chłodzenie silnika

Seba28021990

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2008, 13:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: Seba28021990 »

dzieki za pomos spruboje

[ Dodano: 2008-10-07, 16:59 ]
usonolem ta usterke przetarty byl przewod od powrotu :mrgreen:

kondor

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: kondor »

Podepnę się pod twój problem jeśli pozwolisz, otóż:
Ostatnio w trasie zaczął mi przerywać na gazie Asterix, że jechać sie nie dało (na paliwie OK), zimno sie zrobiło, temperatura spadła moment do zera prawie
Przystanąłem a pod maską cały parownik i przewód jakby szronem pokryty - postałem chwile i znikło. Okazało się, że cały płyn chłodniczy ze zbiornika licho wzięło wiec dolałem - weszło 3 litry!!! kurde - zaglądałem tam niedawno!
Było to z 5 tygodni temu, po tym wszystko OK, w Radomiu to było a do Warszawy dojechałem bez problemu od razu cieplej sie zrobiło w środku:)
Wczoraj znów to samo, teraz juz zaglądałem do zbiornika co tydzień i spadał poziom płynu, powoli ale spadał - wczoraj znow zaczeło "tarpać", skok na paliwo i OK a na LPG kiszka na 3-ce i 4-ce przy ok. 50-60 km/h (na dwójce spód i idzie bez przerywań, na piątce nie wiem bo w mieście jeżdżę przepisowo :)
W każdym razie płyn w zbiorniku zszedł do zera prawie (weszło 1,5l Petrygo) po dolaniu jakby OK ale jeszcze troche tarpnie na trójce wlasnie koło 60 km/h na innych biegach OK
Myślałem, o wydmuchanej uszczelce pod głowicą ale ni tumanu spalin za mną, i przewody jakby w porządku, olej musze zmienic jutro ale co z tym uciekającym płynem? nie było tak wcześniej żeby zbiornik w miesiąc szedł...
Co sądzicie?
Astra 1,6F `92 Hatchback

Paweł84K-ce

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 31 maja 2008, 23:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: KAtowice
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Paweł84K-ce »

kolego mi niedawno w moim 1.8 płyn uciekał przez pompe wody rozszczelnił się simering uszczelnienie na pompie i wydupcało mi tyle płynu że przejechałem 15km i musiałem znów 2 litry dolewać. I też raz miałem akcje z reduktorem gazu że mi zamarzł bo nie miałem płynu i niedało się jechać. Powodów pustego zbiorniczka może być kilka. Może to być cieknąca chłodnica, nagrzewnica ciepła w aucie, uszczelka pod głowicą, pęknięty któryś wąż z układu chłodzenia, pompa wody nieszczelna. Musisz sprawdzać po kolei. Stan oleju a zwłaszcza czy niemasz na bagnecie bąbelek wody a pod korkiem oelju białego masła, czy na rozgrzanym silnku kopci ciągle parą wodną, czy masz suche dywaniki pod nogami to wtedy by szyby ciągle parowały że szok, czy masz sucho pod autem po odpaleniu. Zobacz też na chłodnicy wszytskie plastikowe łączniki przewodów, sprawdz też termostat bo też moze cieknąć, czujnik temperatury zarówno wskazówki jak i ten który włącza wentylator na chłodnicy. Jest tyle miejsc w aucie przez które może uciekac płyn że szok ;D powodzonka w szukaniu usterki.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

temp silnika wporzadku ?.szukaj wycieku na wezach ,sprawdz czy nie wycieka z okolic rozrzadu . weze daja sie na rozgrzanym silniku sciskac ? nie wykluczaj upg u mnie w pierwszej kolejnosci wypluwal przez wydech i byly to tak niewielkie ilosci ze nie dalo sie zauwazyc pary wodnej w wydechu . sprawdz olej czy nie ma majonezu lub czy nie zwiekszyl sie stan. sprawdz stan swiec czy nie ma na ktorejs sladow korozji . wlasnie swiece mnie naprowadzily na upg. po wyczyszczeniu w ciagu 2 dni na jednej byly ponowne slady rdzawe . swiece sprawdzaj na zimnym po dluzszym postoju . objawy masz podobne jak ja tyle ze u mnie nie fiksowal na lpg ale po tygodniu zbiorniczek prawie pusty olej czysty a sladow wycieku zero .
marpas 1954

kondor

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: kondor »

temp silnika to tez inne historia - zwykle jest na 1/4 wskazania czyli na pierwszej kresce - w maxymalnym korku dojdzie do polowy a wiatraka żeby się włączył to w życiu nie słyszałem
Ale zastanawia mnie najbardziej dlaczego na paliwie jest OK a LPG przerywa że jechać się nie da.
Ale zauważylem ze jak powolutku dodaje i ujmuję gazu na 3-4 to jest w miarę dobrze, w sensie nie przerywa, a jak sie rozpedzam normalnie to rwie jak cholera a jak przeskocze w takim rwaniu na paliwo do jak ręką odjął...

lechu1987

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 22 gru 2008, 15:17
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: ElBlĄg city (zawada)
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: lechu1987 »

mam pytanko, silnik w mojej astrze bardzo szybko sie grzeje, (stojac na parkingu) rosnie temperatura do 100 stopni a chlodnica sie wogole nie zalacza co moze byc przyczyna ??
Wiele serc, jedno bicie ASTRA ponad życie...

ASTRA ASTRA ASTRA DLA KLUBOWICZA JASNE
W TYM SAMOCHODZIE JEST DUSZA

AKP WSZYSCY RAZEM SIE TRZYMAMY

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

kondor . masz prawdopodobnie zle wyregulowana inst.lpg .

[ Dodano: 2008-12-23, 08:15 ]
lechu1987, wiatrak powinien sie zalaczyc nawet przy 105 * to zalezy jaki masz czujnik na chlodnicy .odepnij wtyczke i zewrzyj w niej piny (uwaga na rece )wiatrak powinien sie wlaczyc .jezeli do konca czerwonego pola n ie wlacza sie to wymien czujnik .najpierw sprawdz czy na przewodach jest napiecie .
marpas 1954

kondor

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: kondor »

myslalem o tym ale tak nagle by sie rozregulowała?byłem na regulacji jakies 2 m-ce temu bo przebicie bylo na kablach i mulasty był
poszukam jeszce postow o filterku gazu może sie zapchał

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

kondor, nawet jezeli sie zapchal to i tak bedzie nowa regulacja po wymianie . jezeli na Pb jest ok to na lpg przy przy prawidlowej reg .musi byc tez ok. wymiana filtra spowoduje zmiane warunkow zasilania i trzeba bedzie regulowac . jezeli masz krokowca i register to mozesz o 1 obrot sruby registra zwiekrzyc przepustowosc zasilania i zobaczysz czy jest lepiej . jesli to nie pomoze to bez wskaznika AFR lub miernika nic nie zrobisz samodzielnie ,ale dla mnie jest to objaw zle wyregulowanej inst .lpg . jesli pojedziesz do gaziarza to nie daj sobie wcisnac ze jet uszk. sonda ,krokowy itd bo na benz .tez by fiksowal.

[ Dodano: 2008-12-23, 18:58 ]
dodam ze dotyczy to ostatniego postu i tak za bardzo nie jest w temacie ale moze miec duzo wspolnego ,dlatego sprawdz dobrze ukl. chlodzenia i warunki pracy silnika

[ Dodano: 2008-12-23, 19:11 ]
dodam ze dotyczy to ostatniego postu i tak za bardzo nie jest w temacie ale moze miec duzo wspolnego ,dlatego sprawdz dobrze ukl. chlodzenia i warunki pracy silnika
marpas 1954

kondor

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: kondor »

Dzieki za pomoc wszystkim
Co sie okazało - juz nie szedł wogole na gazie wiec przelączyłem go na paliwo i z 5 świateł przejechałem tak z jajem z dobrym rozpędem i po przeskoczeniu znow na LPG wszystko wrocilo do normy - nie wiem czy sie cos przytkalo i po przegazówce sie odetkało, nie wiem
Dzieki za pomoc ale i tak do mechaniora po świętach podjadę

ODPOWIEDZ