pali olej

macki

pali olej

#1

Nieprzeczytany post autor: macki »

Mam astrę caravan 93r. c16nz miałem wymieniane 2 zawory (popalene zero kompresji na pierwszym garze), głowica i takie tam. Teraz ma normalną pracę tylko jest problem ze spalanie oleju na ok 1000km pali 0,9 l. Prawdopodobnie są to pierścienie ale nie jestem pewien. Proszę o pomoc ewentualnie gdzie w gdańsku mógłbym zrobić w miarę tanio.

Z góry dziex i pozdr.

Przem

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 08 mar 2007, 6:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Przem »

Dowiedz sie czy to nie jest normalny objaw tego silnika. Np silnik X16XEL bierze olej i to jest normalne, wlasnie cos kolo 1L na 1000km

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: chiken »

albo faktycznie mogą być do wymiany pierścienie i ewentualnie uszczelniacze zaworów. Jak znać życie nie masz żadnych widocznych wycieków itd. :)

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Ja mam X16XEL i bierze mi 1L oleju na 1000 km ale nie wydaje mi się żeby to było normalne bo strasznie kopci (jak diesel). Kupiłem już uszczelniacze zaworów i w tym albo w przyszłym tygodniu będę wymieniał. Jak zmienie to napiszę czy pomogło.

Tigerr

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 06 maja 2007, 10:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Tigerr »

akurat to robie:) mam silnik X16XEL, tez bardzo duzo bral oleju (mozliwe ze troche tez wyciekalo) ale spaliny byly niebieskawe wiec na bank olej palił. W książce Sam naprawiam jest napisane że może brać do 1l na 1000km ale mi brał troche wiecej. Mam przejechane 185 tys km i mechanik powiedzial mi ze to raczej nie pierscienie tylko uszczelniacze na zaworach, przy okazji wymienia tez uszczelke pod głowicą (przepalał tez troche płynu chłodniczego- białe spaliny) i pasek rozrządu. Czy w twoim przypadku to pierscienie zależy ile masz przejechane, ale oczywiście okaże sie jak sie to rozbierze;)
Teraz koszty: komplet uszczelniaczy orginalnych firmowych do opla 103zł (za 16 sztuk)
uszczelka pod głowicą 87zł, za robocizne mechanik (po znajomości) chciał 250-300zł (dodatkowo wyminił pasek rozrządu) więc mało bo sama wymiana uszczelki pod głowicą w serwisie kosztuje 420zł.
Dodam tylko że w moim przypadku okazało się że trzeba wymienić również rolkę przy rozrządzie (koszt rolki 77zł) i pompa cieczy chłodzącej (koszt 126zł orginalna, 60zł zamiennik ale akurat na pompie ponoc nie ma co oszczedzac) i jakies tam uszczelki przy kolektorze i czymś tam jeszcze za około 80zł. Jutro odbieram auto wiec dowiem sie dokładnie co i jak no i ile mechanik weźmie za całość robocizny. Ogólnie WSZYSTKO pewnie koło 1000zł mnie wyniesie:/ Mechanik znajduje się w okolicach Świebodzina (skrzyżowanie krajowych 3 i 2), czy go polece okaże się jak troche pojeżdże:)

Awatar użytkownika
hubertastra

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2008, 19:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: hubertastra »

I jak naprawa, jaki efekt?
JAKIE SPALANIE? NADAL DYMI?

ODPOWIEDZ