DYM SPOD KORKA OLEJU

Awatar użytkownika
harnasios

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

DYM SPOD KORKA OLEJU

#1

Nieprzeczytany post autor: harnasios »

Witam,
Mam ostatnio taki problem, otóż po remoncie zaworów (pęknięta dżwigienka) spod korka oleju wydobywa sie dym. Jest to biały dymek przypominający wygladem i zapachem spaliny, który pojawia się nawet po przejechaniu kilku km. POnadto silniczek (X14NZ) zaczał się bardzo mocno grzać. Podczas jazdy po miescie temp nie spada ponizej 97stopni a w trasie przy naprawde spokojnej jeżdzie 95.
Ostatnio od znajomego slyszalem ze przyczyną tych wszystkich objawów mogą być źle ustawione luzy na zaworach. Proszę o jakąś rade w zw. z tym. Co wg. Was może być przyczyna takiego zachowania o czy da sę z tym żyć czy trzeba bedzie jakiejś ingerencji..
Pozdrawiam
[External Link Removed for Guests]

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

jak dym jest bialy to raczej ci pali plyn chlodniczy, więc sprawdź czy ci nie ubywa

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#3

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Jedyne co mi przychodzi na mysl to uszczelka pod glowica (albo zle zalozona, lub wadliwa).
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

WaldazZz

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: WaldazZz »

W X14NZ nie ustawia się luzu zaworowego, bo od tego sąhydroregulatory (lub hydrokompensatory jeśli ktoś tak woli). Ja bym stawiał na UPG, lub uszczelniacze. Ale raczej UPG.
"Dla tych wszystkich,
którzy 15 baniek noszą w głowach"

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

A jakim olejem zalałeś? Bo jeżeli mineralnym, to to może być całkiem normalne :)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

czemu po mineralnym mialo by to być normalne?

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

Bo ten olej zawiera więcej wody
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

ja37

V.I.P.
Posty: 6070
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Pierwsze słyszę, że w oleju jest woda.....

kiler530

Astro-maniak
Posty: 369
Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
Auto: Astra f Combi
Silnik: 1,6 SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Ślesin
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: kiler530 »

Witam przytocze słowa pewnego mechanika ze to oznaka wyjechanego silnika.
Co wy na to?
Mi tez takie cos leci na odpalonym silniku spod tego korka tak jak by z tłumika to niczym nie pachnie niczym nie śmierdzi no moze olej czuc ale to wiadome. Ale experyment ponawiałem w innych autach i w takich do 100 tys km to nie spotkałem sie z takim zjawiskiem.Ale takie od 150 tys w zwyż to prawie kazde miało w mniejszym lub większym spotniu. A było to bmw mercedes audi i tico.
Nie ważny jest samochód tylko kierowca

ja37

V.I.P.
Posty: 6070
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

To co wylatuje z korka to rozgrzane pary oleju, po dużym przebiegu część kompresji idzie w miskę, wiec i temperatura też.
To grzeje olej który jest w "atmosferze" skrzyni korbowej i ulatuje przez korek.
W skrajniejszych przypadkach to są juz spaliny.
Ale nie żadna woda.
Woda w oleju jest tylko wtedy jak jej tam nalejesz, jak trzaśnie uszczelka pod głowicą i jak jest zimno na dworzu.

ODPOWIEDZ