Dużo Pali | Duże spalanie w astrze | czy wymienic filtry?

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Piterw pisze:Jeśli chodzi o temp.To maksymalnie ciut nas niebieskim paskiem.A jak postoje na światłach itd to tak między paskiem a 90.Z tego co wiem nie ma katalizatora
To na początek wymień termostat, ponieważ jak jest ciutke ponad niebieskim paskiem to jest za niska. Normalnie termostat sie otwiera przy 92 stopniach.
[External Link Removed for Guests]

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

z tego co czytałem na forum to sprawdzałem działanie termostatu poprzez odpalenie i sprawdzanie ręką rur niedaleko filtra powietrza.Jak od razu robia sie gorące to jest walnięty,u mnie tak nie było.Jaki jest koszt tej machiny?można samemu wymienić?

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Piterw, u mnie był założony termostat który sie otwieral na 82 stopniach a nie na 92. Może masz podobnie.

[External Link Removed for Guests] z tego co widze jest on z obudową, może być inny wkład włożony. Poczytaj czy samego wkladu nie da sie wymienić ( wychodzi zwykle jakieś 20zł taniej )

musisz poczytać czy przypadkiem termostat nie jest za rozrządem... W tedy musial byś być w 100% pewien ze to termostat bo sporawe wychodza koszta.

Dodam ze jeżeli wkląd jest taki sam jak do daewoo (temp otwarcoa 82-87 ) to ktoś mógl sie pomylić i dać termostat/wklad z daewoo do opla i taki efekt
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 3235

#24

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Raczej na pewno ma za rozrządem i jeśli jest takie rozwiązanie, to nie wiem jak Wy ale ja co wymianę rozrządu będę wymieniał i pompę wody i termostat bo szkoda nerwów później. Przyznam się tylko, że w tamtym roku jak zakupiłem ASTRE to miałem właśnie takie wskazania temp. jak Piterw, i to była wina termostatu(spalanie w cyklu mieszanym przy bardzo lekkiej nodze, zimą dochodziło lekko do 10L/100km),dałem mechanikowi na wymianę rozrządu, pompy wody i termostatu przy okazji. Za 60zł zmienił wszystko ;)
Piterw także kupuj termostat i albo wymieniaj sam jak czujesz się na siłach, a jak nie to zleć to mechanikowi. Szkoda paliwa i pieniędzy :)

Big_Joe

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:05
Imię: Jarek
Auto: Accord
Silnik: F18b2
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk-Oliwa
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: Big_Joe »

Jest za rozrządem trzeba pompe wody zdemontować niestety na 10000%:) U mnie temp. super ,brak wycieków itd. a spalanie 12 l niestety Piterw zmień termostat i powiedz jak rezultaty to będę wiedział na 100% co jest przyczyną tego wysokiego spalania hehe .Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-01-05, 18:48 ]
dodam ze kata mam nowego i sonda sprawna w 100% (sprawdzana na przyrządzie do sond)
"We Ride Together,We Die Together" Bad Boys for life

[External Link Removed for Guests]

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

Powiem tak-mam astre 3 miechy i jeszcze nie widziałem żeby wskażnik temp był na 90-nawet nie dochodził do niej.Jeżeli dobrze rozumiem to ciepło z silnika powinno iść na chłodnice w momencie 90 stopni-wtedy otwiera sie termostat,tak?Tylko że u mnie przeważnie jest tak ze asterka nawet nie dobija do połowy między niebieskim a 90 a gorąco w aucie jak w arabii.Zaraz sprawdze jak to jest,zostawie autko na chodzie, ale pewnie mam na otwartym termostat.

Quasar

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 08 lip 2008, 1:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nowa Sól/Głogów
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: Quasar »

U mnie też wskazówka wychodziła ledwo ponad niebieskie pole, ale po wymianie termostatu nic się nie zmieniło. Zmieniło się natomiast po wymianie czujnika temp. teraz mi pokazuje 100°C :mrgreen:
Nie ma co bezwzględnie wierzyć w te wskaźniki.

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

Niestety ja musze cos zrobić bo pali mi 12L /100km.Chciałem go teraz zostawić na luzie ale skubany mi zgasł i lipa.Bede musiał póżniej sprawdzic.W ogóle to wczoraj i dziś zauważyłem że jak odpale to obroty mi dochodzą do 3 tys. spadają ponizej 1 tys.Pewnie jednak będzie ten termostat walnięty.

venom

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 18 lis 2007, 14:41
Imię: Michael
Auto: V850
Silnik: B5252S
Województwo: śląskie
Lokalizacja: MCE
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: venom »

Piterw pisze:W ogóle to wczoraj i dziś zauważyłem że jak odpale to obroty mi dochodzą do 3 tys. spadają ponizej 1 tys.Pewnie jednak będzie ten termostat walnięty.
A co ma piernik do wiatraka?
To, że obroty skaczą może być spowodowane zasyfionym silniczkiem krokowym (biegu jałowego). Termostat to tylko niedogrzany silnik i co za tym idzie większe spalanie, albo przegrzewanie silnika.
Obrazek

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

O tych obrotach to napisałem dodatkowo-nie żeby miało to znaczenie dla spalania i termostatu.Zle ułożyłem myśl i tyle

ODPOWIEDZ