1.6 100KM 94 warto?
- Noxx
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 paź 2008, 8:40
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
1.6 100KM 94 warto?
Witam!
Stoję właśnie przed wyborem zakupu astry 1.6 100KM z 94 roku. Moje pytanie brzmi czy warto ładować się w ten samochód biorąc pod uwagę 100KM silnik i zużycie paliwa oraz Ile tez może kosztować instalacja do niego i czy warto ją zakładać
czekam tez na opinie jakie silniki najlepiej sprawują się w tych astrach.
Stoję właśnie przed wyborem zakupu astry 1.6 100KM z 94 roku. Moje pytanie brzmi czy warto ładować się w ten samochód biorąc pod uwagę 100KM silnik i zużycie paliwa oraz Ile tez może kosztować instalacja do niego i czy warto ją zakładać
czekam tez na opinie jakie silniki najlepiej sprawują się w tych astrach.
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 10 paź 2008, 0:25
- Imię: Tomek
- Auto: -GSi-
- Silnik: C20LET +
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Słupsk
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:55
- Imię: Andrzej
- Auto: astra H kombi
- Silnik: z18xer
- Rocznik: 2006
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
witam, ja właśnie posiadam asterke z 94 roku 100KM silnik c16se i szczerze powiem ja jestem z niej zadowolony mimo że ma już przejechane 222 tyś km to odpala od ręki i mam gaz założony gazu to różnie mi pali ale to też jest zależne chyba od stacji od 12- 16 l gazu
ogólnie silniczek jest dobry z tego co czytałem na forum
pozdrawiam
ogólnie silniczek jest dobry z tego co czytałem na forum
pozdrawiam
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
- Imię: Łukasz
- Auto: Linea Blu Coupe
- Silnik: Z22SE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin / Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Noxx - nie warto! W cenie: "auto + zainstalowanie LPG" kupisz młodszy rocznik z już założoną instalacją gazową... Wystarczy tylko dobrze poszukać, a opadłe po wakacjach ceny zachęcają do zakupów.
Pytanie jeszcze który masz silnik do wyboru - 1.6 8v "MPI", dysponujacy mocą 100 KM, czy 1.6 16V 101KM - Obydwa potocznie określa się jako "100KM"
W drugim przypadku ładuj się tylko w instalację sekwencyjną - jest lepsza i na niej samochód trochę mniej pali. Wadą jest jej wysoki koszt (około 1000 PLN więcej od standardowej instalacji). Ja mam ten drugi silnik i jeżdżę na standardowej instalacji. nie mam z nią co prawda żadnych probemów, ale auto mało na niej nie pali (13,5 w mieście), a i przełączanie na benzynę odbywa się w chłodniejsze dni (poniżej 10 st. Celsjusza) po dystansie około 2-3 km. Przy dojazdach na poziomie 7 km do roboty prawie wcale się to nie opłaca - lepiej wtedy pomyśleć o dieslu. Natomiast na trasach - poniżej 10l z lekką nogą, 10 przy bardziej agresywnej jeździe.
Podsumowując - gaz tak, astra 94 do gazowania - nie opłaca się...
Owocnych zakupów
P.S. Dodam jeszcze, że najlepszymi jednostkami są jednostki 8v - prostsze w konstrukcji i lepiej znoszą gaz. Jednostki 16V są kapryśne jeśli chodzi o instalację LPG - jedna działa bezproblemowo (jak moja), a inne co rusz sprawiają kłopoty - poczytaj zresztą dział LPG. Poza tym w 16V jest więcej osprzętu = większe prawdopodobieństwo awarii.
Daruj sobie silniki 1.4 - nie zapewniają dynamiki odpowiedniej do tej wielkości samochodu. Model 1.4 16V to niezbędne minimum - moc ma, gorzej z momentem, ale auto nie ma problemów z podjechaniem pod stromą górkę.
1.6 - optimum pomiędzy kosztami paliwa i OC a mocą
1.8 - rzadko trafisz
2.0 - najwięcej pali, ale i zapewnia najwięcej zabawy...
[ Dodano: 2008-10-21, 21:07 ]
No i przypomniało mi się jeszcze, że 1.6 8V (na jednopunkcie) i 1.8 8V są silnikami bezkolizyjnymi - zerwanie paska rozrządu nie powoduje w silniku żadnych uszkodzeń. Nie wiem jak 2.0 8V i 1.6 8V MPI, ale 1.4 8V jest kolizyjny jak i wszystkie 16V.
Pytanie jeszcze który masz silnik do wyboru - 1.6 8v "MPI", dysponujacy mocą 100 KM, czy 1.6 16V 101KM - Obydwa potocznie określa się jako "100KM"
W drugim przypadku ładuj się tylko w instalację sekwencyjną - jest lepsza i na niej samochód trochę mniej pali. Wadą jest jej wysoki koszt (około 1000 PLN więcej od standardowej instalacji). Ja mam ten drugi silnik i jeżdżę na standardowej instalacji. nie mam z nią co prawda żadnych probemów, ale auto mało na niej nie pali (13,5 w mieście), a i przełączanie na benzynę odbywa się w chłodniejsze dni (poniżej 10 st. Celsjusza) po dystansie około 2-3 km. Przy dojazdach na poziomie 7 km do roboty prawie wcale się to nie opłaca - lepiej wtedy pomyśleć o dieslu. Natomiast na trasach - poniżej 10l z lekką nogą, 10 przy bardziej agresywnej jeździe.
Podsumowując - gaz tak, astra 94 do gazowania - nie opłaca się...
Owocnych zakupów
P.S. Dodam jeszcze, że najlepszymi jednostkami są jednostki 8v - prostsze w konstrukcji i lepiej znoszą gaz. Jednostki 16V są kapryśne jeśli chodzi o instalację LPG - jedna działa bezproblemowo (jak moja), a inne co rusz sprawiają kłopoty - poczytaj zresztą dział LPG. Poza tym w 16V jest więcej osprzętu = większe prawdopodobieństwo awarii.
Daruj sobie silniki 1.4 - nie zapewniają dynamiki odpowiedniej do tej wielkości samochodu. Model 1.4 16V to niezbędne minimum - moc ma, gorzej z momentem, ale auto nie ma problemów z podjechaniem pod stromą górkę.
1.6 - optimum pomiędzy kosztami paliwa i OC a mocą
1.8 - rzadko trafisz
2.0 - najwięcej pali, ale i zapewnia najwięcej zabawy...
[ Dodano: 2008-10-21, 21:07 ]
No i przypomniało mi się jeszcze, że 1.6 8V (na jednopunkcie) i 1.8 8V są silnikami bezkolizyjnymi - zerwanie paska rozrządu nie powoduje w silniku żadnych uszkodzeń. Nie wiem jak 2.0 8V i 1.6 8V MPI, ale 1.4 8V jest kolizyjny jak i wszystkie 16V.
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
- Imię: pio
- Auto: Corsa C
- Silnik: Z14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- hubertastra
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 paź 2008, 19:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Sam od 2 tys. km jeżdżę Astrą i uważam że samochód jest godny uwagi. Najważniejsze przy wyborze jest stan samochodu (techniczny, wizualny).
Przed zakupem warto pojechać chociażby do diagnosty żeby rzucił okiem na zawieszenie, amorki, analizę spalin.
1.6 i 100 KM to całkiem sporo jak na Astrę.
Moja 1.4 82 KM (MPI) spala głównie w mieście (ze średnio ciężką nogą, staram się kręcić silnik do 3 tys. km, czasami do 4 tys. km) ok. 7.5-8 litra benzyny. Myślę że 1.6 100 KM spali ok. 8-9.
To tyle ode mnie.
Przed zakupem warto pojechać chociażby do diagnosty żeby rzucił okiem na zawieszenie, amorki, analizę spalin.
1.6 i 100 KM to całkiem sporo jak na Astrę.
Moja 1.4 82 KM (MPI) spala głównie w mieście (ze średnio ciężką nogą, staram się kręcić silnik do 3 tys. km, czasami do 4 tys. km) ok. 7.5-8 litra benzyny. Myślę że 1.6 100 KM spali ok. 8-9.
To tyle ode mnie.
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
- Imię: Łukasz
- Auto: Linea Blu Coupe
- Silnik: Z22SE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin / Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
pio555 - nie sądzę, żeby miał ofertę za 3 tys. do tego sekwencja 2,5 tys - w tej cenie można kupić spokojnie rocznik 95 z gazem wyposażony w 2 poduszki... choćby [External Link Removed for Guests]. Ma co prawda silnik 75 KM, ale wrzuciłem w wyszukiwarkę kryterium GAZ i sort po cenie. Dodam tylko, że nie był to model najtańszy... Za 2tys. wiecej można mieć spokojnie model 97 z klimą... z silnikiem 1.6, tańsze są z 1.4 - ale moje zdanie o tych jednostkach (w caravanie) już znacie...
Nawet rozpatrując w powyższych wyliczeniach starszą instalację, to sądzę że warto dorzucić te kilkaset złotych więcej za młodszy rocznik... mimo wszystko...
hubertastra - wbrew pozorom jednostki 1.6 wcale tak dużo więcej od jednostek 1.4 nie palą - większa moc skłania do ostrożniejszego operowania pedałem gazu...
Noxx - jeśli zdecydujesz się na zakup auta z instalacją gazową, to koniecznie zwróć uwagę na to, żeby właściciel dał Ci wszystkie papiery od instalacji, zwłaszcza wyciąg ze świadectwa homologacji (tak to się chyba nazywa) - bez tego auto nie przejdzie corocznych przeglądów. Jest to przepis obowiązujący nieco ponad rok, więc w miarę świeży i sporo osób, zwłaszcza długo posiadających jedno auto, zapomina o takich detalach... a potem wracać się choćby nawet i 50 km po dokumenty... jeden wielki kłopot...
Powodzenia w zakupach...
Nawet rozpatrując w powyższych wyliczeniach starszą instalację, to sądzę że warto dorzucić te kilkaset złotych więcej za młodszy rocznik... mimo wszystko...
hubertastra - wbrew pozorom jednostki 1.6 wcale tak dużo więcej od jednostek 1.4 nie palą - większa moc skłania do ostrożniejszego operowania pedałem gazu...
Noxx - jeśli zdecydujesz się na zakup auta z instalacją gazową, to koniecznie zwróć uwagę na to, żeby właściciel dał Ci wszystkie papiery od instalacji, zwłaszcza wyciąg ze świadectwa homologacji (tak to się chyba nazywa) - bez tego auto nie przejdzie corocznych przeglądów. Jest to przepis obowiązujący nieco ponad rok, więc w miarę świeży i sporo osób, zwłaszcza długo posiadających jedno auto, zapomina o takich detalach... a potem wracać się choćby nawet i 50 km po dokumenty... jeden wielki kłopot...
Powodzenia w zakupach...
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
- Imię: Marek
- Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
- Silnik: K20A2
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
jezdze C16SE i moge duzo powiedziec o tym silniku,czasem go katuje czasem jezdze normalnie,smigam ponad 2 latka i zadnych awari silnika !! autko naprawde jest dynamiczne,troszke podlubalem w wydechu a teraz szykuje sie na kolektor od C20XE ,oczywiscie silnik jest zagazowany,spalanie przy naprawde ciezkiej nodze wynosi rowne 10 L,z calego serca polecam C16SE !!!!
Przed zakupem sprawdz kompresje silnika,wazne zeby utrzymywale sie powyzej 10 atm na cylinder
Przed zakupem sprawdz kompresje silnika,wazne zeby utrzymywale sie powyzej 10 atm na cylinder
Bylo C16SE,nastepnie C20XE a teraz Honda Civic 7 gen TypeR K20A2
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 paź 2008, 17:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pomiechówek, Czosnów
- Kontakt:
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 cze 2007, 17:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
ja mialam taki silnik, ale 95. Jesli chodzi o spalanie to bylam zadowolona, ale z awaryjnoscia to kiepsko... wrecz fatalnie... w efekcie wymienilam na nowy bo nie mialam wyjscia...
Moim zdaniem to nie jest tak do konca powiedziane czy jes dobry, zawsze jest ryzyko. Wiec proponuje albo dokladnie sprawdzic autko, albo nastawic sie na wkladnaie kasiorki w niego i w takim wypadku najlepiej kupic cos taniego.
Pozdrawiam
Moim zdaniem to nie jest tak do konca powiedziane czy jes dobry, zawsze jest ryzyko. Wiec proponuje albo dokladnie sprawdzic autko, albo nastawic sie na wkladnaie kasiorki w niego i w takim wypadku najlepiej kupic cos taniego.
Pozdrawiam