mozna to zrobic samemu, sa na to specjalny wzory i odnosnie danego samochodu jest inaczej. trakie rzeczy teraz to raczej juz tylko w ERZE. teraz jedziesz na dowolną stacje kontroli pojazdów, albo do konkretnego warsztatu samochodowego gdzie posiadają przyrząd do ustawiania swiateł. masz pewnosc ze bedzie swieciło ani nie za daleko ani nie za blisko i co wazniejsze niekogo nie oslepisz i sam bedziesz dobrze widział.
koszt takiego ustawienia ok 10-15zł. ale np na przeglądzie mają obowiązek zrobic ci to w ramach przeglądu
LAMPY PRZEDNIE - REGULACJA MAN./ELEKTR.
-
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:11
- Imię: Marecki
- Auto: Vectra B SRi
- Silnik: 1,8xe1
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- radke
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 paź 2008, 10:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Błonie k/W-wy
- Kontakt:
Za co i tak musisz zapłacić....czaaarny pisze:...koszt takiego ustawienia ok 10-15zł. ale np na przeglądzie mają obowiązek zrobic ci to w ramach przeglądu
Oczywiście mam na myśli ustawienie świateł w ramach przeglądu.
Pozdrawiam
* Opel Vectra Caravan 1.8 16V aut.
* Opel Astra Caravan 1.7DTL - do sprzedania
* Peugeot Partner 1.9D - do sprzedania
* Opel Vectra Caravan 1.8 16V aut.
* Opel Astra Caravan 1.7DTL - do sprzedania
* Peugeot Partner 1.9D - do sprzedania
- Marcin4x4
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lip 2008, 23:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
czaaarny pisze:a tu zamieszczam fotki zeby ktoś pomógł mi to rozkminic, tą kostke z regulacją (dodam ze po włozeniu tego w konsole normalnie jest tam jakas kostka, ten przełącznik podswietla ale nie ma kabelków do samych silniczków. gdzie moge sie wpiąć? czy prowadzic instalacje od przełacznika az do silniczków nową?
Piszę trochę teoretycznie - ale pocieszające dla Ciebie jest to, że z powodu obniżenia kosztów stosuje się takie same wiązki elektryczne dla bogatszych i uboższych wersji wyposażenia. Nie ma tylko "końcówek" - czyli w Twoim wypadku silniczków i przełacznika. Jeśli pod przełacznik była kostka, jeśli go podświetla, to pewnie do styków roboczych też są pociągnięte kable.
Kwetsia znaleźć gdzie się wpiąć z silniczkami. I tu się zaczyna teoretyzowanie, bo nie mam schematu ani samochodu przed oczami. Najlepiej by było, gdybyś ścignął kogoś z taką Astrą jak Twoja, tylko z elektryczną regulacją - i porównał wiązki w okolicach reflektorów. Powinieneś znaleźć wtedy miejsce gdzie się podpiąć.
Ewentualnie przeanalizuj schemat, znajdź kolory kabli idące do silniczków (w sumie już je masz - o ile są to wtyki z wiązki od tego modelu) i szukaj ich w wiązce w okolicy reflektorów. Jak znajdziesz - podepnij się do nich miernikiem i zobacz co się dzieje jak kręcisz regulatorem... Jeśli miernik będzie reagował - zrobione
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
-
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:11
- Imię: Marecki
- Auto: Vectra B SRi
- Silnik: 1,8xe1
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Marcin4x4
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lip 2008, 23:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
No ja bym właśnie szukał w okolicach świateł - tam, gdzie wychodzą końcówki oryginalnej wiązki. Wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi kabeli do silniczków mogą gdzieś tam być - dlatego dobrze, gdybyś mógł to porównać z "bardziej wypasioną" Astrą
jeśli takiej nie mas pod ręką - poszukaj tych kolorów kabli, które masz na wtykach we wiązkach w okolicach świateł.
jeśli takiej nie mas pod ręką - poszukaj tych kolorów kabli, które masz na wtykach we wiązkach w okolicach świateł.
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin