1.7TD litr oleju na 20km
- tomkap
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 sty 2009, 10:04
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cyców
- Kontakt:
Asterka już jeździ. Cały problem był z powodu turbo, to ono puszczało tyle oleju, poprzez luz na ośce. Wytoczyliśmy łożysko z brązu i chwilę było dobrze jednak wywaliło je, cóż taka prowizorka. Przez olej zabiło także katalizator i rury, co także przysporzyło kłopotu, zanim to odkryliśmy. Pierścienie więc wymienione na darmo, a dźwigienki łamało prawdopodobnie też przez olej, którego nadmiar w komorze spalania tworzył poduszkę uniemożliwiającą normalna pracę zaworom. Turbo zostało zaślepione, odłączone i nie działa teraz. Trochę lipa teraz, bo jednak z nim przyśpieszenie było lepsze. Drogo kosztuje, więc samochód pójdzie prawdopodobnie na OtoMoto, za to że tyle napsuł nerwów.
-
- Posty: 1888
- Rejestracja: 28 kwie 2008, 16:41
- Imię: Wiktor
- Auto: Astra G
- Silnik: Y17DT
- Województwo: wielkopolskie
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- beny_ns
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 gru 2008, 13:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- kuba1234567890
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 sty 2009, 17:56
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Młynary/k. Elbląga
- Kontakt:
beny_ns pisze:po wymianie oleju u mechanika i przejechaniu 10 000km nic nie muszę dolewać i jest w połowie wskaźnika. Czy to możliwe??
hehe:) jaka ironia... Ciesz się stary kondycja swojego silniczka i nie szukaj dziury w calym dbaj o niego a napewno jeszcze dluuugo Ci posłuzy Pozdrawiam!
obecnie: Opel Vectra B `99 kombi X20DTH
juz jest także:) :Opel Astra F `95 kombi X16SZR
juz jest także:) :Opel Astra F `95 kombi X16SZR
- beny_ns
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 gru 2008, 13:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Posty: 1888
- Rejestracja: 28 kwie 2008, 16:41
- Imię: Wiktor
- Auto: Astra G
- Silnik: Y17DT
- Województwo: wielkopolskie
- Kontakt:
beny_ns, ja to samo miałem w asconie okazało sie iż przyczyna była zawarta w samoej głowicy, pekła pomiędzy zaworami. Oczwyście uszczelke tez bylo trza wymienić, więc moze u ciebie jest podobnie. Do twojego silnika głowica kosztuje ok 300-400zł. albo mozesz się zaopatrzyć w drugi silnik niecały tysiąc złotych, ale odpada Ci wtedy nowa uszczelka pod głowicą, oraz planowanie głwoicy, co teoretycznie powinno byc wykonywane przed każdym założaniem głowicy czy jakoś tak
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
he he he Długo nie pojeździsz W isuzu podają że olej należy wymieniać co 7,5tyś kmbeny_ns pisze:Koledzy mam pytanie co ile musicie dolewać olej do silnika 1,7 ISUZU?? ja po wymianie oleju u mechanika i przejechaniu 10 000km nic nie muszę dolewać i jest w połowie wskaźnika. Czy to możliwe?? teraz kolejna wymiana ponieważ w Dieslu trzeba wymieniać co 10 000km z tego co słyszałem.
Ja też od zmiany do zmiany nic nie dolewam a mam już 280tyś nastukane
[ Dodano: 2009-01-24, 09:01 ]
EDIT:
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / wg API CD, wg CCMC PD2, SAE 10W 40 do SAe 15W 50, wymiana co 7500 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL4, wg MIL-L 2105 B lub C, SAE 75W/80 lub SAE 80W/90, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany)
Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 7500 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany)
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / ATF Dexron II, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany)
[ Dodano: 2009-01-24, 09:04 ]
beny_ns sprawdź termostaty bo borąc pod uwagę ile rzeczy nagrzewa płyn to termostat musi działać prawidłowo.
To nie jest tam jakaś benzynka gdzie płyn chłodzi silnik w isuzu płyn chłodniczy chłodzi silnik, turbinę no i olej za pomocą chłodniczki - te rzeczy zdrowo go podgrzewają a jak to nie będzie termostat to sprawdź chłodnicę czy nie zamulona jest. I temp wrzenia płynu by trzeba było sprawdzić. Ale dosyć już tego ot
- beny_ns
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 gru 2008, 13:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Panowie byłem u mechanika wymienił mi przewód z którego ciekło, następnie nalał nowy płyn chłodniczy i zostawil otwarty korek od zbiorniczka cieczy chlodzącej przez około 15-20 minut by układ się odpowietrzył na zapalonym silniku, gdy doszła temperatura do około 92stopni włączył się termostat i było widać że wskazówka delikatnie zleciała do 90stopni, czyli jest ok nic nie bulgotało. Po zakręceniu korka i przejechaniu około 8km zajrzałem pod maske i płyn nie bulgotał lecz zrobiło się ciśnienie w zbiorniczku. Korek od zbiornika cieczy chłodzącej miałem dokręcony na przysłowiowego hama, poluzowałem delikatnie i wszystko jest teraz OK. Jesli chodzi o olej jest czysty nie pieni się, natomiast z rury wydechowej nie leci biały dym co jest oznaką podobno pęknięcia głowicy, nie wiem już sam co to może być... POMOCY
[ Dodano: 2009-01-24, 20:45 ]
Jest to wina korka?? czy gorzej(nie chce dobierać najgorszego do głowy)
[ Dodano: 2009-01-24, 20:45 ]
Jest to wina korka?? czy gorzej(nie chce dobierać najgorszego do głowy)