Astra 1,7TD 82KM (DTL) przegrzewa się..
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łęki
- Kontakt:
Astra 1,7TD 82KM (DTL) przegrzewa się..
Moi drodzy mam takie pytanie a mianowicie co jest przyczyna przegrzewania sie tego silnika?Po zakupie samochodu jechałem do katowic na zlot w piatke osób,jakies 130km/h dłuzszy okres i wskazówka od temp osiągnęła max,na stacji(była tuż obok) zgasiłem silnik i dolałem ubytki petrygo q gdy ostygł. Mechanik zerknął i nie zauważył by było cos nie tak. Następnie gdy wyjeżdżałem na kocierz podobnie lecz tu szybciej zgasiłem i poczekałem aż ostygnie. Oddałem do 2mechanika(ja sie na samochodach nie znam zbyt)i okazało sie że samochód nie ma termostatu więc został założony nowy termostat,czujnik włączania wentylatora na chłodnicy i cały płyn(petrygo q).Wentylator jest załączany przy 95stopniach(sprawdzałem,obraca się) Próbowałem 2raz wyjechac na kocierz i znów temp blisko czerwonego pola. To nie jest jakaś ekstremalna jazda,gruchotami tam wjeżdzają bez problemu. Co zrobic w takiej sytuacji?chłodnice wymienic mam?Proszę o radę. Jeszcze jak kupowałem zadałem pytanie czy się nie grzeje,oczywiście wszystko ok a teraz to jest moją zmorą
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 26 sie 2008, 11:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: rypin
- Kontakt:
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 18 cze 2008, 17:15
- Auto: Astra F
- Silnik: 17TD ISUZU
- Lokalizacja: Śląsk ;]
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
nie zawsze są 2 biegi - powiedziałbym nawet że rzadkotylko z tego co wiem wentylator ma dwa biegi i moze chodzic na wstepnym i bedzie nie nadazal chlodzic lub po prostu termostat sie zacina.....
co do termostatu to warto go jeszcze raz sprawdzić bo zdarzają się i nowe uszkodzone :/ kumplowi jak wymieniali to dopiero 3 działał dobrze :/
Warto przyjrzeć się chłodnicy skoro wentylator działa. Druga sprawa podaj dokładnie jaki to silnik bo widać tu jakąś rozbierzność.
W moim isuzu wentylator włącza się przy 100C no i przy 130-140km/h mam na termometrze prawie zawsze ok 100C
ale przedewszystkim sprawdź chłodnicę i daj chociaż zdjęcie silnika żeby wiedzieć na pewno jaki to motor.
No i przy 130 dużo pali najbardziej optymalne to 110
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 08 mar 2008, 18:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Rychnowo
- Kontakt:
Jak kupiłem swoją Astrę to też mi się grzała. Wymiana płynu na "świeże" Borygo oraz zmiana termostatu nic nie dała.Więc padło na chłodnicę.
Chłodnica droga zabawka a zwłaszcza do diesla,no ale zmieniać trzeba było...
Nowa chłodnica Nissensa kosztowała około 500 PLN z robotą ale dokładnie nie pamiętam...
U mnie DTL 68 KM tak samo jak u kolegi JOszi, wentylator pracuje od 100st. i zbija temperaturę do ok. 95st.Wentylator mam jedno biegowy.
Normalnie na trasie trzyma równo 90st.
Chłodnica droga zabawka a zwłaszcza do diesla,no ale zmieniać trzeba było...
Nowa chłodnica Nissensa kosztowała około 500 PLN z robotą ale dokładnie nie pamiętam...
U mnie DTL 68 KM tak samo jak u kolegi JOszi, wentylator pracuje od 100st. i zbija temperaturę do ok. 95st.Wentylator mam jedno biegowy.
U mnie tak z gazem w podłodze od 0 kmh do 140 kmh to temperatura nie skoczy wyżej jak 93st. ale to chyba sprawa tego że w isuzu turbina jest chłodzona cieczą,tak?JOszi pisze:130-140km/h mam na termometrze prawie zawsze ok 100C
Normalnie na trasie trzyma równo 90st.
-
- Posty: 1065
- Rejestracja: 17 lut 2008, 23:00
- Imię: Bartek
- Auto: Astra F, Mondeo Mk II
- Silnik: X30XE, 1,8TD
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Piękne :)
- Kontakt:
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 06 lut 2008, 1:40
- Imię: Marcin
- Auto: Astra
- Silnik: 1.7
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
mayday21 to zeby nie stawac i nie tracic czasu odkrec sobie na maxa nawiew z ciepłym powietrzem to wtedy ciepło z silnika ucieka do srodka i temperatura silniczka spada ;P taki bajer zebys nie musiał stawac ;P
OPEL ASTRA KRÓLEM MIASTA
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Obał, Co do wskazań temperatury to z małym dystansem, bo u siebie widze pewną prawidłowosć. Jak jade i nie mam niczego właczonego to temp około 90-92 stopnie, jak włącze nawiew albo ogrzewanie szyb ( chociaż tego ogrzewania do końca pewien nie jestem ) to temp skacze do 94 stopni...
mayday21, może ktoś dolewał jakiś cudownych doktorków ? Niestety ale na celowniku tak samo jak koledzy jest chłodnica, ponieważ założenie termostatu powinno wspomóc efekt gotowania sie płynu. Pisałeś ze sprawdzałeś temp załączenia sie wentylatora z wskazaniem tablicy, czyli można uznać ze wskaźnik nie kłamie.
mayday21, może ktoś dolewał jakiś cudownych doktorków ? Niestety ale na celowniku tak samo jak koledzy jest chłodnica, ponieważ założenie termostatu powinno wspomóc efekt gotowania sie płynu. Pisałeś ze sprawdzałeś temp załączenia sie wentylatora z wskazaniem tablicy, czyli można uznać ze wskaźnik nie kłamie.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łęki
- Kontakt:
Wiec mój silnik to Isuzu(bo do niego kupuje części) 1,7 DTI(tak jest w dowodzie rejestracyjnym) 60kW czyli 82kuce Tez mysle ze to chłodnica bo jak odkręciłem zderzak nie była ona w rewelacyjnym stanie(troszke przygnita w niektórych miejscach)takze na wiosne będzie wydatek i zobaczymy czy przegrzanie ustąpi. Mam jeszcze takie pytanie czy dla diesla to duży ból takie przegrzanie?
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 paź 2007, 11:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Milicz
- Kontakt:
Jak dla każdego, BÓL-EM to jest to jak go schładzasz, bo nie tak się zbijja temp w aucie. Jak bedziesz następnym razem wskazówka dochodziła do czerwonego pola to odkręć ogrzewanie na maxa otwórz wszystkie wyloty. Ogrzewanie ustaw na jak najbardziej gorący oczywiście. Dopiero po tym jak spadnie temp wyłącz silnik, tak jak ty robisz możesz uszkodzić silnik.