Poziom płynu w chłodnicy

Robespierre

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 11 lip 2008, 15:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Poziom płynu w chłodnicy

#1

Nieprzeczytany post autor: Robespierre »

Panowie, dziś stojąc w korku podczas deszczu, temperatura silnika w moim X16SZR podeszła do 100 stopni i załączył sie wentylator, powoli schładzając silnik. Jednakże maska silnika zaczęła PAROWAĆ, widziałem wyraźnie unoszącą się parę. Nie był to dym, nic nie śmierdziało, temperatura powoli schodziła w dół, żadna kontrolka sie nie paliła, silnik chodził normalnie. Zaznaczam, że praca wentylatora była poprawna, od zawsze tak mam, że przy 100-103 stopniach się załącza i jest to normalne.

Być może mam za niski poziom płynu w chłodnicy, ale jak to sprawdzić, bo poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest OK, nic nie ubywa ani nie ucieka, układ nie jest też zapowietrzony.

Powinienem się tym przejmować? Czy to typowe TTTM,
Zaznaczam że zaden samochód za mną, przede mną i obok mnie nie miał podobnych objawów

Bać się? :|
Wierny marce Opel! Najpierw była Vectra A 1,7TD, teraz Astra 1,6 8v

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Wszystko masz w porządku.

Jeśli chodzi i płyn w chłodnicy to z jego poziom odpowiada jego ilość w zbiorniczku wyrównawczym. Poziom płynu powinien sięgać mniej więcej do znaku KALT oznaczonym na zbiorniczku wyrównawczym.Oczywiście na zimnym silniku.

Ta para nad autem to efekt padającego deszczu na ciepłą maskę Twojego auta. Nieraz też zauważyłem podobne zjawisko u siebie jadąc rozgrzewającym się autem w chłodny, mglisty i bardzo wilgotny wieczór.

kiler530

Astro-maniak
Posty: 369
Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
Auto: Astra f Combi
Silnik: 1,6 SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Ślesin
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: kiler530 »

jest tak jak mówi analyzer64, wszystko jest cacy
Nie ważny jest samochód tylko kierowca

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

też tak mam a bardzo fajnie to widać jak się zatrzymasz wlaśnie, albo zgasisz silnik i kończysz jazde, wychodzisz z auta, na polu wilgoć, lekka mrzawka, czy tym podobne, silnik nagrzany i cala maska paruje, jest to calkowicie normalny objaw

Robespierre

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 11 lip 2008, 15:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Robespierre »

Dziękuję Panowie,

naprawdę mnie uspokoiliście!
8)
Wierny marce Opel! Najpierw była Vectra A 1,7TD, teraz Astra 1,6 8v

ODPOWIEDZ