Korek zbiornika płynu chłodzącego.
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 gru 2008, 15:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Korek zbiornika płynu chłodzącego.
Witam !
Posiadam Asterkę 1,4 MPi ( rok 95 )
Czytałem ze do prawidłowej pracy w układzie chłodzenia potrzebne jest nadcisnienie rzedu 100-130 kPa . W celu podwyższenia temperatury wrzenia.
Powstanie podciśnienia powoduje zarówno rodzaj stosowanej cieczy jak i równiez korek na zbiorniku wyrównawczym .
Wczesniej zauwązyłem z górnej cześci chłodnicy ze podczas goracego silnika wydobywa sie w prawdzie nie wielka ale jednak unoszaca się para wodna. ( chłodnica aluminiowa)
I stąd moje domysły iz mozliwe jest ze jest za niskie cisnienie w układzie co powoduje mniejsza temperatuere wrzenia czynnika.
Układ zalałem koncetratem w stosunku z woda 1:1 typu G12 ( czerwony )
Mój korek wydaje mi sie ze nie ma żadnego zaworu ( zwykły )
Na necie znalazłem to :
[External Link Removed for Guests]
Czy to jest ten korek z zaworami ( nadciśnienia i podciśnienia )
Pozdrawiam .
Posiadam Asterkę 1,4 MPi ( rok 95 )
Czytałem ze do prawidłowej pracy w układzie chłodzenia potrzebne jest nadcisnienie rzedu 100-130 kPa . W celu podwyższenia temperatury wrzenia.
Powstanie podciśnienia powoduje zarówno rodzaj stosowanej cieczy jak i równiez korek na zbiorniku wyrównawczym .
Wczesniej zauwązyłem z górnej cześci chłodnicy ze podczas goracego silnika wydobywa sie w prawdzie nie wielka ale jednak unoszaca się para wodna. ( chłodnica aluminiowa)
I stąd moje domysły iz mozliwe jest ze jest za niskie cisnienie w układzie co powoduje mniejsza temperatuere wrzenia czynnika.
Układ zalałem koncetratem w stosunku z woda 1:1 typu G12 ( czerwony )
Mój korek wydaje mi sie ze nie ma żadnego zaworu ( zwykły )
Na necie znalazłem to :
[External Link Removed for Guests]
Czy to jest ten korek z zaworami ( nadciśnienia i podciśnienia )
Pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony 13 gru 2008, 19:24 przez Tomasz Metalik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
- Imię: Michal
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: x16szr + LPG
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 gru 2008, 15:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
- Imię: Michal
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: x16szr + LPG
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Z chłodzeniem nie mam problemu, tylko wydmuchnęło mi uszczelke pod głowicą i w zbiorniczku robi sie znaczne nadcisnienie.
Wczesniej było ok.
Takie spostrzeżenie - te korki z 2 zaworkami były chyba montowane w clasicach i w nowszych oplach. Kumpel w f clasik ma 2 zaworki, moj ojciez w zafirze tez 2. Ja mam jeden i kuzyn w corsie b tez ma 1
Wczesniej było ok.
Takie spostrzeżenie - te korki z 2 zaworkami były chyba montowane w clasicach i w nowszych oplach. Kumpel w f clasik ma 2 zaworki, moj ojciez w zafirze tez 2. Ja mam jeden i kuzyn w corsie b tez ma 1
LPG CHARGED
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Witam pozwolę sobie podpiąć się pod temat i mam pytanko uszczelke pod głowica mam zrobiona płynu mi nic nie ubylo od 2 miesiecy a jest sytuacja taka ze robi sie cisnienie i mam podejrzenie ze to wina korka bo jak go nie dokręcam na maksa to jest wszystko w porządku jak myslicie? Zamówiłem nowy i zobacze.
[External Link Removed for Guests][
Był Asterix a teraz jest Foczka
Był Asterix a teraz jest Foczka
Sam już nie wiem jak to jest. Kupiłem nowy korek (podróbka za 10zł) i przez jakiś miesiąc węże mięciutkie zarówno na gorącym jak i na zimnym silniku. Płyn w normie. Kilka dni temu patrzę, a węże dużo twardsze, płyn w normie. Więc zakupiłem nówkę korek oryginał w Oplu i ku mojemu zdziwieniu węże nie są tak miękkie po nagrzaniu silnika jak np po odkręceniu korka na zbiorniczku(wtedy węże można bez problemu ścisnąć). Zarówno temp, olej, płyn w normie. Jak to wreszcie jest z tym ciśnieniem?
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
- Imię: Robert
- Auto: Astra Classic F (1998)
- Silnik: 1600 cm3
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
...u mnie jest znowu tak, że wymieniałem UPG; przed wymianą jak jeszcze była dobra gdy odkręcałem korek zbiornika płynu chłodzącego to musiałem powoli odkręcać bo było słychać jak syczy - czyli wytwarzało się podciśnienie ale już po wymianie UPG przy odkręcaniu korka syczenie ustało; teraz nie wiem jak powinno być żeby było ok
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>