Naciąg paska klinowego

Novement

Astro-maniak
Posty: 68
Rejestracja: 11 maja 2007, 21:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Barlinek
Kontakt:

Naciąg paska klinowego

#1

Nieprzeczytany post autor: Novement »

Mam problem. Stałem na parkingu z 5 minut czekając na siostrę, a że mamy dzisiaj upał to miałem włączony silnik i klimę. Zapaliła mi się kontrolka akumulatora i alternator albo jego pasek wydaje dziwny pomrók, ale jednolity i rosnący wraz z prędkością obrotową. Zaraz idę naciągnać pasek, jednak o 20 jade do roboty do niemiec 700 km. I muszę mieć pewność że akumulator ładuję. Czy mogę zapalić samochód a następnie odłączyć akumulator żeby sprawdzić czy mam ładowanie?
Wiem że kontrolka niby powinna to pokazać, ale muszę mieć absolutną pewność. Jak jutro nie będe w robocie to nie mam co się pokazywać więcej.

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: chiken »

lepiej kolego nie odłanczaj akumulatora bo możesz sobie elektryke w aucie popalić. weź miernik i sprawdz jakie masz ładowanie będzie prościej
Przy prędkości obrotowej silnika 3000 obr/min napięcie powinno wynosić od 13,5 do 14,5 V. Jest to oznaką, że alternator i regulator funkcjonują.
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

ODPOWIEDZ