Cisnienie oleju..
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kwidzyn
- Kontakt:
Cisnienie oleju..
Witam wszystkich...
Mam problem z astra1.6i bezyna gaz c16nz . otoz.... na zimnym silniku cisnienie oleju jest prawidlowe ale jak sie rozgrzeje do temp 80 stopni cisnienie spada i najpierw kontrolnka mryga, a pozniej sie zapala i swieci caly czas. Wyminilem pierscienie (brala olej) uszczelke pod glowica, panewki na korobowodach i na stopach walu...oczywiscie zimernigi , ( wtrysk paliwa. swiece , przewody zaplonowe)chodz to i tak nie ma nic do rzeczy ale wymienic musialem , pompa olejowa sprawna, (jest po regenaracji i sprawdzeniu) Co moze byc przyczyna awarii? Prosze o szybka odpowiedz...
Ja juz nie wiem co robic, wyczerpalem wszystkie pomysly a astra dalej nie jedzi eh
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi..
Prosze w opisie tematu okreslac jakiego typu silnika dotyczy problem./Bast
Mam problem z astra1.6i bezyna gaz c16nz . otoz.... na zimnym silniku cisnienie oleju jest prawidlowe ale jak sie rozgrzeje do temp 80 stopni cisnienie spada i najpierw kontrolnka mryga, a pozniej sie zapala i swieci caly czas. Wyminilem pierscienie (brala olej) uszczelke pod glowica, panewki na korobowodach i na stopach walu...oczywiscie zimernigi , ( wtrysk paliwa. swiece , przewody zaplonowe)chodz to i tak nie ma nic do rzeczy ale wymienic musialem , pompa olejowa sprawna, (jest po regenaracji i sprawdzeniu) Co moze byc przyczyna awarii? Prosze o szybka odpowiedz...
Ja juz nie wiem co robic, wyczerpalem wszystkie pomysly a astra dalej nie jedzi eh
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi..
Prosze w opisie tematu okreslac jakiego typu silnika dotyczy problem./Bast
Ostatnio zmieniony 04 lis 2008, 0:01 przez gdany18, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
Jakim olejem masz zalany silnik?
Sprawdź :
Czujnik ciśnienia oleju.
Sprawdź :
Czujnik ciśnienia oleju.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2008, 0:15 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
-
- Posty: 169
- Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kwidzyn
- Kontakt:
Czujnik cisnienia oleju sprawdzony , jest sprawny...
A olej mam zalany to --->Castrol Magnatek Półsyntetyk 10w/40
A remotn wykonuje sam... ja juz naprawde nie mam pojecia. silnik lezy sobie w garazu teraz zrobilem mu prawie kapitalke.... fakt kasy to juz troche wlozylem ale niestety nic nie dalo, ale to co wymienilem musialem wymienic. tak wiec ma ktos jakis pomysl?
A olej mam zalany to --->Castrol Magnatek Półsyntetyk 10w/40
A remotn wykonuje sam... ja juz naprawde nie mam pojecia. silnik lezy sobie w garazu teraz zrobilem mu prawie kapitalke.... fakt kasy to juz troche wlozylem ale niestety nic nie dalo, ale to co wymienilem musialem wymienic. tak wiec ma ktos jakis pomysl?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kwidzyn
- Kontakt:
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na pierwszy rzut oka, zawór w pompie jest uszkodzony (sprężynka z kulką) - do wymiany, kolega pisze ze, ciśnienie powinno być na zimnym silniku 0koło 1,50 bara, ale to nie prawda bo powinno być 3 bara a na zagrzanym silniku 1,50 bara (nawet polonez co miał wskażnik ciśnienia to pokazywał 3 bary na zimnym i około 1,5 na zagrzanym) sprawa jest prosta to pompa oleju, a jeśli nie i wszystko wymienił mechanik panewki itd i jesteś pewny ,ze nie spieprzył to pęknięty jest blok silnika w środku tam gdzie idzie ciśnienie oleju (kanały oleju) i olej się przelewa przez tą szczelinę. Wystarczy mikro pękniecie i po silniku- kumpel tak miał tylko nie w astrze tylko w Fiacie. Tym bardziej ,ze napisałeś ,że od początku tak było i po remoncie nic nie dało. Ale za szybko puszcza zawór nadciśnienia bo powinien przy 3 barach a ciśnienie też jest za niskie na zimnym- to by znaczyło ,ze zawór zacięty albo uszkodzony. jak pomp wymienisz na dobrą i nic nie da to blok pęknięty bo przez szczeliną pęknięta ucieka ciśnienie oleju.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sorry napisałem ,ze kolega źle napisał odnośnie ciśnień, oczywiście pomyliłem się bo zapamiętałem ,że napisał przy zimnym silniku 1,5 bara, oczywiście napisał przy nagrzanym- zwracam honor. także zimny 3 bary i powyżej 3,5 bara na obrotach zawór ma upuszczać do 3 przy zimnym silniku (wieksza gęstosc oleju na zimnym) i na ciepłym do około 1,5 bara. Tak jak pisałem zawór w pompie (pompa) albo blok pęknięty. Sorry ,że się powtarzam ale chcę to podkreślić- pomóc.