Witam Wszystkich.
Mam dwa pytania do znawców tematu.
Pierwsze z nich dotyczy układu podgrzewania świec żarowych a konkretnie modułu sterującego - Gdzie on się znajduje? Wiem że ma być gdzieś w okolicy prawego nadkola, ale czy wewnątrz kabiny czy w komorze silnika tego nie wiem, czy ktoś z Was wie gdzie go szukać ? Jeśli gdzieś w kabinie to co trzeba zdemontować (wykładzinę, półkę pod schowkiem czy coś innego). Padł mi alternator, a precyzyjniej mówiąc kupiłem samochód z takim altkiem, jeździłem tak dłuższy czas, ale przed zimą pora na naprawę. Alternator mam nowy (z Allegro za 310 zł ) , ten stary ładuje ponad 15V i zaczyna mi wygotowywać akumyulator. Czytałem nieco o problemach z alternatorem w tych silnikach i o pewnym patencie z odpięciem kabli z dodatkowego podgrzewania świec i chcę ten ,,patent'' zastosować profilaktycznie u mnie.
Druga sprawa to głośniki w ,,tylnej klapie'' (wersja kombi), mam tam 16 cm głośniki fabryczne które w sumie grają świetnie, ale się nieco sypią i muszę je wymienić na inne, czy ktoś z Was ma w tym miejscu coś innego poza fabryką ? Jeśli tak to jakie głośniki i jak mu to gra? Tył pracuje u mnie tylko pod basem (w radiu mam na tył dany subwofer) i zależy mi na czystm miękkim basie ,,ala'' na fabrycznych głośnikach które potrafią nieźle zagrać. Wiem że potrzebne są dystanse , ale co tam włożyć ?? Mam jeszcze plan taki, aby te z przednich drzwi dać do tyłu bo wygląda mi na to że to są te same głośniki , a na przód mam już przygotowany zestaw JBL ze zwrotnicami jednak nie chce mi się przodu rozbierać , wieć może kupię jakieś ,,wofery'' idam na tył.
Z Góry Dziękuję za wszelkie rady.
Pozdrawiam.
Astra F 1,7 TD Isuzu-Układ podgrzewania świec żarowych-moduł
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 26 maja 2008, 21:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Astra F 1,7 TD Isuzu-Układ podgrzewania świec żarowych-moduł
Ostatnio zmieniony 06 lis 2008, 17:49 przez PEPCIO, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2788
- Rejestracja: 22 gru 2006, 1:02
- Imię: Pawel
- Auto: Nissan Murano
- Silnik: 3,5 V6
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GDANSK
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Znajduje się za schowkiem.PEPCIO pisze:Pierwsze z nich dotyczy układu podgrzewania świec żarowych a konkretnie modułu sterującego - Gdzie on się znajduje? Wiem że ma być gdzieś w okolicy prawego nadkola, ale czy wewnątrz kabiny czy w komorze silnika tego nie wiem, czy ktoś z Was wie gdzie go szukać ?
A ja zadam pytanie o podobnej tematyce. Jak przedłużyć czas grzania świec? Teraz jest tak że kontrolka grzania gaśnie ale świece i tak przez jekiś czas jeszcze grzeją. Mi chodzi o to żeby własnie ten czas przedłużyć o kilkanaście sekund. Czy to wogóle możliwe?
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 26 maja 2008, 21:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
JOszi pisze:Znajduje się za schowkiem.PEPCIO pisze:Pierwsze z nich dotyczy układu podgrzewania świec żarowych a konkretnie modułu sterującego - Gdzie on się znajduje? Wiem że ma być gdzieś w okolicy prawego nadkola, ale czy wewnątrz kabiny czy w komorze silnika tego nie wiem, czy ktoś z Was wie gdzie go szukać ?
A ja zadam pytanie o podobnej tematyce. Jak przedłużyć czas grzania świec? Teraz jest tak że kontrolka grzania gaśnie ale świece i tak przez jekiś czas jeszcze grzeją. Mi chodzi o to żeby własnie ten czas przedłużyć o kilkanaście sekund. Czy to wogóle możliwe?
Namierzyłem już ten moduł , u mnie znajduje się on pod wykładziną na prawym słupku przy nogach pasażera. Co do przedłużenia czasu , nie mam pomysłu.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 28 gru 2007, 18:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Leszczyny
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Hm jak zapalam rano zimny silnik to do czasu jak grzeją świece żarowe jest idealnie, i silniczek chodzi jak pszczółka a pali z rana na dotyk. Niestety te parę sekund po odpaleniu jak świece przestają grzać silniczek schodzi nieco z obrotów i zaczyna chodzić na 3 cylindrach. Tak jest przez parę sekund i potem jest ok. Wiadomo że należało by sprawdzić luzy zaworowe i pewnie zawory ale na razie na to nie ma czasu bo auto potrzebuje do pracy.Krzysiek11 pisze:JOszi w jakim celu chciałbyś przedłużyć czas grzania?
NO i wracając do tego czasu grzania Zauważyłem że jeśli dam bezpośrednio napięcie na świece tak że po wyłączeniu przekaźnika świece będą po odpaleniu chodzić dłużej o ok 10sek to po tym jak je wyłącze autko zachowuje się normalnie i nie ma żadnych zawahań w pracy. Chodzi równo itd. Dlatego kombinuje z czasem grzania świec.
KOmpresja na zimnym silniku jest ok, świece są ok - zostały do sprawdzenia zawory, luzy zaworowe i wtryskiwacze (choć te raczej wykluczam) Ale dopóki sie tym nie zajmę chce przedłużyć czas grzania.
A na wiosnę zajmę się silniczkiem bo nie mam ogrzewanego garażu a luzy zaworowe należałoby regulować przy temperaturze otoczenia ok 20stopni