witam
Lubie szukac dziury w całym i mam pytanie do jakiegos autoelektryka jaka jest zywotnosc szczotek alternatora i rozrusznika w tysiacach kilometrów ???? :k
żywotnośc szczotek alternatora
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 mar 2007, 10:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie jestem autoelektrykiem, więc się nie wypowiem na temat alternatora.
Doświadczenie natomiast pozwala mi się wypowiedzieć na temat rozrusznika - nie da się określić przebiegu. Wszystko zależy od intensywności jego użytkowania (częste odpalanie jednego dnia lub jazda na długich trasach)
Doświadczenie natomiast pozwala mi się wypowiedzieć na temat rozrusznika - nie da się określić przebiegu. Wszystko zależy od intensywności jego użytkowania (częste odpalanie jednego dnia lub jazda na długich trasach)
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tak jak mówił poprzednik, ciężko określić po jakim czasie padną ci szczotki w alternatorze i tak samo w rozruszniku zależy też ile musisz kręcić tym rozruchem. napewno jak to zapewne wiesz szybko nie padają, zależy oczywiście kiedy poprzedni właściciel wymieniał część
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Witam. Jestem elektromechanikiem i siedziałem tylko przy tym temacie.. Jeżeli chodzi o żywotność alternatora i rozrusznika, to zależy od tego jak pisał wyżej kolega czy ktoś już wymieniał jakieś cześci w obu urządzeniach.. Ważne jest by masa nadwozia ktora łączy sie z silnikem była czysta, tak jak i klemy..Czystość stykow w rozruszniku chodzi o kabel zasilający i w alternatorze.. Jeżeli będze dobre przeście, to przy rozruchu bedzie mały prąd pobirany.. Jak wiesz w czasie rozruchu leci zawsze duży prąd z akumulatora.. W czasie jazdy ładowanie cały czas dostaje akumulator.. Jeżeli są nierówności na komutatorze to szczotki sie szybciej zużyją,bo będą sie nie równo ścierać.. Powiem ci tylko tyle, ze taki rozrusznik czy alternator powinien mieć czasami konserwacje np. jak cieżko kreci,to tulejki mają duży luz czy brak smaru na przekładni czy wirniku.. Alternator to łożyska co bedzie ich słychać.. Jeżeli wszystko jest w porządku, to nie ma po co tam zaglądać Takie te dwie rzeczy powinny śmiało wytrzymac przy dobrej konserwacji min. 2- 2,5 roku.. Ja jak sobie zrobiłem rozrusznik to krecil mi przez ładne prawie 3 lata i pewnie kreci dalej nowemu wlascicielowi Wię nie martw się o nić jeżeli wszystko jest w porządku..
Pozdrawiam Speed
Pozdrawiam Speed