Problemy z silnikiem

bekler

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2008, 20:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: z nikad
Kontakt:

Problemy z silnikiem

#1

Nieprzeczytany post autor: bekler »

Witam!
Od niedawna jestem właścicielem Astry F 1.6i kat i od samego początku mam z nią problem....Po pierwsze gdy dłuższy odcinek jadę z prędkością powyżej 140km/h to po wrzuceniu na luz obroty spadają do około 500-600 rpm...przy spokojnej jeździe nie ma tego problemu....

Znacznie gorszym mankamentem jest układ chłodzący tego auta...Gdy mam dokręconą nakrętkę od zbiorniczka wyrównawczego na maksa to ciecz chłodząca znika w mgnieniu oka (20km w mieście)...gdy lekko poluzuję nakrętkę to ubytek cieczy jest minimalny...auto przy włączonym ogrzewaniu nie może się nagrzać (wskazówka wciąż na niebieskim polu) chyba że naprawdę postoję około pol godziny w korku...a jeśli nie używam ogrzewania to temperatura się trzyma kolo 97-100 stopni...oraz zagadką dla mnie jest to żę gdy mam dokręconą nakrętkę to auto kopci z tłumika strasznie a gdy ją lekko poluzuję to wręcz w ogóle....


Wie może ktoś co może dolegać mojemu samochodowi? Jakieś porady co trzebabybyło wymienić?

Jeśli nie podałem jakiejś istotnej informacji to pisać a podam wszystko co będę w stanie

Awatar użytkownika
Misha

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 07 paź 2008, 16:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Misha »

na bank masz nieszczelny układ chłodzenia .. i jak sie zrobi w układzie wyzsze ciśnienie to wypycha wode tu i tam, zerknij pod maske czy gdzie nie leci z chłodnicy albo węży, a jesli nie leci z chłodnicy to moze uszczekla głowicy? ja miałem taka sytuacje z uszczeka pod głowica i wałkiem tez kopcił, brał wode i olej, jeden gar zalewało woda i taka sytuacja sie działa, pewnie bardziej doswiadczeni koledzy Tobie pomoga pozdroo ;)

esio_22

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 01 lip 2008, 20:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kołbiel
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: esio_22 »

jak temperatura jest na niebieskim polu to na 100% termostat. kosztuje 20zł ale wymiana jest troche skomplikowana bo pasek rozrzadu trzeba zdjac. na forum jest mnostwo opisow.
co do ubytku plynu jesli na dokreconym korku plyn ucieka to gdzies jest przeciek, zjazyj pod maske i popatrz po przewodach jak wszystkie sa suche to obstawialbym uszczelke pod glowica. jesli poluujesz korek to kompresja ktora dostaje sie do ukldu chlodzenia ucieka tym korkiem. wiec mechanik i termostat i UPG do wymiany, koszt czesci ok 90 zł roboty 3 godziny. jaki przebieg masz ? bo jak zdejmiesz glowice to przy okazji dalbys ja do regeneracji moze, nie birze oleju?

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Też myslę, że uszczelka pod głowicą poszła.

Usunięty użytkownik 3235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Na 100% UPG

bekler

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2008, 20:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: z nikad
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: bekler »

wszystkie węże są suche...no i olej też mi lekko znika...

a orientujecie się ile możne kosztować wymiana uszczelki? i Przebieg to trochę ponad 233000km
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, 17:35 przez bekler, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Misha

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 07 paź 2008, 16:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Misha »

250 - 300PLN ale lepiej od razu cała zregenerować i dołożyc pare groszy

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Sama uszczelka koło 60zł.
Plan głowicy - 50-70zł, uszczelniacze - koło 4zł sztuka, może któraś prowadnica, docieranie....
No i uszczelki pod pokrywę, kolektory, olej, płyn - lepiej zalać nowe, filtr oleju, śwece warto też.

ODPOWIEDZ