane przed FL? (proszę się nie oburzać jeśli były, nie wiem po prostu)
A kto mialby sie oburzac? :D Faktycznie, mogly nie byc montowane.
To by wyjasnialo cala sprawe. Impulsy, o ktorych wspomniales, sa o 55 % wieksze, czyli predkosc, ktora wyswietla TID, tez powinna byc o taka sama wartosc nizsza w przypadku Astry przed FL.

Znalazlem jeszcze cos takiego:
[External Link Removed for Guests]
Jest to uklad Kolegi Charly'ego, o ktorym jest tez mowa na autokaciku. Wedlug autora, ten uklad pozwala na wyswietlenie predkosci na TIDzie/DIDzie w pelnym zakresie. Czyli ograniczenie '+53' wynika nie z impulsatora, komputera, ale ukladu w TIDzie/DIDzie.

Dla potwierdzenia moich slow:
Dla poprawnego działania licznika kilometrów i prędkościomierza najpierw musimy zbadać ile impulsów przypada na jeden obrót koła i jaki jest jego obwód, aby obliczyć liczbę impulsów przypadających na przejechanie odcinka drogi o długości 1km. Wbrew pozorom nie jest to takie jednoznaczne (zależne od skrzyni biegów i współczynnika "w" prędkościomierza), istnieją bowiem różne impulsatory w samochodach Opel Astra. W samochodach o indeksie w=1111 na prędkościomierzu, jest 16 impulsów na jeden obrót koła, co daje przy ogumieniu 175/70 R13, 9195 impulsów po przejechaniu 1km drogi. W samochodach o indeksie w=1102 jest to 30 impulsów na jeden obrót koła. W Oplu Corsie/Tigrze jest 30/32 impulsy na jeden obrót koła, a na tarczy prędkościomierza zamiast indeksu "w", może być indeks "k", który podaje ilość impulsów przypadających na 1 km przebytej drogi.
Teraz teoria: zeby TID wyswietlal prawidlowa wartosc, nalezy:
1) wymienic TID na ten z ukladem przed FL (chociaz taki pewnie nie istnieje)
2) sprawic, by do TIDa docieral sygnal o odpowiedniej wartosci impulsow; zmienic komputer? (za duzo roboty)

Jakby nie patrzec, chyba wpadlismy na dobry trop i to jest odpowiedz.
Wniosek jest taki, ze nie ma co sie bawic, zeby miec funkcje, z ktorej tak naprawde nie bedzie sie korzystac.
Ja jednak, przez wrodzona ciekawosc, chcialem to wiedziec :P

[ Dodano: 2008-09-09, 15:46 ]
Adrian_GTC, chyba juz, wspolnie z suchym, doszlismy, o co moze chodzic. Ja jeszcze sie Ciebie zapytam o jedna rzecz, zeby potwierdzily sie te slowa - jakie masz 'W' na liczniku i z ktorego roku Asterke?
Moja Astra ;)-> [External Link Removed for Guests] - do sprzedania na części!

Adrian_GTC

Astro-maniak
Posty: 405
Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: Adrian_GTC »

U mnie w liczniku jest W-1102 a Asterka jest z września '98 z Żerania
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]

Prince_lookas

Astro-maniak
Posty: 442
Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: Prince_lookas »

Adrian_GTC, no to chyba wszystko juz jasne - moja ma W-1111 i jest z '92go... suchy, chyba doszedles, o co chodzi - po prostu model przed FL i nadaje mniej impulsow.
Ciekawe, czy te TIDy byly montowane w tamtych latach... Pewnie nie.

No nic, dzieki, Koledzy, za wyjasnienie i zainteresowanie :)

Pozdrawiam :D
Moja Astra ;)-> [External Link Removed for Guests] - do sprzedania na części!

ODPOWIEDZ