1.7 tds isuzu problem z obrotkiem:(

ari88

1.7 tds isuzu problem z obrotkiem:(

#1

Nieprzeczytany post autor: ari88 »

Witam mam astre 1.7 z silnikiem isuzu kupiłem ją niedawno i niestety nie chodzi w niej obrotomiez a co najgorsze nie wiem jak go naprawic. Może ktoś będzie potrafił mi pomóc bo słyszałem ze obr bieze sygnał z alternatora ale z jakiego kabla dokładnie to juz nie wiem

ja37

V.I.P.
Posty: 6063
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Luknij, czy przy alternatorze nie wisi sobie kabel, ale jaki kolor, to nie wiem.

nos

#3

Nieprzeczytany post autor: nos »

Na pewno bedzie cienki tyle ci moge poradzic

ari88

#4

Nieprzeczytany post autor: ari88 »

bo mam jeszcze takie cos ze swieci mi sie przez dłuzszy czas po zapaleniu zimnego silnika kontrolka od ładowania i taka skrajna czerwona ta obok chamulca ręcznego i nie wiem czemu tak

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

jak się świeci kontrolka od ładowania to zobacz czy pasek nie jest luźny to raz a 2 to koniecznie sprawdź ładowanie jakie jest :/ bo może alternator nawala i dlatego nie działa obrotek.

co do tej 2 kontrolki to opisz ją dokładniej ;) takie (P)? jak tak to pewnie masz astrę z 92 roku gdzie jeszcze te kontrolki są rozdzielone :D jedna jest od hamulca ręcznego a druga jest od poziomu płynu hamulcowego - jedno albo 2 trzeba sprawdzić ;)

ari88

#6

Nieprzeczytany post autor: ari88 »

dzięki za pomoc tak astre mam z 92 roku:) a co do ładowania to ma jakies 13.2 troszke mało i nie wiem czy to wina paska czy moze alternatora myslisz ze to przez takie ładowanie nie działa obrotek?? no i czemu te kontrolki swiecą sie tylko na zimnym silniku i po jakiejs minucie gasną a na cipłym to nie wystepuje??

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

może na zimnym silniku pasek się ślizga albo coś :/ nie mam pojęcie co to może być :/

może warto by było podjechać z tym obrotkiem do elektryka jakiegoś? bo jeśli się pali kontrolka ładowania to może faktycznie coś z alternatorem :/ nie wiem :/ bo nawet jeśli pasek mocno by się ślizgał to obrotomierz by co jakiś czas skakał :/

z tą kontrolką od hamulcy to sprawdź poziom płynu ale co do ładowania to nie mam pomysłu :/
może warto by było zapytać się kolegi bocian1 bo on jest elektrykiem i kiedyś proponował pomoc

SlaVkoEg

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 18 gru 2008, 13:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: SlaVkoEg »

Natknalem sie na ten temat szukajac innego i choc troche minelo od ostatniego posta to napisze cos od siebie bo mialem juz 2 razy ten problem i moze to komus w przyszlosci pomoze. Za kazdym razem jak padl mi alternator to przestal dzialac tez i obrotomierz (oraz dzialo sie kilka innych rzeczy). Jak juz wspomnialem to przytrafilo mi sie to juz dwa razy a winna temu byla woda lecaca z pod kola na alternator. Dorobilem oslone i jak narazie mam spokoj. Zauwazylem tez ze czasami jak wjade w duza kaluze to obrotomierz na kilka sekund przestaje dzialac.

tuningescort

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 21 gru 2008, 12:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polkowice
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: tuningescort »

Ja z kolei mam taki dziwny problem ,że dopiero na 3 biegu obrotek wskakuje z 800 na ok. 2000 obrotów... Niemam pojęcia dlaczego. Jeżdze nim dopiero tydzień i nie zdążyłęm zaobserwować czy to od wody itp... dodam że na biegu jałowym obrotek normalnie wskazuje.Dopiero gdy ruszam 1,2 bieg to stoi na 800

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

SlaVkoEg bo w dieslu obrotek bierze sygnał z alternatora i jak nie działa alternator to obrotomierz też. Alternator w isuzu jest dość nisko i jest bardzo podatny na wodę :/ - naprawdę warto zainwestować w jakąś osłonę

tuningescort sprawdź czy pasek klinowy nie masz luźny - ja mam tak samo jak właśnie mam luźny pasek.

ODPOWIEDZ