pytanko do elektro-mechanika

Awatar użytkownika
cdycha

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 15 cze 2007, 18:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: oława
Kontakt:

pytanko do elektro-mechanika

#1

Nieprzeczytany post autor: cdycha »

moja asterka coś przerywa przy 2500-2700 obr/min jak jest zimna jak nabierze temp.to wszystko wraca do normy elekte mechanik czymał ją cały miesiąc i nic nie znalazł została jemu do sprawdzenia cewka a takiej nie znalazł bo mam silnik 2.0 16v ecotek czy ktoś blisko może Oławy ma taki silnik by można było sprawdzić cewkę :?: :?: :?:
*()**

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no to zacznij od podstaw. sprawdź świece, przewody, sonde lambda

i teraz nie wiem dokładnie jaki tam jest układ zapłonowy :/ bo jak to jest już na DISie to nie wiem co dalej ale jak inaczej to sprawdź kopułkę rozdzielacza,


możesz też sprawdzić sobie kabel i wtyczkę i czujnik temperatury wody
czy ciepły czy zimny silnik na duże znaczenie, zmienia sie czas wtrysku oraz silnik zaczyna ustalać mieszanke na podstawie wskazań sondy lambda, może tak być że sonda jest zwalona i źle pokazuje, może być że pompka paliwa daje za małe ciśnienie i wtedy przy krótszym czasie wtrysku dostaje za mało paliwa, może to być czujnik temperatury

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Wg mnie to nie cewka bo by Ci wtedy przerywał przy każdych obrotach. Może masz stare świece albo masz niskie ciśnienie w cylindrach. Ja mam ecoteca ale 1,6 u mnie ciśnienie wynosi ok 15 atm. na cylinder.

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

lesio822 pisze:Wg mnie to nie cewka bo by Ci wtedy przerywał przy każdych obrotach.
Nie zgodzę się z Tobą. Kiedy pada cewka pierwszymi objawami są przerwy w spalaniu przy dużym obciążeniu silnika, niezależnie od obrotów. Choć to nic nie zmienia w przypadku cdycha, bo nie występowało by to przy jednym zakresie obrotów.
cdycha nie napisałeś czy jeździsz na gazie czy benzynie, może masz źle dobrane świece?

Awatar użytkownika
cdycha

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 15 cze 2007, 18:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: oława
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: cdycha »

jeżdze na bęzynie, świece są nowe, pompa paliwowa sprawdzona, sonda sprawdzona, czujniki temperatur sprawdzone, czujniki obrotów wału sprawdzone, ale nie wiem co to jest DIS :P


z cewki wychodzą 4 przewody wysokiego napięcia do świec i 3 przewody elektryczne wchodzące do cewki...
*()**

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Z tego co mówisz to masz DIS (zapłon bezpośredni)
Zapłon DIS jest pozbawiony rozdzielacza zapłonu. Wysokie napięcie wytworzone w dwóch cewkach, jest kierowane bezpośrednio do świec zapłonowych. Jedna cewka obsługuje dwa cylindry. Cewki są sterowane sygnałami przesyłanymi przez czujnik indukcyjny, który śledzi zęby na kole zamocowanym na wale korbowym.

Parametrami mierzonymi są: prędkość obrotowa, temperatura silnika, temperatura powietrza i stopień obciążenia (podciśnienie w kolektorze dolotowym i otwarcie przepustnicy).

W przypadku zaniku sygnałów takich jak temperatura silnika, prędkość obrotowa, itp., urządzenie sterujące przechodzi w stan pracy awaryjnej. Może wtedy wystąpić pogorszenie pracy samochodu, między innymi zmniejszenie mocy, wzrost zużycia paliwa, nierówna praca, szczególnie w przypadku nierozgrzanego silnika.
Może coś jednak pominął mechanik?

A poza tym nie musisz podmieniać cewki, wystarczy pomierzyć miernikiem oporności na poszczególnych łączach.
Tutaj masz informacje:
[External Link Removed for Guests]

dworak21

Astro-maniak
Posty: 130
Rejestracja: 27 sty 2008, 11:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: dworak21 »

u mnie jest ten sam problem. Jezdzę na gazie . Jak sie rozgrzeje to nie przerywa.Na gazie mam dopiero 5 tys km zrobione,zrobiło to się samo ostanio nic zadna kałuza ani nic moze to wina lpg ze trefny zalałem bo po dolaniu na innej stacji jak by problem znikł mozliwe ze wyjezdze gaz do zera i nowy zalej moze byc ok? a propo jaka u was jest cena lpg teraz u mnie juz 2,35 :/
[External Link Removed for Guests] - zobacz jak wygląda moja Asia z moimi modyfikacjami :)
Sprzedaż części do wszystkich aut hurtowe ceny w detalu gg:2099941

ODPOWIEDZ