Cisnienie oleju..

gdany18

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kwidzyn
Kontakt:

Cisnienie oleju..

#1

Nieprzeczytany post autor: gdany18 »

Witam wszystkich...

Mam problem z astra1.6i bezyna gaz c16nz . otoz.... na zimnym silniku cisnienie oleju jest prawidlowe ale jak sie rozgrzeje do temp 80 stopni cisnienie spada i najpierw kontrolnka mryga, a pozniej sie zapala i swieci caly czas. Wyminilem pierscienie (brala olej) uszczelke pod glowica, panewki na korobowodach i na stopach walu...oczywiscie zimernigi , ( wtrysk paliwa. swiece , przewody zaplonowe)chodz to i tak nie ma nic do rzeczy ale wymienic musialem , pompa olejowa sprawna, (jest po regenaracji i sprawdzeniu) Co moze byc przyczyna awarii? Prosze o szybka odpowiedz...
Ja juz nie wiem co robic, wyczerpalem wszystkie pomysly a astra dalej nie jedzi eh :(
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi..

Prosze w opisie tematu okreslac jakiego typu silnika dotyczy problem./Bast
Ostatnio zmieniony 04 lis 2008, 0:01 przez gdany18, łącznie zmieniany 1 raz.

Bast

Astro-maniak
Posty: 633
Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Bast »

Jakim olejem masz zalany silnik?

Sprawdź :
Czujnik ciśnienia oleju.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2008, 0:15 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<

Lodówa

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Lodówa »

Przede wszystkim, masz gwarancję na wykonaną naprawę która nie pomogła. Wróć się tam gdzie zostawiłeś grube pieniądze( bo to praktycznie remont przy którym za robotę dałeś pewnie z 1.000zł + części) i złóż reklamację, niech kopią dalej.

gdany18

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kwidzyn
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: gdany18 »

Czujnik cisnienia oleju sprawdzony , jest sprawny...
A olej mam zalany to --->Castrol Magnatek Półsyntetyk 10w/40

A remotn wykonuje sam... ja juz naprawde nie mam pojecia. silnik lezy sobie w garazu teraz zrobilem mu prawie kapitalke.... fakt kasy to juz troche wlozylem ale niestety nic nie dalo, ale to co wymienilem musialem wymienic. tak wiec ma ktos jakis pomysl?

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Masz jak zmierzyć to cisnienie oleju?

Przy pompie powinieneś mieć taka śrubę , pod nią jest sprężyna, może daj podkładkę pod sprężynę taką z 1mm grubości.
Ale najpierw zmierz faktyczne ciśnienie oleju.

gdany18

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kwidzyn
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: gdany18 »

cisnienie przy zimnym silniku wynosi 2 atmosfery a na rozgrzanym 0.7 atmosfery...

Ma ktos jakis pomysl? bo ja juz nie mam pojecia...

A z podkladkami juz probowalem nic sie nie zmienia...:/

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Mało.
Na rozgrzanym powinno być 1,5 bara, czyli jakieś 1,48 atmosfery.
Albo spróbuj z podkładką, albo pompa do wymiany.

Marcin77

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Marcin77 »

Na pierwszy rzut oka, zawór w pompie jest uszkodzony (sprężynka z kulką) - do wymiany, kolega pisze ze, ciśnienie powinno być na zimnym silniku 0koło 1,50 bara, ale to nie prawda bo powinno być 3 bara a na zagrzanym silniku 1,50 bara (nawet polonez co miał wskażnik ciśnienia to pokazywał 3 bary na zimnym i około 1,5 na zagrzanym) sprawa jest prosta to pompa oleju, a jeśli nie i wszystko wymienił mechanik panewki itd i jesteś pewny ,ze nie spieprzył to pęknięty jest blok silnika w środku tam gdzie idzie ciśnienie oleju (kanały oleju) i olej się przelewa przez tą szczelinę. Wystarczy mikro pękniecie i po silniku- kumpel tak miał tylko nie w astrze tylko w Fiacie. Tym bardziej ,ze napisałeś ,że od początku tak było i po remoncie nic nie dało. Ale za szybko puszcza zawór nadciśnienia bo powinien przy 3 barach a ciśnienie też jest za niskie na zimnym- to by znaczyło ,ze zawór zacięty albo uszkodzony. jak pomp wymienisz na dobrą i nic nie da to blok pęknięty bo przez szczeliną pęknięta ucieka ciśnienie oleju.

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Marcin77, ja pisałem, że na rozgrzanym 1,5 bara :mrgreen:
Czyli chyba dobrze napisałem :P

Marcin77

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Marcin77 »

Sorry napisałem ,ze kolega źle napisał odnośnie ciśnień, oczywiście pomyliłem się bo zapamiętałem ,że napisał przy zimnym silniku 1,5 bara, oczywiście napisał przy nagrzanym- zwracam honor. także zimny 3 bary i powyżej 3,5 bara na obrotach zawór ma upuszczać do 3 przy zimnym silniku (wieksza gęstosc oleju na zimnym) i na ciepłym do około 1,5 bara. Tak jak pisałem zawór w pompie (pompa) albo blok pęknięty. Sorry ,że się powtarzam ale chcę to podkreślić- pomóc.

ODPOWIEDZ