Wymiana oleju w 1,7 Isuzu
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 02 sty 2008, 23:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
Wymiana oleju w 1,7 Isuzu
Proszę o wskazówki jak wymienić olej w silniku 1,7 TD Isuzu.
Musze wymienić olej silnikowy. Ostatnio miałem lany GM 10W40 (obecnie przebieg 260 000 km). Teraz planuję też taki zalać.
Do tego wymienię filtr oleju i paliwa.
Proszę o wskazówki co, gdzie odkręcić itp (książce "Sam naprawiam" nie znalazłem takich informacji).
Chcę to sam zrobić żeby nie dać się znowu naciągnąć mechanikowi.
Niedawno sam wymieniłem termostat, alternator, co jest dla mnie ogromnym wyczynem więc z olejem myślę, że też sobie jakoś poradzę
Gdzie w Bydgoszczy moge kupić olej GM + filtry w dobrej cenie?
Musze wymienić olej silnikowy. Ostatnio miałem lany GM 10W40 (obecnie przebieg 260 000 km). Teraz planuję też taki zalać.
Do tego wymienię filtr oleju i paliwa.
Proszę o wskazówki co, gdzie odkręcić itp (książce "Sam naprawiam" nie znalazłem takich informacji).
Chcę to sam zrobić żeby nie dać się znowu naciągnąć mechanikowi.
Niedawno sam wymieniłem termostat, alternator, co jest dla mnie ogromnym wyczynem więc z olejem myślę, że też sobie jakoś poradzę
Gdzie w Bydgoszczy moge kupić olej GM + filtry w dobrej cenie?
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 23 sie 2007, 12:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: okolice warszawy
- Kontakt:
Więc tak co do wymiany to olej: odkręcasz korek spustowy w misce oleju taka śrubka która jest pod silnikiem,
odkręcasz filtr oleju uwaga bo z tamtąd też troche oleju poleci, bierzesz nowy filtr uszczelke smarujesz cienką warstwą oleju przykręcasz filtr, zakręcasz korek spustowy pod silnikiem kiedy już wszystek stary olej ścieknie, wlewasz nowy olej do silnika po odczekaniu 5min sprawdzasz czy na bagnecie jest odpowiednia ilość oleju jeśli mało dolewasz tylko uważaj żeby nie nalać za dużo wlej 3,5litra około i sprawdz ile jest na bagnecie, ja mam 1,7 ale oplowski tam wchodzi troche ponad 4litry u Ciebie bedzie też cos około tego
Wymiana filtra paliwa wykręcasz stary filtr, bierzesz nowy uszczelke również smarujesz cienką warstwą oleju do filtra od razu można nalać ropy dzięki temu możliwe że nie zapowietrzysz układu wtryskowego filtr wypełnony ropa dokręcasz mocno reką, odpalasz silniczek jaśli odpali i bedzie normalnie pracował przez około 15min to znaczy ze układ jest niezapowietrzony i można wsiadac i jeździć :m jeśli silnik podczas pracy po wymianie filtra zgaśnie i da sie uruchomć ale za chwilke znowu zgaśnie to układ sie zapowietrzył i bedziesz musiał go odpowietrzać ale to też zrobisz samemu chociaż przy tej metodzie zalania nowego filtra ropą nic nie powinno się zapowietrzyć
odkręcasz filtr oleju uwaga bo z tamtąd też troche oleju poleci, bierzesz nowy filtr uszczelke smarujesz cienką warstwą oleju przykręcasz filtr, zakręcasz korek spustowy pod silnikiem kiedy już wszystek stary olej ścieknie, wlewasz nowy olej do silnika po odczekaniu 5min sprawdzasz czy na bagnecie jest odpowiednia ilość oleju jeśli mało dolewasz tylko uważaj żeby nie nalać za dużo wlej 3,5litra około i sprawdz ile jest na bagnecie, ja mam 1,7 ale oplowski tam wchodzi troche ponad 4litry u Ciebie bedzie też cos około tego
Wymiana filtra paliwa wykręcasz stary filtr, bierzesz nowy uszczelke również smarujesz cienką warstwą oleju do filtra od razu można nalać ropy dzięki temu możliwe że nie zapowietrzysz układu wtryskowego filtr wypełnony ropa dokręcasz mocno reką, odpalasz silniczek jaśli odpali i bedzie normalnie pracował przez około 15min to znaczy ze układ jest niezapowietrzony i można wsiadac i jeździć :m jeśli silnik podczas pracy po wymianie filtra zgaśnie i da sie uruchomć ale za chwilke znowu zgaśnie to układ sie zapowietrzył i bedziesz musiał go odpowietrzać ale to też zrobisz samemu chociaż przy tej metodzie zalania nowego filtra ropą nic nie powinno się zapowietrzyć
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 02 sty 2008, 23:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
Dziękuję za szczegółową instrukcję.
Myślę, że sam sobie poradzę i zaoszczędzę trochę grosza
Kupie baniak 5l więc powinno wystarczyć.
Lać dalej 10W40 ? Z silnikiem nie mam problemów żadnych. Raz podgrzeję świece i odpala bez problemu nawet po długim postoju.
Filtr oleju i paliwa brać jakiejś konkretnej firmy czy zwykły najtańszy ?
Myślę, że sam sobie poradzę i zaoszczędzę trochę grosza
Kupie baniak 5l więc powinno wystarczyć.
Lać dalej 10W40 ? Z silnikiem nie mam problemów żadnych. Raz podgrzeję świece i odpala bez problemu nawet po długim postoju.
Filtr oleju i paliwa brać jakiejś konkretnej firmy czy zwykły najtańszy ?
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 11 sie 2008, 22:16
- Imię: Paweł
- Auto: Volvo 855
- Silnik: 2,5 TDI/140KM/290Nm
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Ja bym nic nie zmieniał! Jak jeździ inie ma wycieków to lałbym dokładnie to samo:)
A filtry moim zdaniem bez różnicy... do siebie kupuję jakiś za 10pln i daje rade:)
Do odkręcenia korka spustowego oleju będziesz potrzebował klucz 21 albo 23 już nie pamiętam. A samego oleju wejdzie jakieś 4 - 4,5l uważaj żeby nie przelać!
Pozdrawiam i powodzenia!
A filtry moim zdaniem bez różnicy... do siebie kupuję jakiś za 10pln i daje rade:)
Do odkręcenia korka spustowego oleju będziesz potrzebował klucz 21 albo 23 już nie pamiętam. A samego oleju wejdzie jakieś 4 - 4,5l uważaj żeby nie przelać!
Pozdrawiam i powodzenia!
W życiu piękne są tylko chwile...
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 23 sie 2007, 12:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: okolice warszawy
- Kontakt:
Andrex, baniak 5litrów starczy i jeszcze zostanie
Olej lej ten co masz 10W40 nic nie zmieniaj
Filtry niema różnicy jak podasz w sklepie z częściami filtr do astry F 1,7Td Isuzu to sprzedawca Ci poda odpowiednie
Życzę miłej pracy i powodzonka
jachim2570, a w 1,7D oplowskim jest klucz 17mm do korka spustowego i wątpie żeby w 1.7Td isuzu był aż tyle większy żeby aż 21-23mm
Olej lej ten co masz 10W40 nic nie zmieniaj
Filtry niema różnicy jak podasz w sklepie z częściami filtr do astry F 1,7Td Isuzu to sprzedawca Ci poda odpowiednie
Życzę miłej pracy i powodzonka
jachim2570, a w 1,7D oplowskim jest klucz 17mm do korka spustowego i wątpie żeby w 1.7Td isuzu był aż tyle większy żeby aż 21-23mm
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 18 cze 2008, 17:15
- Auto: Astra F
- Silnik: 17TD ISUZU
- Lokalizacja: Śląsk ;]
- Kontakt:
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 23 sie 2007, 12:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: okolice warszawy
- Kontakt:
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 18 cze 2008, 17:15
- Auto: Astra F
- Silnik: 17TD ISUZU
- Lokalizacja: Śląsk ;]
- Kontakt: