Korek zbiornika płynu chłodzącego.

Tomasz Metalik

Astro-maniak
Posty: 116
Rejestracja: 13 gru 2008, 15:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Korek zbiornika płynu chłodzącego.

#1

Nieprzeczytany post autor: Tomasz Metalik »

Witam !

Posiadam Asterkę 1,4 MPi ( rok 95 )
Czytałem ze do prawidłowej pracy w układzie chłodzenia potrzebne jest nadcisnienie rzedu 100-130 kPa . W celu podwyższenia temperatury wrzenia.
Powstanie podciśnienia powoduje zarówno rodzaj stosowanej cieczy jak i równiez korek na zbiorniku wyrównawczym .
Wczesniej zauwązyłem z górnej cześci chłodnicy ze podczas goracego silnika wydobywa sie w prawdzie nie wielka ale jednak unoszaca się para wodna. ( chłodnica aluminiowa)
I stąd moje domysły iz mozliwe jest ze jest za niskie cisnienie w układzie co powoduje mniejsza temperatuere wrzenia czynnika.
Układ zalałem koncetratem w stosunku z woda 1:1 typu G12 ( czerwony )
Mój korek wydaje mi sie ze nie ma żadnego zaworu ( zwykły )
Na necie znalazłem to :
[External Link Removed for Guests]
Czy to jest ten korek z zaworami ( nadciśnienia i podciśnienia )

Pozdrawiam . :-)
Ostatnio zmieniony 13 gru 2008, 19:24 przez Tomasz Metalik, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Korek wlewu płynu ma 2 zawory: pierwszy utrzymuje nadciśnienie w zakresie 100-132 kPa oraz drugi zawór który otwiera się przy podciśnieniu ok. 6-10 kPa.

Tutaj masz właściwy korek:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

Podłącze sie pod temat

Ja u siebie mam tylko jeden zaworek i wpuszcza on powietrze do zbiorniczka - sprawdziłem.
Korek jest oryginalny, Jest inny niz te na aukcjach, tzn ma tylko jeden zaworek
Wymieniać czy zostawić?
LPG CHARGED

Tomasz Metalik

Astro-maniak
Posty: 116
Rejestracja: 13 gru 2008, 15:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: opole
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Tomasz Metalik »

Wielkie dzięki.
Tak myślałem ze mam nie odpowiedni.

Pozdrawiam !
"... z myślą o posiadaczach i użytkownikach samochodów, którym nie wystarcza tylko intuicyjne naciskanie pedałów eksploatowanego pojazdu i telefon do służb pomocy drogowej"

Usunięty użytkownik 3235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

misiek775, różne były montowane. Jeśli ten co masz jest ok i nie masz problemów z układem chłodzenia to zostaw go

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

Z chłodzeniem nie mam problemu, tylko wydmuchnęło mi uszczelke pod głowicą i w zbiorniczku robi sie znaczne nadcisnienie.
Wczesniej było ok.

Takie spostrzeżenie - te korki z 2 zaworkami były chyba montowane w clasicach i w nowszych oplach. Kumpel w f clasik ma 2 zaworki, moj ojciez w zafirze tez 2. Ja mam jeden i kuzyn w corsie b tez ma 1
LPG CHARGED

Wunsch

#7

Nieprzeczytany post autor: Wunsch »

Podepnę się pod temat. Po czym poznać, że korek jest do wymiany? Nie chodzi mi tu o ubytki czy zniszczenia widoczne gołym okiem. Raczej jaki jest objaw nie trzymania parametrów?

Góral 2007

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Góral 2007 »

Witam pozwolę sobie podpiąć się pod temat i mam pytanko uszczelke pod głowica mam zrobiona płynu mi nic nie ubylo od 2 miesiecy a jest sytuacja taka ze robi sie cisnienie i mam podejrzenie ze to wina korka bo jak go nie dokręcam na maksa to jest wszystko w porządku jak myslicie? Zamówiłem nowy i zobacze.
[External Link Removed for Guests][
Był Asterix a teraz jest Foczka

Usunięty użytkownik 3235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Sam już nie wiem jak to jest. Kupiłem nowy korek (podróbka za 10zł) i przez jakiś miesiąc węże mięciutkie zarówno na gorącym jak i na zimnym silniku. Płyn w normie. Kilka dni temu patrzę, a węże dużo twardsze, płyn w normie. Więc zakupiłem nówkę korek oryginał w Oplu i ku mojemu zdziwieniu węże nie są tak miękkie po nagrzaniu silnika jak np po odkręceniu korka na zbiorniczku(wtedy węże można bez problemu ścisnąć). Zarówno temp, olej, płyn w normie. Jak to wreszcie jest z tym ciśnieniem? :roll:

Sky Knight

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
Imię: Robert
Auto: Astra Classic F (1998)
Silnik: 1600 cm3
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Sky Knight »

...u mnie jest znowu tak, że wymieniałem UPG; przed wymianą jak jeszcze była dobra gdy odkręcałem korek zbiornika płynu chłodzącego to musiałem powoli odkręcać bo było słychać jak syczy - czyli wytwarzało się podciśnienie :idea: ale już po wymianie UPG przy odkręcaniu korka syczenie ustało; teraz nie wiem jak powinno być żeby było ok :|
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>

ODPOWIEDZ