Cisnienie oleju..

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#11

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Czyli tu wystarczy, jak jest pęknięta spręzyna i już cisnienie ucieka?

Masz może jakiś poglądowy rysunek, jak pompa działa, jakiś przekrój pompy?

Marcin77

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Marcin77 »

Nie doczytałem. autor napisał ,ze wymienił panewki na wale- tak ale nie wiadomo czy np. wał nie jest za bardzo wyrobiony np. na którymś korbowodzie i panewki nic nie dadzą po prostu- choć powinno być trochę lepiej- jeśli to. Jeszcze na wałku rozrządu też są panewki i generalnie nie wiadomo jak wygłąda wał i wałek rozrządu. Oczywiście żeby tak ciśnienie uciekało to muszą być dość duże luzy. Ja na przykład słyszę u siebie na wolnych obrotach jak jest zagrzany silnik któreś panewki korbowodowe- prawdopodobnie na 4 cylindrze, ale jeżdżę już dwa lata i nić się nie dzieje - ciśnienie oleju git, nie robię nic bo nie za bardzo się opłaca a same panewki mogą nie wiele dać, a wyciąganie silnika i remont - to to to tamto i 3 tys nie twoje na bide.. ja bym na twoim miejscu pożyczył od kogoś pompę na próbę-tylko sprawną- metoda eliminowania- jak nie pompa to raczej się nie opłaca robić- kupić inny np. na allegro-jest ich jak psów a tamten na części.

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Nie widziałem panewek w obudowie wałka......
Jak jest luz, to się wymienia obudowę raczej, jutro zobaczę obudowę, mam luźną, ale na 99% tam nie ma panewek.

gdany18

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kwidzyn
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: gdany18 »

Dzieki za odpowiedzi...

Wlasnie wrocilem z garazu... To tak wal jest na bank sprawny tzn nie jest za bardzo zuzyty bo byl w regeneracji i jest git ...... Pompy zakladalem az 3 i zadna nie pomogla i to byly na bank sprawne pompy...Walek rozrzadu razem ze wstawka wymieniony (tam sa polpanewki "tulejowany") wymienilem rowniez popychacze zaworow i nic nie dalo no sory cisnienie zwiekszylo sie o 0,1 atmosfery czyli prawie nic ,blok raczej nie jest pekniety przeswietlilem go tyle razy ze glowa mala...,.... Jak juz nie mam sil na niego..... sie wkurze , pojde kupie inny silnik i po klopocie..

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

No tak, piszesz wał ok, to ok, tamto ok....
Wszystko się zgadza, a może wał tylko wygląda ok, a wcale tak nie jest?
Może jest luz na panewkach i cisnienie ucieka?
Mierzyłeś coś, czy na oko patrzałeś, czy opierasz się na opinii mechaników?

Może lepiej kup c20ne?? wyjdzie chyba taniej.

gdany18

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kwidzyn
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: gdany18 »

wal sam rowniez ogladalem i sadze ze jest oki ale mysle ze mogli mnie zrobic w konia na regeneracji.... ale ja to i tak sprawdze... Mogl by mi ktos podac prawidlowe wymiary czopow walu korbowego.?
Panewek poszlo dwa komplety poniewaz pierwsze sie zatarly( niewiem jakim cudem)
Luzu nie ma, korbowody i stopy walu siedza sztywno .....

Coraz czesciej zastanawiam sie nad kupnem nowego silnika....Hmm ale jak sie nie myle to bym musial zmieniac kompa i kombinowac z elektryka wkladajac silink c20ne..

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Poczytaj "Sam naprawiam", tam sa zdaje sie wymiary.
No gdzieś ci to cisnienie ucieka.
Może peknieta sprężyna regulatora?

Co do przekładki, to silnik, skrzynia, komp, wiazka zawias, hamulce.
To tak na początek.Może złapiesz bakcyla mocy :mrgreen:

gdany18

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kwidzyn
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: gdany18 »

Tak tez myslalem..czyli od groma roboty... akurat ten silinczek mial niezle kopyto i mi wystarczal.... no prawie :P
A ksiazki takowej nie posiadam ale poszukam czegos w necie.
Chodzi ci o sprezyne w pompie tego zaworku?

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Tak, o nią mi chodzi.
Może warto tam zajrzeć i przeczyćcić?
Proszę książkę:
[External Link Removed for Guests]

gdany18

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2008, 1:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kwidzyn
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: gdany18 »

pisalem wyzej ze wymienialem pompy az 3 zadna nie pomogla , mialem je w drobnych czesciach , wyczyscilem i przedmuchalem kazda zaworeki sie otwieraly....

Dzieki za ksiazke..., jeszcze dzisiaj sprobuje z nia powalczyc a jak nie da rady to ja juz nie wiem , juz brakuje mi na nia sil i nerwow ale coz.... chodzi i tak lepiej niz chodzila..
Przed remontem w ogole brak mocy , strzelala , gasla , ciezko bylo ja zapalic strasznie kopcila , a oleju juz nie wspomne bo brala go bardzo duzo, dzien w dzien musialem dolewac okolo 0,5 litra.... teraz nie ma z niczym problemu oprocz tego cisnienia, jak to sie zrobi to siliniczek zyletka.. heh

[ Dodano: 2008-11-09, 22:27 ]
temat mozna zamknac ,,,
Dzieki wszystkim za pomoc...
Silniczek naprawiony,,, jednak wal byl do wymiany.... Teraz silniczek nie kopci , ma moc i w ogole smiga ze glowa mala... az przyjemnie sie jezdzi...

ODPOWIEDZ