1.7TD litr oleju na 20km

Awatar użytkownika
tomkap

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2009, 10:04
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cyców
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: tomkap »

Asterka już jeździ. Cały problem był z powodu turbo, to ono puszczało tyle oleju, poprzez luz na ośce. Wytoczyliśmy łożysko z brązu i chwilę było dobrze jednak wywaliło je, cóż taka prowizorka. Przez olej zabiło także katalizator i rury, co także przysporzyło kłopotu, zanim to odkryliśmy. Pierścienie więc wymienione na darmo, a dźwigienki łamało prawdopodobnie też przez olej, którego nadmiar w komorze spalania tworzył poduszkę uniemożliwiającą normalna pracę zaworom. Turbo zostało zaślepione, odłączone i nie działa teraz. Trochę lipa teraz, bo jednak z nim przyśpieszenie było lepsze. Drogo kosztuje, więc samochód pójdzie prawdopodobnie na OtoMoto, za to że tyle napsuł nerwów.

wertus1

Astro-maniak
Posty: 1888
Rejestracja: 28 kwie 2008, 16:41
Imię: Wiktor
Auto: Astra G
Silnik: Y17DT
Województwo: wielkopolskie
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: wertus1 »

A jednak się nie myliłem :P

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

500zł i masz zregenerowane turbo. Ewentualnie można na allegro poszukać - czasem i za 300zł można trafić

Awatar użytkownika
beny_ns

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2008, 13:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: beny_ns »

Koledzy mam pytanie co ile musicie dolewać olej do silnika 1,7 ISUZU?? ja po wymianie oleju u mechanika i przejechaniu 10 000km nic nie muszę dolewać i jest w połowie wskaźnika. Czy to możliwe?? teraz kolejna wymiana ponieważ w Dieslu trzeba wymieniać co 10 000km z tego co słyszałem.

Awatar użytkownika
kuba1234567890

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 01 sty 2009, 17:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Młynary/k. Elbląga
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: kuba1234567890 »

beny_ns pisze:po wymianie oleju u mechanika i przejechaniu 10 000km nic nie muszę dolewać i jest w połowie wskaźnika. Czy to możliwe??

hehe:) jaka ironia... Ciesz się stary kondycja swojego silniczka i nie szukaj dziury w calym ;) dbaj o niego a napewno jeszcze dluuugo Ci posłuzy :mrgreen: Pozdrawiam!
obecnie: Opel Vectra B `99 kombi X20DTH
juz jest także:) :Opel Astra F `95 kombi X16SZR

Awatar użytkownika
beny_ns

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2008, 13:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: beny_ns »

Właśnie jestem załamany bo z olejem jest OK, natomiast z płynem chłodniczym NIE bo gotuje mi po przejechaniu krótkich dystansów i strzelają mi węże kolejno od bardzo wysokiej temperatury i co najgorsze nie wiem czym to jest spowodowane

wertus1

Astro-maniak
Posty: 1888
Rejestracja: 28 kwie 2008, 16:41
Imię: Wiktor
Auto: Astra G
Silnik: Y17DT
Województwo: wielkopolskie
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: wertus1 »

beny_ns, ja to samo miałem w asconie okazało sie iż przyczyna była zawarta w samoej głowicy, pekła pomiędzy zaworami. Oczwyście uszczelke tez bylo trza wymienić, więc moze u ciebie jest podobnie. Do twojego silnika głowica kosztuje ok 300-400zł. albo mozesz się zaopatrzyć w drugi silnik niecały tysiąc złotych, ale odpada Ci wtedy nowa uszczelka pod głowicą, oraz planowanie głwoicy, co teoretycznie powinno byc wykonywane przed każdym założaniem głowicy czy jakoś tak
pozdrawiam

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

beny_ns pisze:Koledzy mam pytanie co ile musicie dolewać olej do silnika 1,7 ISUZU?? ja po wymianie oleju u mechanika i przejechaniu 10 000km nic nie muszę dolewać i jest w połowie wskaźnika. Czy to możliwe?? teraz kolejna wymiana ponieważ w Dieslu trzeba wymieniać co 10 000km z tego co słyszałem.
he he he :D Długo nie pojeździsz ;) W isuzu podają że olej należy wymieniać co 7,5tyś km :D

Ja też od zmiany do zmiany nic nie dolewam a mam już 280tyś nastukane

[ Dodano: 2009-01-24, 09:01 ]
EDIT:
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / wg API CD, wg CCMC PD2, SAE 10W 40 do SAe 15W 50, wymiana co 7500 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL4, wg MIL-L 2105 B lub C, SAE 75W/80 lub SAE 80W/90, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany)
Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 7500 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany)
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / ATF Dexron II, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany)

[ Dodano: 2009-01-24, 09:04 ]
beny_ns sprawdź termostaty bo borąc pod uwagę ile rzeczy nagrzewa płyn to termostat musi działać prawidłowo.

To nie jest tam jakaś benzynka gdzie płyn chłodzi silnik w isuzu płyn chłodniczy chłodzi silnik, turbinę no i olej za pomocą chłodniczki - te rzeczy zdrowo go podgrzewają a jak to nie będzie termostat to sprawdź chłodnicę czy nie zamulona jest. I temp wrzenia płynu by trzeba było sprawdzić. Ale dosyć już tego ot

Awatar użytkownika
beny_ns

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2008, 13:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: beny_ns »

Panowie byłem u mechanika wymienił mi przewód z którego ciekło, następnie nalał nowy płyn chłodniczy i zostawil otwarty korek od zbiorniczka cieczy chlodzącej przez około 15-20 minut by układ się odpowietrzył na zapalonym silniku, gdy doszła temperatura do około 92stopni włączył się termostat i było widać że wskazówka delikatnie zleciała do 90stopni, czyli jest ok nic nie bulgotało. Po zakręceniu korka i przejechaniu około 8km zajrzałem pod maske i płyn nie bulgotał lecz zrobiło się ciśnienie w zbiorniczku. Korek od zbiornika cieczy chłodzącej miałem dokręcony na przysłowiowego hama, poluzowałem delikatnie i wszystko jest teraz OK. Jesli chodzi o olej jest czysty nie pieni się, natomiast z rury wydechowej nie leci biały dym co jest oznaką podobno pęknięcia głowicy, nie wiem już sam co to może być... POMOCY

[ Dodano: 2009-01-24, 20:45 ]
Jest to wina korka?? czy gorzej(nie chce dobierać najgorszego do głowy)

ODPOWIEDZ