Zapłon, elektryka, chłodzenie i wiele innych problemów

Awatar użytkownika
smolec

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2008, 13:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Zapłon, elektryka, chłodzenie i wiele innych problemów

#1

Nieprzeczytany post autor: smolec »

asterka 1,4 X14NZ. rocznik 96. gaz

jestem juz bezsilny wiec prosze o pomoc i wyrozumialosc, jezeli temat sie pojawia, ale od 4 miesiecy przegladam posty zarowno na na tym forum jak i na innym, i powiem szczerze ze juz calkiem zglupialem.

wady:
- brak oswietlenia kabiny i tylniej klapy (meczylem sie dlugo i nic, doszlem do wniosku ze gdzies jest przerwa na zasilaniu, bo po podlaczeniu ze schowka dziala, sterowanie masa rowniez, klapa jest jak zakladam na tym samym kabelku zasilajacym, tak czy siak niemam pojecia gdzie leci ten kabelek, rozkrecalem nawet prog ale niczego niezauwazylem )

- spadek mocy gdy temperatura otoczenia jest powyzej 13-15 stopni, silnik pracuje tragicznie i strasznie sie grzeje, o spalaniu niebede wspominal, wchodzi mi czasami jak wcisne sprzeglo na bardzo wysokie obroty pomimo ze jest juz rozgrzany
(dalej niemam pojecia co jest grane, sprawa dotyczny LPG i PB, wymienilem chlodnice bo lala, 2 czujniki temp, termostat, filtr powietrzna, rure dolotowa powietrza bo byla dziurawa, silnik krokowy ze wzgledu na obroty)

- problem z rannym odpalaniem, najbardziej mnie drazni, przekrecam stacyjke odpala po 10sek gasnie i sa problemy , musze 3-4 razy krecic zanim odpali, wtedy silnik pracuje jak na 2 garach i potrzebuje 2 minutki zanim wejdzie na obroty i mozna jechac, kazda proba ruszenia wczesniej powoduje gasniecie, jak jest wilgotno to juz wogole
(zakladam ze jest to wina swiec, i kabli, wymieniane byly jakies 10tys temu(razem z kopulka i palcem), przynajmniej jesli dobrze wyczytalem na postach, ale tam pojawia sie tez watek pompy paliwa, tylko pytanie jak za pierwszym razem odpale i przygazuje i przelaczy sie na LPG to rownez gasnie, wiec nieweim)

- temperatura prawie 100C od czasu wymiany czujnikow i termostatu
(doczytalem i przypuszczam ze poszla albo byla juz wczesniej uszkodzona pompa wody chlodniczej, chwilowo niewymieniam - bo przydaloby sie wymienic tez rozrzad a wymienialem go 35tys temu a o pompie mi nikt niepowiedzial a ja z mechaniki laik:) no i do dupy w warsztacie bylem)

dodam tylko ze regularnie jestem na wymienie filtra gazu i regulacji, jako ze zalozylem ze staly moj staly mechanik jest do dupy, zmienilem, i nic niepomoglo

akumulator nowy, alternator wymieniony, rozrusznik rowniez, troche juz wlozylem w asie, w tej chwili mysle by ja sprzedac bo chyba szkoda moich nerwow.

dzieki z gory za pomoc i jeszcze raz sorki za powatrzanie sie, ale niemam pojecia jak juz myslec.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2008, 9:44 przez smolec, łącznie zmieniany 1 raz.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: dresat »

smolec,
smolec pisze:- problem z rannym odpalaniem, najbardziej mnie drazni, przekrecam stacyjke odpala po 10sek gasnie i sa problemy , musze 3-4 razy krecic zanim odpali, wtedy silnik pracuje jak na 2 garach i potrzebuje 2 minutki zanim wejdzie na obroty i mozna jechac, kazda proba ruszenia wczesniej powoduje gasniecie, jak jest wilgotno to juz wogole
(zakladam ze jest to wina swiec, i kabli, wymieniane byly jakies 10tys temu(razem z kopulka i palcem), przynajmniej jesli dobrze wyczytalem na postach, ale tam pojawia sie tez watek pompy paliwa, tylko pytanie jak za pierwszym razem odpale i przygazuje i przelaczy sie na LPG to rownez gasnie, wiec nieweim)
To odpalanie, to od razu na gazie robisz?
myśleć...też bym umiał!

Awatar użytkownika
smolec

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2008, 13:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: smolec »

dresat pisze:To odpalanie, to od razu na gazie robisz?
benzyna, przelacza mi sie na gaz po przkroczeniu odpowiednich obrotow, co staram sie robic tylko jak chwilke auto pochodzi, albo jak juz da sie to zrobic:)

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

wymieniles chlodnice ,termostat czujniki . po wymianie temp . 100 - to daje duzo do myslenia . moze cos skopales . daj jakies blizsze dane np .jakie ci wywala bledy . wg twojego opisu trwa to jakis czas wiec powinienes juz miec klopoty z UPG . zadnych danych jak zachowuje sie wiatrak . opisz jak sie zachowuje tylko na benzynie a od lpg na razie sie odczep . moze w trakcie wymiany term przestawiles zaplon . wrozka nie jestem ale moze to troche usystematyzujesz . .
marpas 1954

Awatar użytkownika
smolec

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2008, 13:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: smolec »

marian paszek pisze:wymieniles chlodnice ,termostat czujniki . po wymianie temp . 100 - to daje duzo do myslenia . moze cos skopales . daj jakies blizsze dane np .jakie ci wywala bledy . wg twojego opisu trwa to jakis czas wiec powinienes juz miec klopoty z UPG . zadnych danych jak zachowuje sie wiatrak . opisz jak sie zachowuje tylko na benzynie a od lpg na razie sie odczep . moze w trakcie wymiany term przestawiles zaplon . wrozka nie jestem ale moze to troche usystematyzujesz . .
33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie--teraz juz calkiem jestem zielony
wiatrak tak jak trzeba dochodzi do 100 i sie wlacza
czy benzyna czy lpg niema roznicy

czaaarny

Astro-maniak
Posty: 831
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:11
Imię: Marecki
Auto: Vectra B SRi
Silnik: 1,8xe1
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: czaaarny »

po pierwsze primo ;)
jakie masz nadwozie? bo nie mogłem znalezc. szukaj połaczenia w tylnym słupku jesli to kombi to równiez moze isc pod podsufitką. posprawdzaj połączenia masy. masa w klapie jest oddzielna i znajduje sie w niej pod apicerka. oswietlenie kabiny idzie w przednim lewym słupku (od kierowcy) az pod podsufitke

-dla mnie to wygląda na przegrzanie silnika, brak mocy i dziwne herezje z temperaturą. dlatego stanu termostatu, czujników trzeba pilnowac. moze po prostu za pózno wymieniłes. do przegrzania mogła doprowadzic róniez niepracująca pompa wody, która nie odprowadzała ciepła z silnika,,, jednym słowem kiszka

- rozumiem ze jesli juz odpalisz i sie nagrzeje to potem nie ma problemu z odpalaniem?
jakie swiece i przewody załozyłes. dla mnie to wygląda ewidentnie na przewody.miałem u siebie tak samo, wymieniłem przewody swiece i dalej pracował na 3 garach i ciezko palił. kumpel z ASO opla mi mówił zmien przewody a ja sie upierałem ze mam nowiutkie. i wyszło na jego ... kupiłem porządne przewody, dałem chyba 170zł
silnik, 4 koła i mina wesoła :P

Awatar użytkownika
smolec

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2008, 13:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: smolec »

mialem chwile czasu i wymienilem swiece i kable, mialem nadzieje polepszy sie uruchamiania, a tu bryczek to samo, za to problemow z temperatura juz niema, wszystko wrocilo do normy

ciekaw jestem jeszcze jak bedzie ze spadkiem mocy

jak tylko znajde chwilke czasu zajme sie innymi rzeczami, moze cos pomierze...
no i parowanie szyb, tez by sie przydalo bo chyba mam zablokowany obieg wewnetrzny bo wogole niereaguje

ODPOWIEDZ