Wyciek oleju, wał korbowy, silnik Isuzu

Kyrzan

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 09 lut 2008, 18:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław/Szyszkowa
Kontakt:

Wyciek oleju, wał korbowy, silnik Isuzu

#1

Nieprzeczytany post autor: Kyrzan »

Lekko cieknie mi olej spod wału korbowego.
uszczelkę kupiłem, ale mój mechanik powiedział że aby ją wymienić trzeba rozrząd ściągać.
Boi się chłopak tego trochę.
Nie wiemy czy koło na wale jest na stożku czy na jakimś np. wieloklinie i czy po jego zdjęciu będą problemy z poprawnym ustawieniem silnika (zapłonu).
Jeżeli macie jakieś doświadczenie w tym to poradźcie na co zwrócić uwagę i co jak zrobić.
Przy okazji wymiany tej uszczelki do wymiany poszedł by też rozrząd.
Nie rozumie nic tylko ten co nic nie robi

Vincetti

Astro-maniak
Posty: 295
Rejestracja: 05 sie 2008, 13:13
Imię: Jarek
Auto: Nissan Primera P11.144
Silnik: GA16DE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Vincetti »

z tego co mi wiadomo to koło pasowe na wale jest klinowane na ośce i nie da się go inaczej założyć
Samochody części, silniki, zawieszenia, samochody w całości na części i nie tylko

Lodówa

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Lodówa »

na wale na pewno jest klin, gorzej jakby musiał ściągać koła z wałków, wtedy trzeba przyrządem ustawiać, po za tym bez obrazy ale zmień mechanika.

PEPCIO

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 26 maja 2008, 21:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: PEPCIO »

Lodówa pisze:na wale na pewno jest klin, gorzej jakby musiał ściągać koła z wałków, wtedy trzeba przyrządem ustawiać, po za tym bez obrazy ale zmień mechanika.
Nic nie potrzeba ustawiać, mechanik wymieniał przy mnie uszczelniacz na wałku rozrządu (1,7 tds isuzu) i nawet rozrządu nie rozkręcał, zrzucił tylko koło pasowe (robiąc uprzednio znaczniki tak aby ustawić ponownie rozrząd) , wymienił uszczelniacz po czym nałożył koło pasowe wraz z paskiem na swoje miejsce. Silnik bzyka jak pszczółka.
Trzeba tylko do pożądnego mechanika podjechać.


Co do wymiany uszczelniacza na wale, trzeba rozebrać cały rozrząd, przy okazji najlepiej wymienić pasek i rolki chyba że są niedwano zakładane. Przy takiej operacji nie opłaca się zostawiać częściowo zużytych części. Ponadto dobrze jest sprawdzić pompę cieczy chłodzacej.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ