Opel Astra gaśnie , problem z odpaleniem :(:(:(

rakocz

#11

Nieprzeczytany post autor: rakocz »

nie nie mam gazu.

można to sprawdzić samemu czy ona jest sprawna??

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#12

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

Miałem identyczne objawy w C14NZ. Pomogła wymiana modułu zapłonowego na zamiennik. Po jakimś czasie objawy powróciły i ponownie wymiana tym razem na orginał używany i już jakieś 2 lata mam z tym spokój.
SAAB, born from jets, killed by assholes

ja37

V.I.P.
Posty: 6068
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

[External Link Removed for Guests]
Tu są porady, jak co mierzyć i sprawdzać w c14nz.

rakocz

#14

Nieprzeczytany post autor: rakocz »

dzieki za rady

Daniello81

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 22 cze 2007, 17:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: GLIWICE
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Daniello81 »

Witam
Miałem takie same objawy 0 błędów mój silnik c18NZ
Co prawda wymieniłem moduł zapłonu (szarpał jak by brakowało mu paliwa)
sonda lambda wymiana po 180000 tyś
silniczek krokowy też wymieniłem
kable do świec też i dalej gasł. Miałem także przypuszczenia co do zalewania się silnika
więc sprawdziłem pompę paliwa (sprawna).
Nic nie pomogło spotkałem znajomego który posiada c14NZ z 1993r
pojechał do diagnostyka i wymienili mu komputer w samochodzie i podobno pomogło.
Jeśli zdecydujesz się na wymianę komputera to na szrocie jest ich dużo do tej pojemności
za ok 150 zł ale nie obiecuję że to to.

Jeśli zaś o moje auto chodzi to problem się sam rozwiązał od kiedy mocniej wciskam pedał gazu niby nic ale przeszło i tak już rok czasu.

pozdrawiam
Daniello81

emilkarys

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 20 wrz 2007, 12:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: emilkarys »

Temat bardzo ciekawy!
W mojej eFce zakończyło sie na wymianie czyjnika podającego temperaturę cieczy chłodzącej (taki wkręcany w blok) oraz wymiana czujnika położenia wału korbowego. A oto zestawienie kosztów:
czujnik temperatury 23zł
czujnik wału 250zł
diagnostyjka (komputer) 40zł
U mnie pomogło
Pozdrawiam

rakocz

#17

Nieprzeczytany post autor: rakocz »

to znowu ja :)

postawiłem samochód u mechanika opisałem mu co i jak sie dzieje, kiedy nie zapala, a kiedy zapala bez problemu (akurat u niego też nie zapalił wiec sprawa była prostsza)
stwierdził ze to wina kabli wiec ja nie widziałem przeciwwskazań żeby je wymienić (chociaż wg mnie one były dobre no ale to mówił mechanik no to co sie bede kłócił)
wymienił je no i pomogło...ale tylko na jeden dzień!!
następnego dnia kiedy znowu nie zapalał pojechałem to takiego gościa który zajmuje sie wyłącznie oplami (szkoda tylko ze robi głównie diesle) i powiedział mi tak jak już za napisaliście w postach wyżej ze to moduł i że jeśli mam kogoś z takim samochodem żebym podmienił moduły jak nie bede mógł zapalić bo on akurat takiego nie ma a szkoda kupować jeśli mój jest sprawny a wina leży gdzie indziej. no to zrobiłem tak jak powiedział no i już nic nie rozumiem no bo tak...
jak nie mogłem zapalić to włożyłem moduł z drugiego samochodu do mojego...i odpalił bez żadnych problemów, czyli wniosek prosty-moduł do wymiany i po sprawie :)...
..ale...myśle sobie sprawdze mój moduł na tym drugim samochodzie...no i co mnie zdziwiło to drugie auto też zapaliło bez zadnych problemów zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym- jak dlamnie to bezsensu
...no ale wsadziłem z powrotem mój moduł do mojego samochodu no i wtedy moje auto też zapaliło bez problemów co normalnie już mnie załamało.
no i teraz znaczy dzisiaj pali. czekam teraz do jutra bo coś mi sie wydaje ze jutro znawu nie bedzie zapalał.

czyli z tego wyglądałoby że moduł jest dobry (skoro inny samochód na nim zapala), tak?

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Nigdy nie masz pewności. Może coś się sypie w module i np. przy wstrząsach coś przerywa albo coś. Może coś ze stykami? Jak go ruszyłeś to może zaczął dobrze stykać? Na Twoim miejscu pojeździłbym na tym pożyczonym, a koledze dać swojego i obserwować. Dopiero wtedy będziesz mógł go wykluczyć lub nie.
[External Link Removed for Guests]

kucyk

#19

Nieprzeczytany post autor: kucyk »

Koledzy, ma może ktoś do sprzedania aparat zapłonowy do ASTRY 1.6 8v, mam dokładnie ten sam problem tylko moja astra zgasła podczas jazdy i już więcej nie odpaliła.

WaldazZz

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: WaldazZz »

MIałem bardzo podobny problem, tyle, że mi nie gasła podczas jazdy. Do wymiany poszło:
-moduł
-kopułka+palec
-kable
-świece
I już mam święty spokój.
"Dla tych wszystkich,
którzy 15 baniek noszą w głowach"

ODPOWIEDZ