Niska temperatura w Asterce 1.7D (??)

opel_w17

Niska temperatura w Asterce 1.7D (??)

#1

Nieprzeczytany post autor: opel_w17 »

Witam.Po krotce opisze moj problem.Kupilem Opla Astre 93 rocznik jakies dwa tygodnie temu.Wszystko elegancko hula.. ale.. jak na moj gust ma za niska temperature.Trzyma maksymalnie 85 stopni.Wymienilem juz termostat,wymienilem czujnik temperatury plynu chlodzacego, sprawdzalem nawet wskaznik temperatury (przez bezposrednie masowanie zlaczki na kabelku prowadzacym do owego czujnika-jest ok) i dalej nic. Czy ktos z kolegow zna jakies inne potencjalne przyczyny?Czy tez moze w oplach z Dieslem jest to normalna temperatura. Dzieki za pomoc :)

nazzgool

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2007, 10:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: PRZASNYSZ
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: nazzgool »

Próbowałeś go specjalnie rozgrzać? Potrzymaj go na obrotach przez kilka minut i jak podskoczy temp do góry to jest ok. A może miała kiedyś zmienione zegary i teraz wskaźnik oszukuje..
A swoją drogą moja Asterka Isuzu w trasie ma temp poniżej 90st. (na oko bedzie z 87) dopiero w korkach jej skacze na 100 bo mam uwalony pierwszy bieg wiatraka, a nie jestem pewien jak wygląda ten skubany rezystor I biegu.. może ktoś mi podpowie jak to obejść...

opel_w17

#3

Nieprzeczytany post autor: opel_w17 »

tak probowalem.. nie wiem co z wentylacja.. sprobuje zewrzec na krotko czy wentyl w ogole chula.. bo nie doczekam sie na ego zadzialanie przy dzialaniu na biegu jalowym.Natomiasst jesli chodzi o sama temp to zgdnie z moja wiedza optymalna temp dla plynu chlodzacego jest od 90-100.. a ja mam wciaz 80

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

opel_w17 to może być wina zegarów - wyszła chyba seria ze źle wyskalowaną temperaturą. tzn ja mam u siebie 110stopni na zegarach ale w tej złej serii w miejscu gdzie jest 110 było 100stopni - może to wina zegarów

opel_w17

#5

Nieprzeczytany post autor: opel_w17 »

No myslalem tez nad tym ze byc moze jest to bledne wyskalowanie.Szkoda ze nie mam mozliwosci sprawdzic temperatury faktycznej przy czujniku.. gdyby byla ok to dalbym sobie spokoj :)

[ Dodano: 2007-06-16, 22:22 ]
Przyszlo mi jeszcze na mysl jedna rzecz.. moze zapowietrzenie ukladu chlodzenia?zauwazylem jeszcze jedna rzecz.Przewod idacy od termostatu do chlodnicy jest praktycznie caly czas jak na moje oko pusty(na nagrzanym silniku-wiec duzy obieg wlaczony). termostat jak juz pisalem wymieniony.. dziwne nie ?ktos zna odpowiedz?

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Czesc.
Pozno ale zawsze :)
Moja asterak tez ma temperature na 85stopni. Wentyllator wlacza sie wedlog wskaznika ok 90stopni. Co do wskaznikow nie wiem jak to jest. Ale u mnie to norma zawsze sie tak zachowuje.
Jak znajde gdzies sade od mierzenia temp do miernik ato sprawdze jeszcze w ten sposob.
Z moich obserwacji wiekszosc opli ma otwarcie termostatu ok 92stopni, wentylator wlacza sie ok 97.Wiekszos oprocz naszych nietypowek 1,7D. A tak wogole to zgroza isc do sklepu i dostac cokolwiek do niejod reki.
Sprobuj odrazu kupic lacznik stabilizatora bez suwmiarki, albo zestaw klockow hamulcowych.Kilku kumpli u mnie wymianialo szczeki w kadetach i innych astrach. zawsze mieli standardowo czczeki chyba 35mm szerokosci. Ja poszedlem do sklepu i katalogowo tez takie mi dali. Ale nie!! u mnie sa 29mm :mrgreen: Ot ten typ tak ma

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

powiecie mi przy jakiej temp,m ktore biegi wentylatora powinny sie załączać w x1.7dtl ??
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ