kod błędu 42

Awatar użytkownika
Robson1982

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2008, 23:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

kod błędu 42

#1

Nieprzeczytany post autor: Robson1982 »

Witam!

Szukałem rozwiązania swojego problemu na forum,ale nie znalazłem nic co byłoby mi pomocne. Jeśli cos takiego sie pojawiło będę wdzięczny za odnośnik.

Mam problem z moja astrą f 93r 1.6, ostatnio przestała mi odpalać, więc wymieniłem moduł i teraz odpala idealnie, ale po nagrzaniu silnika spadaja obroty, dławi się i gaśnie. Sprawdziłem kody błędów i wyswietliło mi błąd 42-przewód EST-A (1/4) - za wysokie napięcie lub brak impulsów układu zapłonowego.

Będę wdzięczny za pomoc.

Awatar użytkownika
Frost

Administrator
Posty: 3214
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:30
Imię: Przemek
Auto: Opel Astra F
Silnik: ...1.6
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Frost »

Robson1982, a moduł masz pod cewka czy w kopułce ?? jak w kopułce to dałeś pastę pomiędzy moduł a silnik może wtyczki są zasniezale lub luźne przy module

Awatar użytkownika
slaterone

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 04 wrz 2008, 19:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódż
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: slaterone »

Witam i się podpinam ,ja mam dokładnie taki sam problem i jak do tej pory nie udało mi się go rozwiązać , z tym że u mnie wygląda to tak . Rano odpalam i jest wszystko Ok. Asia pracuje bez zająknięcia , ale przejadę dosłownie kilka kilometrów(codziennie taki sam odcinek drogi) i nagle zapala się żółta kontrolka i oczywiście auto wtedy zamula,więc zjeżdżam na boczek i wystarczy aby auto trochę się nagrzało, wtedy je gaszę , znów odpalam i już jest wszystko ok. Kontrolka już się nie zapala, trochę mnie to zastanawia no bo niby co ma temperatura (niska) do modułu zapłonu.. Napiszę tylko że w takim wypadku nic nie da wymiana kompa ( mam 2 - wymieniłem i jest to samo).Zastanawiam się nad wymianą modułu zapłonu (jest w aparacie) choć raz go już wymieniałem.
Slater

Awatar użytkownika
Frost

Administrator
Posty: 3214
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:30
Imię: Przemek
Auto: Opel Astra F
Silnik: ...1.6
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Frost »

slaterone pisze: bo niby co ma temperatura (niska) do modułu zapłonu.. .
Kolego jak się moduł przegrzewa to auto może ci po prostu na trasie zgasnąć i nie zagada dopóki się nie wystudzi to samo jak tam nie ma dobrych styków przy tych 2 kostkach pod aparatem

Awatar użytkownika
slaterone

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 04 wrz 2008, 19:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódż
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: slaterone »

Owszem zgodzę się kolego z Tobą jeżeli chodzi o przegrzanie modułu ,ale jak napisałem wyżej u mnie tak się dzieje na zupełnie zimnym silniku ( mniej więcej 2 minuty pracy silnika), a po nagrzaniu wszystko jest ok.
Slater

Awatar użytkownika
Robson1982

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2008, 23:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Robson1982 »

Siema!
Oddałem opla na warsztat, wymienili mi ponownie moduł i juz jest niby ok,dobrze odpala,ale nadal pojawia mi się ten błąd 42 i za każdym razem jak mam go na benzynie świeci mi kontrolka silnika, a przy wiekszych obrotach strzela mi rura wydechowa,a po przelaczeniu na gaz kontrolka gaśnie i jeździ normalnie.

Gdzie szukac usterki?

ODPOWIEDZ