Astra świruje

Robespierre

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 11 lip 2008, 15:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Astra świruje

#1

Nieprzeczytany post autor: Robespierre »

Koledzy,
powstrzymajcie mnie proszę przed użyciem siekiery...

Kilka miesięcy temu zakupiłem Astrę 1,6 z silnikiem X16SZR, bez gazu, mały przebieg (130tyś), rocznik 1998, produkcja żerańska.

Jakiś czas temu zaczęły się z Asią problemy... Najbardziej niepokoi mnie silnik, który utrzymuje wysokie obroty podczas jazdy po mieście, silnik dosłownie wyje, na światłach często go po prostu gaszę, żeby ludzi nie straszyć... Toby jeszcze było do przełknięcia, gdyby nie gaśnięcie samochodu na biegu jałowym... Reasumując - wariują obroty, silnik gaśnie...

Innym problemem jest nierównomiernie rozwijana moc. Przyspieszenia na zimnym silniku wiążą się z żabimi skokami, "turbodziurą", brakiem mocy. Tak jakby braki w dostępie paliwa... Jest to bardzo męczące, niepokojące, odbiera całą przyjemność z jazdy... Ciepły silnik, po dłuższej jeździe zachowuje się w miarę kulturalnie, ale rano na zimno - nieźle szarpnie...

Przedstawiam Wam litanię czynności i podjętych prób poradzenia sobie z problemem:

1)Krokowy - czyszczony x2
2)Przepustnica i wtrysk - czyszczone
3)EGR i Recylkulator (?) - czyszczone
4)Kable WN i świece - wymienione
5)Diagnostyka komputerowa - wykonana, zero błędów, według kompa - auto jak nowe
6)Czujnik temperatury ok...

Myślę jeszcze o wymianie krokowca na nowy, przepłukaniu wtrysków jakimś preparatem, sprawdzenie czujnika drogi i... zrestartowaniu kompa w cholerę. Może to komputer zawiesza mi krokowego?

Koledzy, pomocy, jestem w depresji, wydałem juz ponad 500 zł...

Ile jeszcze?
Wierny marce Opel! Najpierw była Vectra A 1,7TD, teraz Astra 1,6 8v

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: dresat »

Robespierre,
Robespierre pisze:zrestartowaniu kompa w cholerę
Od tego zacznij przed wydawaniem kolejnej kasy...i zajrzyj do "szukaj", wpisując "wysokie obroty". Coś powinno być na temat. A na stargane nerwy bezalkoholowe pivum się zaleca... ;)
myśleć...też bym umiał!

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#3

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

reset kompa pewnie nie pomoże, ale nie zaszkodzi spróbować. Obstawiam że będzie to silniczek krokowy, jeśli się zawiesił na dobre to czyszczenie mu nie pomoże.
SAAB, born from jets, killed by assholes

Robespierre

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 11 lip 2008, 15:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Robespierre »

no, Panowie, poszedłem po rozum do głowy i stwierdziłem, że

wymienię KROKOWCA na nowy oraz POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY,

powinno pomóc...
Wierny marce Opel! Najpierw była Vectra A 1,7TD, teraz Astra 1,6 8v

helmud82

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2008, 7:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: świebodzice
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: helmud82 »

Robespierre pisze:no, Panowie, poszedłem po rozum do głowy i stwierdziłem, że

wymienię KROKOWCA na nowy oraz POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY,

powinno pomóc...
Maiłem to samo Astra 1.4 '95 bez gazu obiawy podobne tylko jak już zgasł to kicha wymieniłem krokowy, czujnik temperatury wody i potencjometr przepustnicy i obroty elegancko nic sie nie dzieje.

Robespierre

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 11 lip 2008, 15:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Robespierre »

helmud82 pisze:
Robespierre pisze:no, Panowie, poszedłem po rozum do głowy i stwierdziłem, że

wymienię KROKOWCA na nowy oraz POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY,

powinno pomóc...
Maiłem to samo Astra 1.4 '95 bez gazu obiawy podobne tylko jak już zgasł to kicha wymieniłem krokowy, czujnik temperatury wody i potencjometr przepustnicy i obroty elegancko nic sie nie dzieje.
pocieszyłeś mnie, a więc - do dzieła! :)

[ Dodano: 2008-10-24, 15:00 ]
nie moge edytować posta, więc zapytam od razu:

Warto pchać się w zamienniki?
Bo oryginalny Delphi kosztuje 130 pln... Drogi...

Zamiennik 56 pln
Wierny marce Opel! Najpierw była Vectra A 1,7TD, teraz Astra 1,6 8v

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#7

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

Ja tam jeżdżę na zamiennikach, ostatnio wsadziłem Febi-bilstein i jak na razie spokój.
SAAB, born from jets, killed by assholes

Cortez

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 17 paź 2008, 11:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Cortez »

Sprawdz jeszcze dla pewnosci szczelnosc całej drogi dolotu powietrza, moze gdzies łapac lewe powietrze :lol:
"... tobie kolego życze dalszego trwania w ślepym przekonaniu o zaginionej wartości golfa.
Śmiało moge o nim powiedzieć... to tylko Volswagen, to tylko Golf ..."

Robespierre

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 11 lip 2008, 15:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Robespierre »

jak sprawdzić, czy autko nie łapie lewego powietrza?
na co looknąć??
Wierny marce Opel! Najpierw była Vectra A 1,7TD, teraz Astra 1,6 8v

Hary

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 paź 2008, 17:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pomiechówek, Czosnów
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Hary »

na dziury w dolocie :D

ODPOWIEDZ