problem z ciepłym silnikiem na benzynie....

Blacha

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2008, 22:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

problem z ciepłym silnikiem na benzynie....

#1

Nieprzeczytany post autor: Blacha »

Witam
jest sporo na forum o podobnych zjawiskach ale dokładnie takiego jaki ja mam to nie znalazłem...
Zatem do rzeczy;
Posiadam Astrę 1.8 8v ma założoną instalacje LPG (Bingo M) jeździ się bajecznie, jednak problem pojawia się gdy silnik się zagrzeje. Otóż gdy np zapalam go a jest ciepły, strasznie szarpie, efekt taki jak bym miał przebicie na kablach WN, do tego jest strasznie słaby i sie dławi, ma "kangura" ale gdy przełączy się na gaz objaw mija.
Wymieniłem Kable WN i świece
Podkreślam że dzieje sie to na ciepłym silniku i tylko na benzynie, na zimnym na benzynie jest wszystko ok.
Ostatnio jeżdżąc na LPG zaczął sie palić CHECK, sprawdziłem kody i wyskoczyło mi:
45 - sonda lambda, bogata mieszanka
13 - sonda lambda, brak sygnału
24 - czujnik przebytej drogi, brak impulsów
czy te błędy to poważne anomalie? czy mogą mieć coś wspólnego z objawami mojego silnika?
powtarzam jeszcze raz gdy jest zimny na benzynie i LPG jeździ świetnie, gdzy jest ciepły na benzynie "kupa" na LPG jeździ ok.

Bardzo proszę o poradę, pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: dresat »

Blacha, Wg mnie sonda, jako pierwsza, ponieważ zaczyna działać po nagrzaniu się do kilkuset (600?) stC.
myśleć...też bym umiał!

sam_wilk

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 12 lut 2008, 13:52
Imię: Kamil
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Jarosty
Wdzięczny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: sam_wilk »

Blacha, a może spróbuj nalać dobrej jakości E 98 i przegoń autko kilkanaście kilometrów na benzynce przy wyższych obrotach, żeby wtryski sie przeczyściły? U mnie pomogło...sporo jeżdżę na gazie, a potem na benzynie robi mi podobne chopki jak u ciebie, wtedy go gonię na paliwie i na jakiś czas jest ok :)

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#4

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

dresat pisze:do kilkuset (600?) st
Dokladnie to chyba przy 300 ;) I mysle dresat, ze ma racje.
Masz zapewne 3 przewodowa sonde. Zanim sie nagrzeje sygnal z sondy nie jest brany pod uwage przez kompa ( dla niego sonda podaje wtedy tak jakby ~0,45V). Gdy sie nagrzeje sonda powinna osylowac od 0 do 1V ( w rzeczywistosci od ~0,2 - 0,8 V). Nagrzej auto i sprawdz miernikiem ile podaje napiecia sonda wraz z otwarciem i zamykaniem przepustnicy. Jesli nie bedzie oscylowac to znaczy ze jest do wymiany.
LPG bedzie chodzil poprawnie bez szarpniec ,ale sklad mieszanki moze byc przez to zly ( ubogi/bogaty - zalezy od wskazan sondy).
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

Blacha

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2008, 22:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Blacha »

mnie sie wydaje że sonda jest 1 żyłowa, ale głowy nie dam sprawdzę jutro. a zmierzyć w jaki sposób? wkłuć się igłami przez izolacje i do nich mierzyć a jeśli będzie miała 3 żyły to w które sie wkłuć? proszę o wyjaśnienie łopatologiczne... sprawdzałem na allegro znalazłem sonde jednożyłową [External Link Removed for Guests]
na silnik 1.8 8v więc juz nie wiem...

[ Dodano: 2008-12-02, 20:42 ]
a jeśli odepne sonde? objawy ustąpią, bede mógł tak jezdzić?

Marcin77

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Marcin77 »

Jeśli odepniesz sąde to silnik przejdzie na zasilanie awaryjne, dostanie twz zastępcze napiecie sądy 450 mv- ciągłe i w tedy powinien w miare normalnie jechać na zimnym i ciepłym- nie idealnie ale da się jechać. Napięcie możesz zmierzyć np. delikatnie nacinając izolacje i wpinając jeden kaberl voltomierza w nacięty kabelek i do klemy ,masowej (-) i odczytujesz wskazania o to cała filozofia. Może gdzieś kabelek jest bez dokładnego styku- na złączce abo jest przerwany, jak nie to będzie prawdopodobnie sąda.

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#7

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Marcin77 pisze:sąde
sonda!

Jak jednozylowa (kolor czarny), tzn ze nie masz podgrzewania sondy ;) Jak jest 3 zylowa, to dwa biale przewody odpowiadaja za podgrzewanie sondy, by szybciej byla "uzywana" przez komputer ;) Generalnie odpal auto, nagrzej porzadnie i wepnij plus pod czarny przewod - mozsz to zrobic za pomoca szpilki ( wbic lekko w przewod ) lub w miejscu polaczenia wtyczek ( dosc latwo tam znalezc miejsce na wsuniecie woltomierza) a minus do masy ( najlepiej aku ).

[ Dodano: 2008-12-02, 23:14 ]
Blacha pisze:a jeśli odepne sonde? objawy ustąpią, bede mógł tak jezdzić?
Mozesz ale..w tym momencie na benie bedziesz palil duzo wachy, a na gazie nie bedziesz mial w ogole regulacji ze strony attuatora :!: Jak dla mnie sonda musi byc w aucie sprawna bo to ona w glownej mierze reguluje sklad mieszanki paliwowo-powietrznej i to ona sprawia ze mieszanka jest stechiometryczna.
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

Blacha

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2008, 22:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Blacha »

witam
wczoraj przed pisaniem tego tematu sprawdziłem błędy silnika, dziś rano chciałem zapalić auto ale niestety rozrusznik kręcił i nic więcej...
tchnęło mnie coś żeby zresetować pamięć komputera, odłączyłem mu zasilanie na kilka chwil i po tym odpalił za pierwszym razem. Podczas jazdy nie zaświecił się żaden CHECK, gdy przyjechałem na miejsce zapaliłem go znowu i nie było wyżej opisywanych w temacie objawów (nie szarpał, nie dławił się, nie miał kangura).
Chyba się naprawił :mrgreen:
dzięki wszystkim za wypowiedzi

ODPOWIEDZ