chłodzenie silnika

Seba28021990

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2008, 13:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

chłodzenie silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: Seba28021990 »

hej jestem nowym uzytkownikjem tego forum :mrgreen:

Mam problem z moim asteliksem silnik 1.7 isuzu mianowicie ucika mi plyn z chlodnicy. Chłodnica jest nowa niewjem dlaczego tak sie dzieje wydaje mi sie ze robi sie cisnienie i pekła :( ale dlacego tak sie dzieje. I dlaczego wezem powrotowym nie leci pluyn do zbiorniczka wyrownawczego?? z gory dziekoje za pomoc pomozcie

Belial

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 18 lis 2007, 11:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kartuzy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Belial »

Kolezko a jestes pewien ze ten płyn ucieka Ci własnie przez chłodnice?? Moze sprawdz uszczelke pod głowicą. Ja miałem niedawno ten sam problem tzn. tez uciekał mi płyn chłodniczy i okazało sie ze jest walnięta uszczelka pod głowicą...

Sky Knight

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
Imię: Robert
Auto: Astra Classic F (1998)
Silnik: 1600 cm3
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Sky Knight »

Belial pisze: tzn. tez uciekał mi płyn chłodniczy i okazało sie ze jest walnięta uszczelka pod głowicą...
...dokładnie , miałem identycznie to samo, płyn znikał a pod autem sucho...UPG do wymiany :mrgreen:
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>

suchy

Astro-maniak
Posty: 741
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
Imię: Sławek
Auto: astra F caravan '97
Silnik: x16szr
Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: suchy »

Seba28021990, to masz tam ciśnienie, czy ci się wydaje...

pewne nadciśnienie jest normalne dla układów chłodzenia i nie ma się czemu dziwić, no chyba, że węże są twarde tak, że nie można ich ścisnąć... to już normalne nie jest...
a powodem mogą być:
- uszczelka pod głowicą (ewentualnie pęknięcie bloku/głowicy w obrębie powstawania ciśnienia sprężania)
- uszkodzenie korka na zbiorniczku wyrównawczym (ma wbudowane zawory nad- i podciśnieniowe)
- ... pewnie jeszcze jakieś inne, które mi w tej chwili do głowy nie przychodzą...

powodzenia (w ortografii też)
jestem już stary...

Seba28021990

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2008, 13:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Seba28021990 »

a jesli to uszczelka pod glowica to samochod traci wtedy na mocy?? bo moja asterka niema prawje wcale siły :/

tronik

Astro-maniak
Posty: 175
Rejestracja: 18 cze 2008, 17:15
Auto: Astra F
Silnik: 17TD ISUZU
Lokalizacja: Śląsk ;]
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: tronik »

Seba28021990 pisze:a jesli to uszczelka pod glowica to samochod traci wtedy na mocy?? bo moja asterka niema prawje wcale siły :/
ja miałem walnieta uszczelkę pod głowica w 1.7 TD Isuzu i auto było tak mułowate że z pod świateł maulchowi nie potrafiłem uciec :/
uszczelkę wymieniłem i przy okazji uszczelniacze zaworowe, auto simga aż miło, nawet bez podłączonego turbo szło lepiej niż przed naprawą ;)

Seba28021990

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2008, 13:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Seba28021990 »

ale gdyby byla walnieta uczelka po dglowica to przybywalo by mi oleju a mi nieprzybywa;/

tronik

Astro-maniak
Posty: 175
Rejestracja: 18 cze 2008, 17:15
Auto: Astra F
Silnik: 17TD ISUZU
Lokalizacja: Śląsk ;]
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: tronik »

Seba28021990, mnie też nie przybywało, tylko masakrycznie wcinało płyn chłodniczy, no i z ruły wydechowej szła chmura białego dymu

Seba28021990

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2008, 13:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Seba28021990 »

a po wymjanie nie ubywalo plynu??

tronik

Astro-maniak
Posty: 175
Rejestracja: 18 cze 2008, 17:15
Auto: Astra F
Silnik: 17TD ISUZU
Lokalizacja: Śląsk ;]
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: tronik »

ani troche :) z tym że jakbyś wymieniał uszczelke pod głowicą to kup oryginalną serwisową lub jakis bardzo dobry zamiennik, ja na początku chciałem pójść po kosztach i kupiłem zamiennik za 80zł i była gorsza niż ta moja zepsuta :!: :!: :!: potem znalazłem za 130zł (w aso 550zł :!: ) na allegro oryginalną serwisową i wszystko gra

ODPOWIEDZ