Mam astrę caravan 93r. c16nz miałem wymieniane 2 zawory (popalene zero kompresji na pierwszym garze), głowica i takie tam. Teraz ma normalną pracę tylko jest problem ze spalanie oleju na ok 1000km pali 0,9 l. Prawdopodobnie są to pierścienie ale nie jestem pewien. Proszę o pomoc ewentualnie gdzie w gdańsku mógłbym zrobić w miarę tanio.
Z góry dziex i pozdr.
pali olej
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 mar 2007, 6:44
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 06 maja 2007, 10:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
akurat to robie:) mam silnik X16XEL, tez bardzo duzo bral oleju (mozliwe ze troche tez wyciekalo) ale spaliny byly niebieskawe wiec na bank olej palił. W książce Sam naprawiam jest napisane że może brać do 1l na 1000km ale mi brał troche wiecej. Mam przejechane 185 tys km i mechanik powiedzial mi ze to raczej nie pierscienie tylko uszczelniacze na zaworach, przy okazji wymienia tez uszczelke pod głowicą (przepalał tez troche płynu chłodniczego- białe spaliny) i pasek rozrządu. Czy w twoim przypadku to pierscienie zależy ile masz przejechane, ale oczywiście okaże sie jak sie to rozbierze;)
Teraz koszty: komplet uszczelniaczy orginalnych firmowych do opla 103zł (za 16 sztuk)
uszczelka pod głowicą 87zł, za robocizne mechanik (po znajomości) chciał 250-300zł (dodatkowo wyminił pasek rozrządu) więc mało bo sama wymiana uszczelki pod głowicą w serwisie kosztuje 420zł.
Dodam tylko że w moim przypadku okazało się że trzeba wymienić również rolkę przy rozrządzie (koszt rolki 77zł) i pompa cieczy chłodzącej (koszt 126zł orginalna, 60zł zamiennik ale akurat na pompie ponoc nie ma co oszczedzac) i jakies tam uszczelki przy kolektorze i czymś tam jeszcze za około 80zł. Jutro odbieram auto wiec dowiem sie dokładnie co i jak no i ile mechanik weźmie za całość robocizny. Ogólnie WSZYSTKO pewnie koło 1000zł mnie wyniesie:/ Mechanik znajduje się w okolicach Świebodzina (skrzyżowanie krajowych 3 i 2), czy go polece okaże się jak troche pojeżdże:)
Teraz koszty: komplet uszczelniaczy orginalnych firmowych do opla 103zł (za 16 sztuk)
uszczelka pod głowicą 87zł, za robocizne mechanik (po znajomości) chciał 250-300zł (dodatkowo wyminił pasek rozrządu) więc mało bo sama wymiana uszczelki pod głowicą w serwisie kosztuje 420zł.
Dodam tylko że w moim przypadku okazało się że trzeba wymienić również rolkę przy rozrządzie (koszt rolki 77zł) i pompa cieczy chłodzącej (koszt 126zł orginalna, 60zł zamiennik ale akurat na pompie ponoc nie ma co oszczedzac) i jakies tam uszczelki przy kolektorze i czymś tam jeszcze za około 80zł. Jutro odbieram auto wiec dowiem sie dokładnie co i jak no i ile mechanik weźmie za całość robocizny. Ogólnie WSZYSTKO pewnie koło 1000zł mnie wyniesie:/ Mechanik znajduje się w okolicach Świebodzina (skrzyżowanie krajowych 3 i 2), czy go polece okaże się jak troche pojeżdże:)
- hubertastra
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 paź 2008, 19:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt: