zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

burdalak, w obecnych temperaturach bardzo możliwym jest, że wogóle nie włączył się duży obieg chłodzenia
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

burdalak

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 01 maja 2008, 14:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: burdalak »

i tu się zdziwisz kolego, bo jadąc w trasę 100 km w jedna stronę dziwne by było gdyby się nie załączał

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

burdalak, nie zdziwie się kolego, gdyż jadąc w trasie główne chłodzenie pozyskiwane jest z powietrza, a wskazówka termometru utrzymuje ten sam stały poziom. Przynajmniej u mnie, jeżeli u Ciebie tak nie jest, to naprawiaj **** ;)


Może nie obrażajmy kolegów. To ze Tobie sie udało kupić idealny egzemplaż nie oznacza ze komu innemu też.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2009, 22:12 przez Wasyl, łącznie zmieniany 1 raz.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

Kinio

Astro-maniak
Posty: 342
Rejestracja: 07 cze 2008, 15:20
Imię: Piotr
Auto: Astra F / Scenic
Silnik: C14NZ / 1,6
Lokalizacja: LUBLIN

#14

Nieprzeczytany post autor: Kinio »

Ja jeżdżę dużo po mieście, korki, światła więc zdaje się że auto powinno złapać temperaturę, a tu figa nie łapie mi nawet 80 stopni a termostaty otwierają się od 78 stopni do 85 stopni (zależy od modelu auta, ale najczęściej jest to temperatura 82 stopnie), więc nie zdziwiłbym się jakby i w trasie nie złapał mi temperatury, gdyż wtedy jest ciągły przepływ zimnego powietrza przez chłodnicę i komorę silnika co chłodzi silnik jak i olej w misce olejowej. Moim zdaniem dlatego płyn w zbiorniczkach nie jest gorący.
[External Link Removed for Guests]
"Nigdy nie dyskutuj z debilem, bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem"

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Wasyl pisze:no ale to nie tłumaczy dlaczego woda jest letnia. skoro leci woda weżykiem do zbiorniczka to chyba powinna mieć taka samą temperaturę. chyba, że jest inaczej bo ja się na tym nie znam...
do chłodnicy dochodzi o temperaturze jaką pokazuje czujnik i jeżeli wszystko dobrze działą ) chłodnica zbija temperature w lecie spokojnie do 40 stopni w zimie może i nawet do 20 albo i mniej. Jeżeli teraz ta temperatura dostaje sie do zbiorniczka to go chłodzi.
burdalak, w obecnych temperaturach bardzo możliwym jest, że wogóle nie włączył się duży obieg chłodzenia
Od tego jest termostat aby sie włączył.
Kinio pisze:a termostaty otwierają się od 78 stopni do 85 stopni (zależy od modelu auta, ale najczęściej jest to temperatura 82 stopnie)
Juz o tym pisałem. W tych temperaturach otwierają sie termostaty z DAEWOO a ze to są praktycznie te same silniki co w oplu, to mogą wynikać z tego powodu nieścisłości. Termostat powinien sie otwierać przy 92 stopniach.

Ludzie silnik jest tak zaprojektowany ze MUSI osiagnąć 90 stopni jak jest wszystko sprawne. Moze być i - 40 a on musi to osiągnąć bo to jest jego właściwa temperatura pracy. Jak jedziesz w trasie masz wiele sprawniejsze chłodzenie i może być mocno chłodzony przez co płyn w zbiorniczku może być chłodny, a po mieście i częstych korkach powinien być wiele cieplejszy.

Podam wam przykład. U mnie stan po jeździe w lecie jest głównie na zbiorniczku 1-2 cm powyzej minimum NA ZIMNYM. A ndziś jak sprawdziłem po jeździe szybszej to bylo kilka mm ponad kreske. ciecz w całym układzie nie ma jednakowej temperatury.
[External Link Removed for Guests]

Btk_Tomas

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 10 mar 2008, 13:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Białogard
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Btk_Tomas »

U mnie również występuje zjawisko z zimnym płynem w zbiorniczku wyrównawczym.
Trochę dziwi mnie ta rozbieżność temperatur przy których otwierają się termostaty, u mnie termostat otwiera się przy ok 82 st,czyli minimalnie powyżej pierwszej kreski na wskaźniku,po otwarciu termostatu temp minimalnie opada (zimą jest to bardziej zauważalne),termostat się zamyka i wskaźnik temp znów podnosi się.
Dzieje się tak dopóki w całym obiegu chłodzenia płyn nie nagrzeje się,wtedy temp stabilizuje się minimalnie powyżej pierwszej kreski.
Zimny lub letni płyn w zbiorniczku może być efektem zapowietrzonego układu,ale pewnie się mylę.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Macie. termostaty jakie miec powinniscie:

][External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Tomasz Metalik

Astro-maniak
Posty: 116
Rejestracja: 13 gru 2008, 15:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: opole
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Tomasz Metalik »

Wasyl pisze:burdalak, w obecnych temperaturach bardzo możliwym jest, że wogóle nie włączył się duży obieg chłodzenia
Nie ma takiej opcji !!! :-) W końcu termostat otworzy duży obieg ( tj przez chłodnice ) Chyba żę termostat jest padnięty. No ale jak termostat nie otworzy dużego obiegu to niskie temp panujece na zewnatrz w polsce nie sa wstanie schłodzi dostatecznie silnika. Bez duzego obiegu. Bo niby jak ? Bez dużego obiegu temperatura będzie w stale wzrastała przy ciagłej pracy.

Kinio przeczytaj sobie do czego służy termostat i odrazu się zorietujesz o co w tym chodzi. To jest oczywiste. Krótko termostat jest po to aby : Szybko sie zagrzał silnik np w zimie ( gdy chcemy miec ciepło w kabinie ) no i generalizując aby puśic ciecz chłodzaca przez chłodnice. Ksiązkowo zaczyna się otwierac przy temp +92 a pełne otwarcie ma przy temp +107 ( przy tym nie wrzeje bo w instalacji panuje nadciśneinie )

Cobretti widze zna sie na temacie i to dobrze !

Pozdrawiam !
"... z myślą o posiadaczach i użytkownikach samochodów, którym nie wystarcza tylko intuicyjne naciskanie pedałów eksploatowanego pojazdu i telefon do służb pomocy drogowej"

Kinio

Astro-maniak
Posty: 342
Rejestracja: 07 cze 2008, 15:20
Imię: Piotr
Auto: Astra F / Scenic
Silnik: C14NZ / 1,6
Lokalizacja: LUBLIN

#19

Nieprzeczytany post autor: Kinio »

Tomasz Metalik, Spoko nie będę się wypowiadał, bo widzę tu są sami mechanicy z wieloletnim doświadczeniem i mieli już do czynienia z wieloma autami
[External Link Removed for Guests]
"Nigdy nie dyskutuj z debilem, bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem"

Tomasz Metalik

Astro-maniak
Posty: 116
Rejestracja: 13 gru 2008, 15:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: opole
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: Tomasz Metalik »

Kinio nie o to mi chodzilo :-)
Ja jestem mechanik z wykształcenia bez doświadczenia a asterka to mój drugi kontakt z samochodem.
A i kupiłem ksiązke do tego która czytam i analizuje na bazie tego co wyciagnłem ze szkoły i tego co sie dzieje z moim autkiem . :-) i tyle.
A forum jet od tego aby pisać i dysktowac :-)
Pozdrawiam
"... z myślą o posiadaczach i użytkownikach samochodów, którym nie wystarcza tylko intuicyjne naciskanie pedałów eksploatowanego pojazdu i telefon do służb pomocy drogowej"

ODPOWIEDZ