Pierwsze klopociki z Astra
- ur8an
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 19:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Pierwsze klopociki z Astra
Kupilem wczoraj Astre X16EL, wracajac nia do domu zobaczylem mila niespodzianke w postaci kontrolki Check Engine, ale nie zrazony tym wrocilem do domu.
Dzis zabralem sie do diagnostyki, wyskoczylo troche bledow:
-15, 19, i ulubiony 47:)
Tak wiec dlugo nie myslac, pojechalem do sklepu Opla i oprocz wymiany oleju, filtrow, swiec zakupilem czujnik temp cieczy chlodzacej, czujnik polozenia walu, termostat i benzyne ekstrakcyjna zeby zajac sie EGRem kochanym
Po dzisiejszych 5h walki Checka nie bylo.. Przez 5min.. (oczywiscie ze odpialem akumulator )
Dalej te same bledy, ale nie ma juz objaw "zabki" (jak ja to nazywam) ze ja mu gaz, a on w miejscu skacze i dopiero po chwili wkreca sie na obroty.. Auto jezdzie bardzo plynnie, dobrze sie wkreca jak i schodzi z obrotow, jalowe w porzadku, odpala od strzala..
EGR bedzie jutro zaslepiany najprawdopodobniej..
Cos w instalacji elektrycznej moze siedziec w zwiazku z blednym sygnalem czujnika walu jak i tym czujnikiem cieczy? Dodam jeszcze ze wskazowka temperatury stoi w miejscu - myslalem ze to wina czujnika, a jednak nie.. Wentylator na chlodnicy dziala w porzadku.
Jakies pomysly? Od czego zaczac dokladne wykrywanie usterek?? Kasy na mechanika za bardzo nie mam, bo trzeba oplacic autko
[ Dodano: 2008-09-30, 07:59 ]
Nikt nie ma zadnych pomyslow?
Dzis zabralem sie do diagnostyki, wyskoczylo troche bledow:
-15, 19, i ulubiony 47:)
Tak wiec dlugo nie myslac, pojechalem do sklepu Opla i oprocz wymiany oleju, filtrow, swiec zakupilem czujnik temp cieczy chlodzacej, czujnik polozenia walu, termostat i benzyne ekstrakcyjna zeby zajac sie EGRem kochanym
Po dzisiejszych 5h walki Checka nie bylo.. Przez 5min.. (oczywiscie ze odpialem akumulator )
Dalej te same bledy, ale nie ma juz objaw "zabki" (jak ja to nazywam) ze ja mu gaz, a on w miejscu skacze i dopiero po chwili wkreca sie na obroty.. Auto jezdzie bardzo plynnie, dobrze sie wkreca jak i schodzi z obrotow, jalowe w porzadku, odpala od strzala..
EGR bedzie jutro zaslepiany najprawdopodobniej..
Cos w instalacji elektrycznej moze siedziec w zwiazku z blednym sygnalem czujnika walu jak i tym czujnikiem cieczy? Dodam jeszcze ze wskazowka temperatury stoi w miejscu - myslalem ze to wina czujnika, a jednak nie.. Wentylator na chlodnicy dziala w porzadku.
Jakies pomysly? Od czego zaczac dokladne wykrywanie usterek?? Kasy na mechanika za bardzo nie mam, bo trzeba oplacic autko
[ Dodano: 2008-09-30, 07:59 ]
Nikt nie ma zadnych pomyslow?
- marker
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 sie 2008, 12:34
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Co do wskazania temperatury. Odepnij z termostatu czujnik i przyłóż go gdziekolwiek do masy samochodu. Wskazówka powinna wychylić się do pozycji maksymalnej.
Czy wskaźnik paliwa działa?
Jak przekręcasz kluczyk w pozycje zapłonu, to świeci się kontrolka akumulatora i paliwo idzie w górę?
W zależności od objawów uszkodzeniu mogło ulec:
- doprowadzenie sygnału do wskaźnika (często ścieżki w tablicy za wskaźnikami, przewód)
- stabilizator napięcia (tablica wskaźników)
- sam czujnik temperatury
- alternator (problemy z ładowaniem)
Daj znać jak idzie naprawa.
Czy wskaźnik paliwa działa?
Jak przekręcasz kluczyk w pozycje zapłonu, to świeci się kontrolka akumulatora i paliwo idzie w górę?
W zależności od objawów uszkodzeniu mogło ulec:
- doprowadzenie sygnału do wskaźnika (często ścieżki w tablicy za wskaźnikami, przewód)
- stabilizator napięcia (tablica wskaźników)
- sam czujnik temperatury
- alternator (problemy z ładowaniem)
Daj znać jak idzie naprawa.
- ur8an
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 19:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
- marker
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 sie 2008, 12:34
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Jak paliwa działa to nie powinno być to ani od stabilizatora ani od altka.
Dla pewności możesz sprawdzić prąd ładowania na klemach i na altku.
Gdyby nie zadziałał po przyłożeniu masy, sprawdź przejście pomiędzy wsuwką (zaciskiem na kablu) a wskaźnikiem - najlepiej za pomocą miernika.
Zobacz też czy wszystkie ścieżki na tablicy wskaźników są ok tzn. jest przejście od wtyczki do wskaźnika.
W razie pytań pisz.
Dla pewności możesz sprawdzić prąd ładowania na klemach i na altku.
Gdyby nie zadziałał po przyłożeniu masy, sprawdź przejście pomiędzy wsuwką (zaciskiem na kablu) a wskaźnikiem - najlepiej za pomocą miernika.
Zobacz też czy wszystkie ścieżki na tablicy wskaźników są ok tzn. jest przejście od wtyczki do wskaźnika.
W razie pytań pisz.
- ur8an
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 19:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Dzis nie mialem okazji sprobowac triku z masa, bylem na przegladzie, w urzedzie celnym itp. Zmartwili mnie bo potrzebuje sobie zalatwic NIP A to trwaaaaaaaaaaaa....
Jutro bedzie czas na zabawe z autem.. Poki co to zabawa bo i tak jeszcze legalnie jezdzic nie moge
A nikt nie ma pomyslu o co moze chodzi w "Bledny sygnal czujnika polozenia walu"??
Bo to mnie szczerze mowiac bardziej martwi niz EGR czy kontrolka temp..
Czujnik walu mam nowke sztuke..
Jutro bedzie czas na zabawe z autem.. Poki co to zabawa bo i tak jeszcze legalnie jezdzic nie moge
A nikt nie ma pomyslu o co moze chodzi w "Bledny sygnal czujnika polozenia walu"??
Bo to mnie szczerze mowiac bardziej martwi niz EGR czy kontrolka temp..
Czujnik walu mam nowke sztuke..
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 mar 2008, 20:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
Musisz pamiętać, że kupiłeś Opla Astrę, co oznacza, ze często będziesz zadawał tu różne pytania. Oczywiście absolutnie nie życzę Ci żadnych kłopotów, ale między nami mówiąc będzie ich miał sporo. Sprawdzałeś w ogóle ten samochód przed wręczeniem gotówki? No chyba, że nie przywiozłeś go dla siebie tylko na odsprzedaż.ur8an pisze:A nikt nie ma pomyslu o co moze chodzi w "Bledny sygnal czujnika polozenia walu"??
Bo to mnie szczerze mowiac bardziej martwi niz EGR czy kontrolka temp..
Czujnik walu mam nowke sztuke..
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
- Imię: Marek
- Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
- Silnik: K20A2
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
- ur8an
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 19:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 lip 2008, 7:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Jakie prawa?! Podpisujesz sie ze znasz stan techniczny i musiałbys udowodnic ze sprzedajacy wiedzial o tych usterkach i celowo je zataił przed Toba kolego! Jak mu tego nie udowodnisz to mozesz mu naskoczyc ;] A poza tym zazwyczaj kupujac niemca nierzesz go od handlarza a umowe piszesz fikcyjna z niby wlascicielem z niemiec!
A co do autka! Kolego czy po wymianie tego wszystkiego kasowales jakos błedy w autku?
A co do autka! Kolego czy po wymianie tego wszystkiego kasowales jakos błedy w autku?