Szarpie, chleje, miga - co mu jest?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 maja 2007, 22:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Szarpie, chleje, miga - co mu jest?
Koledzy, mam problem. Od miesiąca mam X16XEL i nie mogę z nim dojść do ładu. Komp zgłasza błędy, silnik szarpie przy pewnym niewielkim otwarciu przepustnicy oraz jak na postoju zakręcę go do ok. 3500-4000. Poza tym spala spore ilości paliwa, na jednym baku w cyklu mieszanym miasto-trasa udaje mi się przejechać maks 300 km.
Komp pokazuje błąd o niemożliwości dostosowania składu mieszanki. Wymieniony mam już czujnik temp. silnika (u mechanika, który najpierw nie mógł długo znaleźć usterki, mimo, że podłączył auto do kompa, a potem wpadł na pomysł tej wymiany - bez zmian, jak pojechałem z reklamacją, to stwierdził, że na pewno czujnik był uszkodzony, bo pokazywał ciągle 10 stopni, tylko ciekawe, że szukał tego kilka godzin). Wymieniłem sam sondę lambda i tu zachowanie auta się zmieniło: błąd się pojawia, ale gaśnie po zejściu z obrotów (wcześniej dopiero po ponownym rozruchu). Błąd pojawia się tylko przy równej pracy silnika pod obciążeniem przez kilkadziesiąt sekund na podobnych obrotach. Jak silnik przeciągam na obrotach (czyli zmiany biegów przy czerwonym polu i cały czas rura) błędu nie zgłasza. Dodam jeszcze, że szarpie na jałowym bez gazu, aż trzęsie autem.
Proszę o pomoc.
Komp pokazuje błąd o niemożliwości dostosowania składu mieszanki. Wymieniony mam już czujnik temp. silnika (u mechanika, który najpierw nie mógł długo znaleźć usterki, mimo, że podłączył auto do kompa, a potem wpadł na pomysł tej wymiany - bez zmian, jak pojechałem z reklamacją, to stwierdził, że na pewno czujnik był uszkodzony, bo pokazywał ciągle 10 stopni, tylko ciekawe, że szukał tego kilka godzin). Wymieniłem sam sondę lambda i tu zachowanie auta się zmieniło: błąd się pojawia, ale gaśnie po zejściu z obrotów (wcześniej dopiero po ponownym rozruchu). Błąd pojawia się tylko przy równej pracy silnika pod obciążeniem przez kilkadziesiąt sekund na podobnych obrotach. Jak silnik przeciągam na obrotach (czyli zmiany biegów przy czerwonym polu i cały czas rura) błędu nie zgłasza. Dodam jeszcze, że szarpie na jałowym bez gazu, aż trzęsie autem.
Proszę o pomoc.
jeżeli trzęsie autem to teraz tak:konradl pisze:aż trzęsie autem.
-albo masz wywalone poduszki,
-albo masz za twarde poduszki - od diesla?,
-masz za niskie obroty ?,
-kolejna kwestia to widziałeś kiedyś co masz za kolektorem? tzn czy masz kompletny uklad wydechowy? czy przypadkiem w ukladzie wydechowym czegoś nie brakuje ?,
-z obrotami związny może być też czujnik no własnie temp. silnika,
-potem sonda lambda,
-Świece mogą wpływać na niskie obroty - zalane świece ? ,
-niesprawne kable zapłonowe? (ciekająca iskra?),
-silniczek krokowy?
PS. jak to jest ? bo wiem, że ecotec'i były produkowane po 97 roku i posiadają one już 2 sondy lambda ? czy nie....?
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 06 maja 2007, 10:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 maja 2007, 22:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Wydech świeżo po remoncie: pospawany kolektor, wymieniona dwururka, pospawany środek, wymieniony tylny. Z wydechem wszystko gra, z resztą przed naprawą wydechu było lepiej, tzn. błąd pojawiał się przy dłuższej jeździe na wysokich obrotach, np. przejazd obwodnicą. Prawdopodbnie przez dziurę w kolektorze łapał fałszywe powietrze i to powodowało późniejsze powstawanie błędu.
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 22 gru 2006, 6:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: gdansk / penarth uk
- Kontakt:
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 gru 2006, 18:26
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
- Kontakt:
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 maja 2007, 22:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Witam.. Słuchaj..Jak masz jakies dojscia,to pożycz od kogoś silniczek krokowy i go zamień za stary.. Sprawdz jak Ci bedzie chodził..Jak bedzie dobrze, to pewnie to bedzie wadą...Aha i sprawdź jeszcze bezpieczniki... Wtrysk ma swoj bezpiecznik i może być przepalony dlatego miesza ci mieszanke paliwa ale z drugiej strony,by nie pracował... Spróbuj, to nic nie kosztuje.. Pozdrawiam