Problem z pompą wody

Awatar użytkownika
ka3mil

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 28 paź 2008, 17:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:

Problem z pompą wody

#1

Nieprzeczytany post autor: ka3mil »

witam mam problem tzn. cos mi gwizda pod maską nie jest to na pewno pasek od alternatora bo jest nowy oraz cały rozrząd tez jest nowy, a więc przypuszczam ze to może być pompa, która tez jest nowa. Może mi ktoś cos doradzić co zrobić żeby przestała piszczeć.

[ Dodano: 2008-10-28, 17:41 ]
i jeszcze zapomniałem dodać że strasznie kurzy z tłumika gorzej niż pociąg parowy

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

ka3mil pisze:i jeszcze zapomniałem dodać że strasznie kurzy z tłumika gorzej niż pociąg parowy
Jeszcze gdybyś napisał coś więcej o aucie. Czy to jest diesel, benzyna, a może benzyna+gaz?

A może to gwizda napinacz paska klinowego albo rozrządu?

Na początek zdjął bym pasek klinowy i odpalił auto i posłuchał czy dalej jest to samo. Jeśli tak to problem tkwi w napędzie rozrządu. Może być to pompa wody albo sam napinacz.

Jeśli natomiast gwizda i z wydechu wydostają się kłęby pary to może oznaczać grubszą robotę. A płyn chłodniczy w normie?

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#3

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

Kiedyś po wymianie pompy wodnej w C14NZ nowa gwizdała jak by pod maską była turbina :mrgreen: nawet mi się to podobało, ale teraz już nie gwiżdże. Skoro pompa jest nowa to raczej nie ma się czym martwić. BTW jakiej firmy jest ta pompa?
SAAB, born from jets, killed by assholes

Awatar użytkownika
ka3mil

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 28 paź 2008, 17:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: ka3mil »

to jest Astra 1.4 Classic - 1994r, 60 KM, benzyna. Od soboty nie widać zeby ubyło coś płynu, a jakiej firmy jest pompa to nie mam pojecia

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Wiesz co moze to tez byc jakas podpowiedz bo poki tego dokladnie niezlokalizujesz
to ja mialem kiedys podobny przypadek.
Piszczalo mi w tamtych okolicach, a efekt byl taki jakby mi piszczal pasek klinowy.
Wymienilem wiec wszystkie, ale pisk nieustal. Nasilal sie szczegolnie
nieraz, rzadko, przy skreceniu kol maxymalnie w lewo. Po pewnym czasie
zdegustowany wrocilem do problemu i zaczolem szukac przyczyny.
Zauwazylem, ze pomiedzy kolem pasowym, a obudowa pompy wspomagania
nagromaczilo sie troszke brudu, piasku i w koncu rdzy.
Wyczyscilem to wszystko, nasmarowalem i do dzisiaj, a bedzie prawie juz rok jak
mam kompletny z tym spokoj.

petro21

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2008, 20:22
Imię: Michał
Auto: Astra f
Silnik: x14xe
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

#6

Nieprzeczytany post autor: petro21 »

Wystarczy sciągnac pasa alternatora i bedzie wiadomo czy to ktoras z rolek albo pompa. Jak ci sie nie chce to w reke bierz smar w sprayu i celuj w rolke paska od alternatora. jak przestanie piszczec to masz ją do wymiany. a moze to łozyska alternatora?? albo pompa wspomagania?
Co do pary z tlumika to jaki to dym? czarny, blekitny a moze bialy i skrapla sie worda na rurze? hmmm. jezeli to pierwse to problem z wtryskiem i dawka wtrysku. jak blekitny to najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe albo pierscienie tlokowe, a jak trzecie to albo uszczelka pod glowica padła albo niemasz czym sie martwic ;P patrz na ilosc plynu chłodzacego. Pozdrawiam
Jak kraść to miliony,
Jak kochać to Ksieżniczke,
Jak jezdzić to tylko Astra...

ODPOWIEDZ