DYM SPOD KORKA OLEJU
- harnasios
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 maja 2008, 11:48
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
DYM SPOD KORKA OLEJU
Witam,
Mam ostatnio taki problem, otóż po remoncie zaworów (pęknięta dżwigienka) spod korka oleju wydobywa sie dym. Jest to biały dymek przypominający wygladem i zapachem spaliny, który pojawia się nawet po przejechaniu kilku km. POnadto silniczek (X14NZ) zaczał się bardzo mocno grzać. Podczas jazdy po miescie temp nie spada ponizej 97stopni a w trasie przy naprawde spokojnej jeżdzie 95.
Ostatnio od znajomego slyszalem ze przyczyną tych wszystkich objawów mogą być źle ustawione luzy na zaworach. Proszę o jakąś rade w zw. z tym. Co wg. Was może być przyczyna takiego zachowania o czy da sę z tym żyć czy trzeba bedzie jakiejś ingerencji..
Pozdrawiam
Mam ostatnio taki problem, otóż po remoncie zaworów (pęknięta dżwigienka) spod korka oleju wydobywa sie dym. Jest to biały dymek przypominający wygladem i zapachem spaliny, który pojawia się nawet po przejechaniu kilku km. POnadto silniczek (X14NZ) zaczał się bardzo mocno grzać. Podczas jazdy po miescie temp nie spada ponizej 97stopni a w trasie przy naprawde spokojnej jeżdzie 95.
Ostatnio od znajomego slyszalem ze przyczyną tych wszystkich objawów mogą być źle ustawione luzy na zaworach. Proszę o jakąś rade w zw. z tym. Co wg. Was może być przyczyna takiego zachowania o czy da sę z tym żyć czy trzeba bedzie jakiejś ingerencji..
Pozdrawiam
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
- Auto: Astra f Combi
- Silnik: 1,6 SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Ślesin
- Kontakt:
Witam przytocze słowa pewnego mechanika ze to oznaka wyjechanego silnika.
Co wy na to?
Mi tez takie cos leci na odpalonym silniku spod tego korka tak jak by z tłumika to niczym nie pachnie niczym nie śmierdzi no moze olej czuc ale to wiadome. Ale experyment ponawiałem w innych autach i w takich do 100 tys km to nie spotkałem sie z takim zjawiskiem.Ale takie od 150 tys w zwyż to prawie kazde miało w mniejszym lub większym spotniu. A było to bmw mercedes audi i tico.
Co wy na to?
Mi tez takie cos leci na odpalonym silniku spod tego korka tak jak by z tłumika to niczym nie pachnie niczym nie śmierdzi no moze olej czuc ale to wiadome. Ale experyment ponawiałem w innych autach i w takich do 100 tys km to nie spotkałem sie z takim zjawiskiem.Ale takie od 150 tys w zwyż to prawie kazde miało w mniejszym lub większym spotniu. A było to bmw mercedes audi i tico.
Nie ważny jest samochód tylko kierowca
-
- Posty: 6070
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 129 razy
To co wylatuje z korka to rozgrzane pary oleju, po dużym przebiegu część kompresji idzie w miskę, wiec i temperatura też.
To grzeje olej który jest w "atmosferze" skrzyni korbowej i ulatuje przez korek.
W skrajniejszych przypadkach to są juz spaliny.
Ale nie żadna woda.
Woda w oleju jest tylko wtedy jak jej tam nalejesz, jak trzaśnie uszczelka pod głowicą i jak jest zimno na dworzu.
To grzeje olej który jest w "atmosferze" skrzyni korbowej i ulatuje przez korek.
W skrajniejszych przypadkach to są juz spaliny.
Ale nie żadna woda.
Woda w oleju jest tylko wtedy jak jej tam nalejesz, jak trzaśnie uszczelka pod głowicą i jak jest zimno na dworzu.