Kilka ważnych pytań C16 SE

wojtencjosss

Kilka ważnych pytań C16 SE

#1

Nieprzeczytany post autor: wojtencjosss »

Witajcie.
Jak to z Astrami bywa nieskończone bywają ich humory... Mam kilka pytań odnośnie silnika C16 SE. 186 tyś, PB + LPG (od niedawna) Mianowicie
1. Dziwna praca z powietrzem : po zaślepieniu całkowicie dolotu powietrza silnik pracuje bez jakiejkolwiek reakcji.. Jakaś nieszczelność? lewe powietrze? jak to sprawdzić?
2. 1000 km temu silnik kapitalka : zawory, pierścienie, uszczelniacze itp itd. od jakiś 200 km strasznie klekoczą zawory. Mechanik mówił ze jakiś czas bedą sie "układać" no ale zaraz po wymianie nie było kompletnie nic słychać. Przejechałem 800 km i głośno jak przy maszynie do pisania... Jest możliwość regulacji zaworów?
3. Czy w tym modelu jest zawór EGR? i gdzie się ew. znajduje?
4. Muli gdy pojeździ w korkach... a na gazie juz nie wspomnę. Jakieś złote rady na odmulenie?
5. Rozrusznik-alternator : kilkakrotnie zawieszanie się szczotek a wtedy wskok pod maske z duzym kluczem i obijanie tego ustrojstwa... myślicie że to juz czas na wymiane ew. regeneracje?
Ktoś ma wiedzę na te i inne pytania ew. może coś napisać o swoich doświadczeniach z tym silnikiem lub z innymi? Z góry dzieki za pomoc
Można by pisać pytać i niejedno piwo wypić a tematy wciąż bedą sie pojawiały... No ale sami sobie wybraliśmy taki los... :) Pozdrowienia z Trójmiasta

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

ad 1 i 4: Zwróć uwagę, że raczej masz regulator temperatury powietrza zasysanego, więc zapewne masz go zablokowanego w pozycji "pobór ciepłego powietrza" i zablokowanie głównego dolotu nic nie daje. Stąd zapewne też masz problem z muleniem silnika.
Przeglądnij forum - już to było opisywane.
ad 2: nie ma ręcznej regulacji luzu na zaworach. Są hydrauliczne - wymieniałeś??
ad 5: pewnie wystarczy wymienić regulator napięcia - na nim są szczotki. Może też być komutator zjechany, wtedy trzeba zregenerować.
Sprawdź to sobie, ewentualnie pisz dalej.

wojtencjosss

#3

Nieprzeczytany post autor: wojtencjosss »

Dzieki, poszukam o tym dolocie powietrza. Ew. mógłbyś podpowiedzieć jak go odblokować? Męcząca jest taka jazda gdy wie się że wg producenta 100 KM pod maską się kryje. Co do zaworów to nic co związane z hydrauliką nie było wymieniane. Jest szansa dotarcie się tych zaworów czy mam się wybierać do warsztatu? Pojeździłem dziś wieczorem trochę spokojniej niż zwykle, stukot był mniejszy lecz nadal wyraźnie słyszalny nawet dla laika.

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Nie masz EGR.
wojtencjosss pisze:poszukam o tym dolocie powietrza. Ew. mógłbyś podpowiedzieć jak go odblokować
Klapka w filtrze jest sterowana podciśnieniem, może masz zdjęty ten wężyk.
Jak wyjmiesz wkład filtru powietrza, to powinieneś tą klapkę widzieć, działanie jest proste, jak konstrukcja cepa, na pewno dasz radę.
Co do popychaczy ja bym wyjął i przemył.

wojtencjosss

#5

Nieprzeczytany post autor: wojtencjosss »

Jakieś informacje znalazłem.. popatrze jutro jak to wygląda i z tego co się dowiedziałem ta klapka powinna być otwarta..?? Czy się mylę? Z popychaczami problem, nie chciałbym czegoś popsuć grzebiąc tam... chyba że to niezbyt skomplikowane..? ktoś to robił?

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Przeglądnij sobie ten temat:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

wojtencjosss

#7

Nieprzeczytany post autor: wojtencjosss »

Wracam właśnie od mojej Asterki... Ręce brudne ale najgorsze jest to że zdemontowałem prawie cały filtr powietrza tzn zdjąłem obudowę , wyjąłem wkład i dodatkowo w środku wyjąłem taki plastikowy wkład który pobiera powietrze z przodu samochodu oraz gdzieś z dołu (tak jest ukształtowany że ma otwory z przodu i z dołu a następnie łączy się w jeden kanał i kieruje całe to powietrze na wkład filtra) Chodzi mi o to że nie mam tam jakichkolwiek wężyków czy to mniejszych czy większych które mogłyby dostarczać ciepłe powietrze do silnika... Przeglądałem materiały dostępne na forum, są tam też zdjęcia i niestety moja plastikowa obudowa filtra powietrza wygląda inaczej niż te przedstawione na zdjęciach... Czy ktoś wie gdzie mógłby się znajdować ( o ile się znajduje) ten regulator dolotu ciepłe/zimne powietrze?

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Z tego co poczytałem to ten silnik powinien mieć dolot jak ten na zdjęciach które przeglądałeś. Może coś już było przerabiane?
Ogólnie ciepłe powietrze dostarczane jest rurą karbowaną od kolektora wydechowego. Przydział jest regulowany termostatem który jest wspomagany podciśnieniem. Służy do tego cienki przewód koloru niebieskiego (o nim pisał ja37).
Ta rura z nadkola - pod nią jest puszka - to jest jakiś rezonator (nie wiem do czego służy).
Może jakieś foty byś wrzucił? To by pomogło.
Mam jeszcze taką myśl co do mulenia - możliwe, że słabnie kiedy kompensatory luzu nie są w stanie wyregulować zaworów.

wojtencjosss

#9

Nieprzeczytany post autor: wojtencjosss »

Postaram się wrzucić kilka zdjęć tego mojego cuda. Na tą chwilę powiem tak jak w poprzedniej wypowiedzi : brak jakichkolwiek rurek, wężyków przewodów dochodzących do obudowy filtra. Są tylko śrubki trzymające to razem z karoserią i rura doprowadzająca całe powietrze do silnika. Możliwe że były przeróbki, samochód mam od kilku m-cy. Co do zaworów i luzów.. były wymieniane (8 sztuk) wraz z uszczelniaczami ok 1200 km temu. Cyka ciągle nawet przy 3000 rpm. Jest to dość uciążliwe. Jak to jest hydraulika to musze jechać z tym do warsztatu czy jest jakiś prosty domowy sposób na małą regulacje? Ktoś zna koszty takiej przyjemności w warsztacie?

szwagroski

#10

Nieprzeczytany post autor: szwagroski »

Ma ktoś na zbyciu rezonator do ASTERKI 1,7 D (zwykły bez turbo, nie ISUZU)?

Chętnie bym kupił bo mi łącznik z filtrem odpadł.

PS dla ścisłości rezonator jest głównie montowany po to by usunąć "dołek mocy" jaki sie pojawia przy 4000rpm (benzynka) i ok 3200(diesel). Głównym objawem werbalnym są dziwne odgłosy (buczenie) od obudowy filtra, a w jeździe to przy tych obrotach odczuwalne jest "zachwianie mocy" (przy stałym położeniu pedału gazu). Dzieje się tak ponieważ silnik pobiera powietrze sekwencyjnie (tzn na 2 pełne obroty wału korbowego przypada 4 razy ssanie, czyli co 180-stopni. rezonator niweluje to "skokowe ssanie"

ODPOWIEDZ