Krótka skrzynia biegów
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
- Imię: Łukasz
- Auto: Linea Blu Coupe
- Silnik: Z22SE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin / Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Koledzy! U mnie w silniku X16XEL też jest też krótka (wg mnie) skrzynia! wg moich obserwacji jest tak (V bieg):
1500 - 60 km/h
2000 - 78 km/h
2500 - 96 km/h
3000 - około 110 km/h
4000 - około 145 km/h
Ja także jeździłem vectrą A (1.6 75 KM oznaczenia silnika nie pamiętam) i tam też było takie wrażenie (bo w tamtej obrotomierza nie było), jakby skrzynia była dłuższa niż w astrze...
Ja sądzę, że u mnie ta skrzynia jest zamontowana celowo (nadwozie caravan), ale faktycznie te 2000 obr przy 90 km/h by się przydało - ekonomika jazdy byłaby nieporównywalnie większa. Ale z drugiej strony przy wyprzedzaniu zostaje tylko to, co jeden z forumowiczów określił jako: "redukcja i dzidaaaaaa" Zwłaszcza jak jedziesz załadowanym autem...
A czy jest sens wymieniać całą skrzynię? No nie wiem... już raczej z silnikiem skoro osiągi Cię nie zadowalają.
Dla formalności podam, że spalanie LPG mam 8,5-9 l na trasie (a mam lekką nogę i tylko sporadycznie przy wyprzedzaniu autko duszę), po mieście około 13 - 13,5 l.
W cyklu mieszanym na ogół około 10- 10,5 l, ale jeszcze za mało autem przejechałem (niecałe 2 m-ce) żeby mówić o tym, że umiem nim ekonomicznie jeździć.
Wspomnianą wcześniej Vectrą osiągi 8,5l / 100km w cyklu mieszanym nie były specjalną rewelacją, chociaż w mieście lubiła 12 wziąć. Najbardziej ekonomicznie wyszło 7l LPG / 100km w trasie!
1500 - 60 km/h
2000 - 78 km/h
2500 - 96 km/h
3000 - około 110 km/h
4000 - około 145 km/h
Ja także jeździłem vectrą A (1.6 75 KM oznaczenia silnika nie pamiętam) i tam też było takie wrażenie (bo w tamtej obrotomierza nie było), jakby skrzynia była dłuższa niż w astrze...
Ja sądzę, że u mnie ta skrzynia jest zamontowana celowo (nadwozie caravan), ale faktycznie te 2000 obr przy 90 km/h by się przydało - ekonomika jazdy byłaby nieporównywalnie większa. Ale z drugiej strony przy wyprzedzaniu zostaje tylko to, co jeden z forumowiczów określił jako: "redukcja i dzidaaaaaa" Zwłaszcza jak jedziesz załadowanym autem...
A czy jest sens wymieniać całą skrzynię? No nie wiem... już raczej z silnikiem skoro osiągi Cię nie zadowalają.
Dla formalności podam, że spalanie LPG mam 8,5-9 l na trasie (a mam lekką nogę i tylko sporadycznie przy wyprzedzaniu autko duszę), po mieście około 13 - 13,5 l.
W cyklu mieszanym na ogół około 10- 10,5 l, ale jeszcze za mało autem przejechałem (niecałe 2 m-ce) żeby mówić o tym, że umiem nim ekonomicznie jeździć.
Wspomnianą wcześniej Vectrą osiągi 8,5l / 100km w cyklu mieszanym nie były specjalną rewelacją, chociaż w mieście lubiła 12 wziąć. Najbardziej ekonomicznie wyszło 7l LPG / 100km w trasie!
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
szybajker, ja Ci powiem, że przy 2000 obrotów i 90km/h mógłby sporo palić. Chodzi mi o to, że np ja, chciałem zobaczyć ile najmniej wciągnie gazu, jeździłem do 2500obr, ani razu nie przekraczając tych obrotów i nie schodząc poniżej 1500, i mi palił tak 13-14 po mieście i to sprawdzałem ze 3 tankowania tak... A ostatnie tankowanie sie wkurzyłem, że jeżdżę dość wolno i to i tak nie przynosi rezultatu, cisnąłem pare razy do odcinki, czasami do 5000obr, a prawie zawsze miałem przy zmianie biegów 3-4 tysiące, ku mojemu zdziwieniu przy takiej jeźdźie spalił mi 12 litrów gazu... Stąd wnioskuje, że powinienem chyba jeździć od max momentu (minimum 2000obr z hakiem)do jakichs 3500obr, wtedy będzie palił najmniej
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]
- lukas25
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 sty 2008, 21:54
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wielkie radowiska
- Kontakt:
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
- Imię: Łukasz
- Auto: Linea Blu Coupe
- Silnik: Z22SE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin / Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Wasyl - zgodnie z zasadami auto pali proporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika ujmując sprawę baaardzo ogólnie (bo wiadomo, że inaczej bedzie palić przy 90 po równym, a inaczej jak jedziesz te same 90 pod górę z bagażami teściowej ). Ja nie rozpatruję kwestii przyspieszania i hamowania w cyklu miejskim, a spokojnej jazdy po trasie, gdzie głównie chodzi o ekonomikę. Kwestie jak najekonomiczniej przyspieszać są opisane w zasadach ecodrivingu. W skrócie chodzi o to, aby zdecydowanie przyspieszać nie bojąc się przy tym wciskania gazu i tutaj masz trochę racji ze swoim stylem jazdy (TUTAJ więcej ).
Wracając do meritum: dla mnie wystarczyłoby osiągnąć na IV prędkość podróżną, a V wrzucić dla podtrzymania tej prędkości. Dlatego by mi pasowało te 2000 przy 90 km/h - wiadomo, że zebrać się z tej prędkości obrotowej każdemu silnikowi astry na V będzie ciężko, ale w tym przypadku moim priorytetem byłaby ekonomika jazdy. Wiadomo, że dla każdego priorytety są inne i stąd kompromis 2500obr = 96 km/h
Ideałem byłaby skrzynia VI-biegowa, z ostatnim biegiem słłużącym wyłącznie do podtrzymania prędkości... Ech te marzenia....
Wracając do meritum: dla mnie wystarczyłoby osiągnąć na IV prędkość podróżną, a V wrzucić dla podtrzymania tej prędkości. Dlatego by mi pasowało te 2000 przy 90 km/h - wiadomo, że zebrać się z tej prędkości obrotowej każdemu silnikowi astry na V będzie ciężko, ale w tym przypadku moim priorytetem byłaby ekonomika jazdy. Wiadomo, że dla każdego priorytety są inne i stąd kompromis 2500obr = 96 km/h
Ideałem byłaby skrzynia VI-biegowa, z ostatnim biegiem słłużącym wyłącznie do podtrzymania prędkości... Ech te marzenia....
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
- Imię: Marek
- Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
- Silnik: K20A2
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Panowie piszecie o tych predkosciach i obrotach,ale chyba zapomnieliscie ze liczniki w naszych astrach oszukuja !! wezcie dobry GPS to sie troszke zdziwicie
u mnie jest 2500 obr przy 80 km/h na 5 biegu przy podlaczonym GPS,a licznik pokazuje 90 km/h
[ Dodano: 2008-10-22, 16:42 ]
kolego od C16SE a jak ci szatan przyspiesza ? na tym 5 biegu ? przy 3 tys obrotow?
u mnie jest 2500 obr przy 80 km/h na 5 biegu przy podlaczonym GPS,a licznik pokazuje 90 km/h
[ Dodano: 2008-10-22, 16:42 ]
kolego od C16SE a jak ci szatan przyspiesza ? na tym 5 biegu ? przy 3 tys obrotow?
Bylo C16SE,nastepnie C20XE a teraz Honda Civic 7 gen TypeR K20A2
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 paź 2008, 17:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pomiechówek, Czosnów
- Kontakt:
tez zaczynam sie powoli przyzwyczajacbartobbb pisze:Moim zdaniem krótka skrzynia jest bardzo dobra, bo nie muszę tak kręcić dlugo silnika żeby uzyskać wyższe obroty i osiągnąć max moment obrotowy
ogólnie elastycznosc na 5tce jest jak w dieslu co do przyspieszen od 0-100 (licznikowe) to na standardowym mikserze łapałem 11.5 sek (na liczniku mam 100 a nagps wychodzi 93) wczorajsze spalanie mnie przeraziło, wyszło mi 15.5l na szczescie wczoraj doszedł mikser strumieniowy. pierwsze wrazenia po montazu negatywne. na gazie wogóle nie szedł, odkreciłem sporo dawke i teraz idzie ale jakos dziwnie.(dzis wizyta u gazownika) co do jazdy na pb to do 3tys wogóle nie idzie (czemu???)ale od tych 3 do 6 to jeszce niewidziałem żeby jakiekolwiek 1.6 tak chodziłoBunkerites pisze:kolego od C16SE a jak ci szatan przyspiesza ? na tym 5 biegu ? przy 3 tys obrotow?
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 28 gru 2008, 8:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: unierzyż
- Kontakt:
wiesz ja tez mam astre 1.6 si ma takie same obroty na piatym biegu jak i twoja i ruwniez do trzech tysiecy slabo ale powyzej to jak rakieta
jarek g