Kapitalny remont, czy wymiana silnika ?
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Kapitalny remont, czy wymiana silnika ?
Siemka..
Mam problem.. moja Asterka zaczela ostatnio pochlaniac ogromne ilosci oleju :/ i chyba trzeba cos z tym zrobic.. teraz sie zastanawiam.. czy robic kapitalke, czy szukac nowego silnika.. i wlasnie tu jest drugie pytanie.. jaki silnik (oznaczenia najlepiej) podejdzie calkowicie bezkolizyjnie (czyli wyciagamy stary silnik, wkladamy nowy bez zmiany czegokolwiek) zamiast C16SE (8V wielopunkt 101KM) Na pewno C16SE i C14SE, ale moze jeszcze jakies z nowszych rocznikow, ba watpie znalezc cos fajnego skoro c16se bylo produkowane do 95 roku ? . Nie chce ani zwiekszac, ani zmniejszac pojemnosci.
Moze ktos z Was orientuje sie jakie sa koszty kapitalki w takim silniku ?
Mam problem.. moja Asterka zaczela ostatnio pochlaniac ogromne ilosci oleju :/ i chyba trzeba cos z tym zrobic.. teraz sie zastanawiam.. czy robic kapitalke, czy szukac nowego silnika.. i wlasnie tu jest drugie pytanie.. jaki silnik (oznaczenia najlepiej) podejdzie calkowicie bezkolizyjnie (czyli wyciagamy stary silnik, wkladamy nowy bez zmiany czegokolwiek) zamiast C16SE (8V wielopunkt 101KM) Na pewno C16SE i C14SE, ale moze jeszcze jakies z nowszych rocznikow, ba watpie znalezc cos fajnego skoro c16se bylo produkowane do 95 roku ? . Nie chce ani zwiekszac, ani zmniejszac pojemnosci.
Moze ktos z Was orientuje sie jakie sa koszty kapitalki w takim silniku ?
Pozdrawiam
ostatnio wyckosky opowiadał o remoncie swojego silnika... i wymieniane bylo wszystko... ztymże on miał to robione po WIELKIEJ ZNAJOMOŚCI i zawołali 700 zł...
także tego 1000-1400 zł licz...
wg. mnie oplaca sie bardziej dorwać drugi taki silnik... ztymże taka sprawa. No dobra wymienisz na drugi silnik. ale nie wiesz w jakim tamten będzie stanie. A tego jak zrobisz to mozesz smialo przekrecać silnik do zera .. i zaczynać życie silnika od nowa.. i wiesz, że długo pojeździsz...bez wymiany....
także tego 1000-1400 zł licz...
wg. mnie oplaca sie bardziej dorwać drugi taki silnik... ztymże taka sprawa. No dobra wymienisz na drugi silnik. ale nie wiesz w jakim tamten będzie stanie. A tego jak zrobisz to mozesz smialo przekrecać silnik do zera .. i zaczynać życie silnika od nowa.. i wiesz, że długo pojeździsz...bez wymiany....
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
no wlasnie boje sie wymiany silnika z uwagi na to, ze moge wsadzic cos gorszego niz mam...
hmm... wszystko 700zl ? ale chyba bez tlokow ?
tez bym to raczej po znajomosci robil, wiec na razie coraz bardziej przekonuje sie do remontu.
wpakowałbym sportowy wałek i co tam jeszcze przy okazji mozna usprawnic ?
hmm... wszystko 700zl ? ale chyba bez tlokow ?
tez bym to raczej po znajomosci robil, wiec na razie coraz bardziej przekonuje sie do remontu.
wpakowałbym sportowy wałek i co tam jeszcze przy okazji mozna usprawnic ?
Pozdrawiam
Napiszę Ci po krótce co można:
-kolektor wydechowy
-dolot
-planowanie głowicy
-wałek
-obowiązkowo uglebienie i usztywnienie, bo przy przyspieszaniu dużo stracisz...i będziesz miał efekt nurkowania i startowania.
wałek 700 zł
dolot 400 zł
kolektor 200 zł wraz zprzeróbką małą
planowanie 50 zł
uglebienie 500 zł sprezynki + amorki 400 zł = 900 zł
pozdrawiam
-kolektor wydechowy
-dolot
-planowanie głowicy
-wałek
-obowiązkowo uglebienie i usztywnienie, bo przy przyspieszaniu dużo stracisz...i będziesz miał efekt nurkowania i startowania.
wałek 700 zł
dolot 400 zł
kolektor 200 zł wraz zprzeróbką małą
planowanie 50 zł
uglebienie 500 zł sprezynki + amorki 400 zł = 900 zł
pozdrawiam
ja bym postawil jednak na wymiane silnika na jakis nowszy
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kup nowy silnik. Jest masę silników do sprzedania, ktore sa jeszcze w samochodach i czekaja na wyciagniecie. Robisz probę olejową (sprawdzanie kompresji) na zimno i na gorąco i masz odpowiedź co to za silnik i czy warto go kupić. Remont kapitalny wiąże się z wymianą wszystkiego począwszy od panewek, tłoków (to zależy od zużycia silnika), zaworów, prowadnic zaworowych, wszystkich uszczelek i uszczelniaczy, a to pare zlotych kosztuje. Jak się nie wymieni jednej z tych częsci nie ma sensu robic remontu. No chyba, ze chcesz silnik zrobic na sztuke zeby auto sprzedac.