wymiana calej tapicerki
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 paź 2008, 0:23
- Imię: Munieq
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: kielce\strawczynek
wymiana calej tapicerki
mam 2 astry:
1)
Rok produkcji 1993
Pojemność silnika [w cm3] 1400
Typ Hatchback
2)
Rok produkcji 1994
Pojemność silnika [w cm3] 1400
Typ Hatchback.
w tej pierwszej mam beznadziejna tapicerkę (szara jak papier do ...) i chcę ja wymienić na zajebista czarna z 2-ej astry(która niedawno rozbiłem) gdzie tapicerka jest czala czarna i bardziej zadbana. zdeczka przeraza mnie wizja odkrecania wszystkich srobek ale wydaje mi sie ze sie oplaci.
bylbym wdzieczny gdyby ktos mogl mi podpowiedziec jak za to sie zabrac i na co zwracac uwage. mam zamiar wymienic wszystkie siedzenia, plastiki, deske rodzielcza i obicia drzwi.
jestem w stanie umiescic zdiecia jesli to konieczne.
czekam na instrukcje
1)
Rok produkcji 1993
Pojemność silnika [w cm3] 1400
Typ Hatchback
2)
Rok produkcji 1994
Pojemność silnika [w cm3] 1400
Typ Hatchback.
w tej pierwszej mam beznadziejna tapicerkę (szara jak papier do ...) i chcę ja wymienić na zajebista czarna z 2-ej astry(która niedawno rozbiłem) gdzie tapicerka jest czala czarna i bardziej zadbana. zdeczka przeraza mnie wizja odkrecania wszystkich srobek ale wydaje mi sie ze sie oplaci.
bylbym wdzieczny gdyby ktos mogl mi podpowiedziec jak za to sie zabrac i na co zwracac uwage. mam zamiar wymienic wszystkie siedzenia, plastiki, deske rodzielcza i obicia drzwi.
jestem w stanie umiescic zdiecia jesli to konieczne.
czekam na instrukcje
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 11 sie 2008, 22:16
- Imię: Paweł
- Auto: Volvo 855
- Silnik: 2,5 TDI/140KM/290Nm
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
- Andrew
- Posty: 2912
- Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
- Imię: Andrzej
- Auto: Szwedzkie
- Silnik: Fiata
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami
Zacznijmy od plastików. opiszę to na przykładzie 5d bo nie wiem jaką masz wersje.
progi i słupki:
na progach znajdują się zaślepki które najlepiej podważyć jakimś nożykiem. Pod tymi zaślepkami są śruby. Przy przednich drzwiach 4 śruby, przy tylnich 2. Natomiast słupek trzyma się na uszczelkach i zatrzasku z górnej części słupka, wystarczy mocniej pociągnąć w dół.
tunel środkowy:
przykręcony jest 6 śrubami dwie po bokach w nogach kierowcy i pasażera(pod deską rozdzielczą), kolejne dwie znajdują się pod popielniczką z tyłu. Ostatnie znajdują się pod "kieszonką" pod dźwignią ręcznego, trzeba ją pociągnąć do góry od strony fotela kierowcy.
Trzeba jeszcze wyciągnąć mieszek od skrzyni biegów, wystarczy pociągnąć do góry za jego tylną część.
boczki drzwi
przednie drzwi 6 śrub. 3 w na dolnej krawędzi tapicerki, 2 pod uchwytem do zamykania i 1 pod zaślepką od sterowania szybami/lusterkami. Po wykręceniu śrub trzeba zerwać tapicerkę z drzwi (trzyma się na zatrzaskach)
tylne drzwi 4 śruby. 2 na dolnej krawędzi i dwie w okolicach klamki, w zależności jaka tapicerka. Jeśli uchwyt do zamykania jest "przelotowy" to śruby są pod tym uchwytem, jeśli uchwyt "pełny" to śruby są widoczne po wyjęciu tego uchwytu. Tapicerka również na zatrzaskach.
Za godzinę dopiszę jak wymontować deskę rozdzielczą
progi i słupki:
na progach znajdują się zaślepki które najlepiej podważyć jakimś nożykiem. Pod tymi zaślepkami są śruby. Przy przednich drzwiach 4 śruby, przy tylnich 2. Natomiast słupek trzyma się na uszczelkach i zatrzasku z górnej części słupka, wystarczy mocniej pociągnąć w dół.
tunel środkowy:
przykręcony jest 6 śrubami dwie po bokach w nogach kierowcy i pasażera(pod deską rozdzielczą), kolejne dwie znajdują się pod popielniczką z tyłu. Ostatnie znajdują się pod "kieszonką" pod dźwignią ręcznego, trzeba ją pociągnąć do góry od strony fotela kierowcy.
Trzeba jeszcze wyciągnąć mieszek od skrzyni biegów, wystarczy pociągnąć do góry za jego tylną część.
boczki drzwi
przednie drzwi 6 śrub. 3 w na dolnej krawędzi tapicerki, 2 pod uchwytem do zamykania i 1 pod zaślepką od sterowania szybami/lusterkami. Po wykręceniu śrub trzeba zerwać tapicerkę z drzwi (trzyma się na zatrzaskach)
tylne drzwi 4 śruby. 2 na dolnej krawędzi i dwie w okolicach klamki, w zależności jaka tapicerka. Jeśli uchwyt do zamykania jest "przelotowy" to śruby są pod tym uchwytem, jeśli uchwyt "pełny" to śruby są widoczne po wyjęciu tego uchwytu. Tapicerka również na zatrzaskach.
Za godzinę dopiszę jak wymontować deskę rozdzielczą
SAAB, born from jets, killed by assholes
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 paź 2008, 0:23
- Imię: Munieq
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: kielce\strawczynek
- Andrew
- Posty: 2912
- Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
- Imię: Andrzej
- Auto: Szwedzkie
- Silnik: Fiata
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami
No to teraz kolej na deskę. Jest przy tym trochę roboty, ale 5 godzin powinno wystarczyć.
Najpierw trzeba ściągnąć kierownicę [External Link Removed for Guests] mocowanie taśmy i przełączników i wyciągnąć wtyczkę z kostki stacyjki.
Potem rozkręcić wszystkie plastiki. Konsola środkowa [External Link Removed for Guests] wyjąć zegary [External Link Removed for Guests] .
Wykręcić konsolkę z przełącznikami świateł. Jedna śruba pod osłoną kolumny kierownicy, druga pod kratką nawiewu, a trzecia pod przełącznikiem świateł (wyciąganie [External Link Removed for Guests]).
Wyjąć schowek, 2 śruby na pod drzwiczkami i dwie widoczne po otwarciu drzwiczek. Ostatnia rzecz to wyjąć nawiew pasażera, 1 śruba widoczna po wyjęciu schowka a druga pod kratką nawiewu. Nawiewy mogą mocno trzymać ale wystarczy solidniej pociągnąć.
Teraz właściwy demontaż deski. przykręcona jest na 9 śrub. Najpierw trzeba ściągnąć plastikowe podszybie (odkręcić wycieraczki i wykręcić 3 śruby pod zaślepkami), potem odkręcić mechanizm wycieraczek (3 śruby). Po zdjęciu tych rzeczy ujrzymy 3 nakrętki
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] .
Kolejne 2 śruby (jedna pod zaślepką) widoczne są po otwarciu drzwi z boku deski. Ostatnie 2 śruby znajdują się na dole deski (normalnie są zakryte tunelem).
Po wykręceniu tych śrub pozostaje do wyciągnięcia wiązka przewodów. Jest ona przytwierdzona do deski za pomocą opasek zaciskowych, u siebie przecinałem te opaski i zakładałem nowe. Jeśli już poradzisz sobie ze wszystkim pozostaje tylko wywalić starą deskę i założyć nową
U siebie jak na razie wymieniłem tylko deskę rozdzielczą na czarną ale i tak ładniej to wygląda niż z szarą.
Najpierw trzeba ściągnąć kierownicę [External Link Removed for Guests] mocowanie taśmy i przełączników i wyciągnąć wtyczkę z kostki stacyjki.
Potem rozkręcić wszystkie plastiki. Konsola środkowa [External Link Removed for Guests] wyjąć zegary [External Link Removed for Guests] .
Wykręcić konsolkę z przełącznikami świateł. Jedna śruba pod osłoną kolumny kierownicy, druga pod kratką nawiewu, a trzecia pod przełącznikiem świateł (wyciąganie [External Link Removed for Guests]).
Wyjąć schowek, 2 śruby na pod drzwiczkami i dwie widoczne po otwarciu drzwiczek. Ostatnia rzecz to wyjąć nawiew pasażera, 1 śruba widoczna po wyjęciu schowka a druga pod kratką nawiewu. Nawiewy mogą mocno trzymać ale wystarczy solidniej pociągnąć.
Teraz właściwy demontaż deski. przykręcona jest na 9 śrub. Najpierw trzeba ściągnąć plastikowe podszybie (odkręcić wycieraczki i wykręcić 3 śruby pod zaślepkami), potem odkręcić mechanizm wycieraczek (3 śruby). Po zdjęciu tych rzeczy ujrzymy 3 nakrętki
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] .
Kolejne 2 śruby (jedna pod zaślepką) widoczne są po otwarciu drzwi z boku deski. Ostatnie 2 śruby znajdują się na dole deski (normalnie są zakryte tunelem).
Po wykręceniu tych śrub pozostaje do wyciągnięcia wiązka przewodów. Jest ona przytwierdzona do deski za pomocą opasek zaciskowych, u siebie przecinałem te opaski i zakładałem nowe. Jeśli już poradzisz sobie ze wszystkim pozostaje tylko wywalić starą deskę i założyć nową
U siebie jak na razie wymieniłem tylko deskę rozdzielczą na czarną ale i tak ładniej to wygląda niż z szarą.
SAAB, born from jets, killed by assholes
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 paź 2008, 0:23
- Imię: Munieq
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: kielce\strawczynek
już nie mogę się doczekać aż wszystko wymienię, zarezerwowałem sobie cały przyszły weekend mam nadzieje ze się wyrobie i nic nie zepsuje.
jak możesz to napisz jak wygląda sprawa z siedzeniami. wydaje mi się ze powinny pasować bez problemu, ale rożnie może to być.
szczególnie dziki za deskę rozdzielcza bo z tym miałem najwięcej wątpliwości
jak możesz to napisz jak wygląda sprawa z siedzeniami. wydaje mi się ze powinny pasować bez problemu, ale rożnie może to być.
szczególnie dziki za deskę rozdzielcza bo z tym miałem najwięcej wątpliwości
- Andrew
- Posty: 2912
- Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
- Imię: Andrzej
- Auto: Szwedzkie
- Silnik: Fiata
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami
Siedzenia muszą pasować. Przednie są przykręcone na 4 śruby, po 2 śruby na szynę. Trzeba najpierw odkręcić osłonę napinacza i go zabezpieczyć przed odpaleniem (na napinaczu jest naklejka jak to zrobić. Tylne siedzisko jest na zawiasach. Na zawiasach jest osłona przytwierdzona za pomocą kołka rozporowego (wystarczy go wycisnąć), po zdjęciu tego zobaczysz bolec zabezpieczony zawleczką. Wystarczy je wyciągnąć. Oparcia już nie pamiętam ale Etzold pisze że wystarczy odkręcić śruby ukryte pod tapicerką
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
SAAB, born from jets, killed by assholes
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt: