KoNiU008, Wymieniany był termostat, może przed zmianą płynu mechaniory nie przepłukali układu i cały syf zszedł do chłodnicy.
Pewno moderatorzy i tak zamkną ten temat, bo było już wiele o przegrzwaniu, poszukaj dobrze.
Co tak grzeje
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 09 maja 2008, 12:18
- Imię: XXX
- Auto: Astra
- Silnik: X16SZR
- Województwo: Zagranica - Azja
- Kontakt:
Jak ostatnio byłem u mechanika,to na placu stało renault 19.Przy aucie grzebał właściciel,który rozkręcał auto dla obniżenia kosztów naprawy auta.W rozmowie przyznał,że jego R 19 potrafiło zagrzać płyn chłodniczy grubo powyżej 100 stop. i to na trasie.A przygotowywał auto do wymiany uszczelki pod głowicą.Głupia sprawa,ale to może to.
[ Dodano: 2008-10-12, 20:17 ]
Chociaż mój stary poldek zafiksował w ten sposób ostatniego lata jak walnął korek przy chłodnicy.Co prawda w astrze nie ma korka na chłodnicy,ale ten korek na zbiorniku wyrównawczym.........może warto sprawdzić......
[ Dodano: 2008-10-12, 20:17 ]
Chociaż mój stary poldek zafiksował w ten sposób ostatniego lata jak walnął korek przy chłodnicy.Co prawda w astrze nie ma korka na chłodnicy,ale ten korek na zbiorniku wyrównawczym.........może warto sprawdzić......
-
- Posty: 169
- Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
KoNiU008, W astrach went. czasem się włącza przy 100 stopniach. Jeśli temp nie wchodzi ci na czerwone pole i nie wywala ci płynu z układu to jest ok. Glikol wrze dopiero powyżej 120 stopni. Natomiast jeśli przekracza te 100 stopni to na dzień dobry termostat i czujnik włączenia wentylatora do wymiany + oddanie chłodnicy do wypłukania/czyszczenia.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
wg twojego opisu wentylator zachowuje sie poprawnie . niepokojacy jest czas nagrzewania do 90st .upewnij sie czy jak zegar pokazuje 90 _95 st chlodnica jest u gory goraca i czy coraz nizej do samego dolu coraz chlodniejsza .sprawdzaj od przodu poj azdu .jezeli chlodnica bedzie na jakims odcinku zimna to jawymien .. jak bedzie ok to sprawdz dzialanie czujnika temp.plynu oraz czy nie masz babli w ziorniku wyrownawczym (nie odkrecaj korka na goracym silniku ). ja obstawiam ze wskaznik cie oszukuje przez walniety czujnik .zmierz miernikiem na wylaczonym silniku i wlaczonym zaplonie jakie masz napiecie na czujniku w przypadku zimnego silnika oraz w momecie kiedy bedzie sie zblizal do 90st .na zimnym silniku ma byc ok. 10-12V(wzaleznosci od rodz .stabilizatora ) .jak sie bedzie rozgrzewal to bedzie spadac napiecie .jezeli zegar pokaze 90-95 a chlodnica nie bedzie goraca u gory to wywal ten czujnik. wymieniales plyn-sprawdz czy uklad jest odpowietrzony .nacisnij pare razy na weze przy chlodnicy(szukaj w sieci jak odpowietrzyc ). jezeli masz mozliwosc to pozycz od kogos korek zbiorniczka wyrownawczego i wymien na probe. jak bylo ok przed zmiana plynu to zaczynaj od odpowietzenia ukl.chlodzenia i sprawdzenia czujnika oraz chlodnicy .temp wl. iwyl.wiatraka masz ok. jezeli to nie pomoze to pozostaje pompa ,bo po 4 min to jest za wysoko na obecnie panujace temp.
marpas 1954