wymiana tarcz hamulcowych z 236 na 256 jak to jest?

stefan613

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

wymiana tarcz hamulcowych z 236 na 256 jak to jest?

#1

Nieprzeczytany post autor: stefan613 »

Witam jako ze moje hamulce są do wymiany.. (tarcze i klocki)
pomyślałem nad wymiana na jakieś większe..
np.astra gsi 256mm moja astra 236...

Jasne jest ze jak kupie nowe tarcze i klocki do astry GSI te 256mm to mój zacisk nie będzie pasował do niczego..

Pytanie brzmi.. Czy jak gdzieś wyszarpie zaciski od astry gsi pod tarcze 256.. to wszystko to jest plug&play czy muszę coś jeszcze przerabiać.
chodzi mi właściwie o mocowanie zacisków bo tarcze jak i klocki będą pasować na pewno do docisku..

Jeszcze jedno pytanie.. czy zaciski pod tarcze 256mm miała tylko astra gsi ? czy inne astry tez ? , albo nap vectry a 2litrowe ?
MAM abs ale to chyba nie rzutuje bo czujniki sa na przegubach :)

Podziekował
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)

Tucio

Astro-maniak
Posty: 184
Rejestracja: 24 wrz 2007, 19:38
Imię: Krzysztof
Auto: GsiT
Silnik: 20LET by Emu Black
Rocznik: 1994
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tucio »

od astr 1.8 16V do 2.0 no i vectra a 2000 byly takie same hamulce. wszystko jest plug&play , wiadomo ze chodzi o jarzma , tak samo jarzma z cali turbo , vectry V6 podejda ale wtedy z tarczami 3ba kombinowac.
Ale wracajac do tematu , jak masz jarzma z zaciskami to wszystko bedzie pasowac.

stefan613

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: stefan613 »

Własnie. miałem vectre v6 i tam były 288tarcze

a umnie na szrocie stoi taka do rozbiurki tylko tarcze sa na 5srobek.. troche lipton :(

gupie pytanie co to jest jarzmo ?

[ Dodano: 2009-03-15, 10:23 ]
czy w tym kopmplecie jest jarzmo ?

[ Dodano: 2009-03-15, 10:23 ]
[External Link Removed for Guests]

[ Dodano: 2009-03-15, 10:27 ]
Tucio pisze:od astr 1.8 16V do 2.0 no i vectra a 2000 byly takie same hamulce.
A co z Calibrą? Czy Cali c20ne i c20xe miały tarcze 256 ?

Bo jak wiadomo wiecej jest calibr na szrotach?
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Jarzmo to jest np. to:

[External Link Removed for Guests]

stefan613 pisze:A co z Calibrą? Czy Cali c20ne i c20xe miały tarcze 256 ?
Calibra tak jak i Vectra A C20NE i C20XE mają tarcze 256x24mm.

stefan613

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: stefan613 »

Jeszcze odFreszuje temat trochę.. czy za zmianą tarcz z 236 na 256 potrzebuje jakieś większe serwo pompe czy coś? Pozdro
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Uzupełnię nieco temat. Serwo i pompa zostają. Tarcze 256/ 20mm mają Astry od C18nz wzwyż, bez względu na wyposażenie.

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

mitrzu pisze:stefan613 napisał/a:
Własnie. miałem vectre v6 i tam były 288tarcze



Też mnie ciekawi, czy jakieś większe od 256 podejdą bez kombinowania większego i jakie będą mniej więcej koszta. Tarcze podobnież najlepiej gładkie brembo...
Podejdą. Zaciski od Cali/Vectry 2.0T/V6 288 lub 284mm z jarzmami to koszt rzędu 150-200zł za komplet. Nówki ok 350zł/szt. Pasują plug&play. Tarcze trzeba przerobić na 4 śruby lub kupić gotowe np. Inochi ma gładkie za 360zł/komplet a nawiercane za 460 ( [External Link Removed for Guests] ).
Na tył podobnież trzeba całą tą belkę zmieniać na taką od GSi...
W zasadzie to wystarczy tarcze kotwiczne, zaciski i tarczobębny. Piasty to to samo, belka może zostać tylko trzeba mocowanie do ręcznego dorobić. No i linkę ręcznego najlepiej kupić nową lu skrócić starą. Zważywszy jednak na ceny całych belek to lepiej komplet kupić i zmienić piasty na swoje jeśli są w lepszym stanie. Klocki i tarczobębny najlepiej nowe, chyba, że są w wyśmienitym stanie.

ODPOWIEDZ