Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#41

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

AndrewB, a chocby to ze jezeli po odkreceniu swiecy w cylindrach byl plyn to zgodnie ze starym powiedzeniem hydraulikow (woda nie g.... droge zawsze znajdzie ) i w takim przypadku przez pierscienie pojdzie w olej a uzaleznione to bedzie od stanu pierscieni ,cylindra a wiec ogolnej szczelnosci silnika . to tyle w kwesti co ma plyn do pierscieni . w roznych pojazdach przezylem uszczelke i na 4 przypadki w trzech wlasnie przez pierscienie plyn szedl w olej .
marpas 1954

monisiaa

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 30 lip 2008, 22:27
Imię: Monika
Auto: opel astra f
Silnik: 1.4
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: monisiaa »

wlasnie chodzi o to ze juz nie idzie zapalic nawet astry,dlatego sie boje ze silnik poszedl sie ...w czwartk wszystko sie okaze jak ja porozbieraja.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

monisiaa, wlasnie o to chodzi .napisalas ze po wykreceniu swiecy zaczal pryskac plyn . silnik jest zalany plynem i trudno zeby zapalal . tak jak Lodowa napisal na line i do mechanika . i nawet nie proboj odpalac . reszte dowiesz sie dopiero po zdjeciu glowicy . po prostu lekko przegielas i uszczelka poszla do tego stopnia ze gar jest zalany . na razie sie nnie przejmuj bo reszty mozna sie dowiedziec dopiero po zdjeciu glowicy .
marpas 1954

monisiaa

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 30 lip 2008, 22:27
Imię: Monika
Auto: opel astra f
Silnik: 1.4
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

#44

Nieprzeczytany post autor: monisiaa »

no to dałam czadu,oby nie za bardzo...:)dzieki chlopaki pozdrawiam:)

Lodówa

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45

Nieprzeczytany post autor: Lodówa »

w poczciwym 1,4 raczej nic się nie stanie, ale są silniki w których krzywią się korbowody.

AndrewB

Astro-maniak
Posty: 159
Rejestracja: 05 sie 2008, 19:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: AndrewB »

marian paszek pisze:AndrewB, a chocby to ze jezeli po odkreceniu swiecy w cylindrach byl plyn to zgodnie ze starym powiedzeniem hydraulikow (woda nie g.... droge zawsze znajdzie ) i w takim przypadku przez pierscienie pojdzie w olej a uzaleznione to bedzie od stanu pierscieni ,cylindra a wiec ogolnej szczelnosci silnika . to tyle w kwesti co ma plyn do pierscieni . w roznych pojazdach przezylem uszczelke i na 4 przypadki w trzech wlasnie przez pierscienie plyn szedl w olej .
A po co jakiegoh.. ma sie cisnac przez pierscienie jak moze sobie kanalem olejowy poplynac jezeli uszczelka jest faktycznie mocno trafiona! Twoje teorie sa naprawde THE BEST!

Góral 2007

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

#47

Nieprzeczytany post autor: Góral 2007 »

AndrewB, masz racje rozwalają mnie takie teorie
[External Link Removed for Guests][
Był Asterix a teraz jest Foczka

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#48

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

AndrewB, ciekawa teoria . znaczy sie w twoim mniemaniu uszczelka musi walnac dokladnie w mscu kanalu olejowego czy tez kanal olejowy jest wg ciebie w komorze spalania ,czekam na foty tego cuda . nie probuj poprawiac fizyki ,jezeli w komorze spalania jest plyn a tlok znajduje sie w dolnym polozniu to plyn na niepracujacym silniku pod gore na pewno nie poplynie .widziales moze deszcz padajacy z ziemi do nieba?. i jeszcze umow sie z Goralem i przy piwie obejrzyjcie jakis rozebrany silnik oraz uszczelke ze szczegolnym uwzglednieniem przebiegu kanalu olejowego . czekam na wasze wnioski byle by byly konstruktywne to moze razem podwazymy mechanike cieczy i inne teorie fizyki .
marpas 1954

Wunsch

#49

Nieprzeczytany post autor: Wunsch »

Bardzo ciekawy ten temat. Przyłączę się do niego. Problem jest taki. Jakieś 3000km temu moja Astra miała robiony rozrząd z pompą i wymieniony płyn chłodniczy. Dziś będąc w garażu pozaglądałem pod korek zbiorniczka. Jak do niego poświeciłem latarką, to okazło się, że po nocy poziom płynu jest w połowie odległości od dna do kreski "KALT". Teraz zastanawiam się, czy poszła uszczelka (fakt białawy dymek się zdaża, ale jest chłodno i mam lpg, więc może taki być, nic przesądzonego), a może chłodnica się rozszczelniła (możliwe, że po wymianie tak się stało?). Zastanawiam się też, czy możliwe, że z powodu spadku temperatury otoczenia poziom płynu się obniżył. Dodatkowo problematyczne jest to, że nie sprawdziłem dokładnie ile było tego płynu zaraz po wymianie, wydaje mi się, że do kreski, ale mogli przecież nalać mniej...
Jutro rano pójdę obadać chłodnicę i sprawdzić węże i resztę objawów uszczelki. Teraz już późno, ale nie daje mi to spokoju. :/

Usunięty użytkownik 3235

#50

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Zawsze po wymianie rozrządu, a co się z tym wiąże- zalaniem na nowo płynem, należy zalać go do znaku KALT, nie zakręcać korka i odpalić silnik. Oczywiście układ zalewamy na pokrętle ogrzewania ustawionym na czerwone pole. Można pościskać trochę węże wodne w celu szybszego usunięcia powietrza z układu. Najlepiej jakby samochód pracował na biegu jałowym do włączenia wentylatora. Po tym zabiegu na zimnym silniku ewentualnie uzupełniasz płyn do znaku KALT.
Jeżeli płynu nadal ubywa to sprawdź czy nigdzie on nie wycieka. Ja na samym początku miałem takie jazdy z płynem jak tylko kupiłem auto. Też myślałem, że to UPG ale winny okazał się korek zbiorniczka- po jego wymianie jest ok :roll:

ODPOWIEDZ