Używane alufelgi... na co patrzeć?
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Używane alufelgi... na co patrzeć?
Witam Klubowiczów... chciałem kupić jakieś używane alusy do mojej Asi i słyszałem, że pod uwagę trzeba brać też średnicę otworu centrującego. Ma to znaczenie? Jeśli tak to jaka jest średnica w Astrze F z 98 roku bo szukałem i gdzieś przeczytałem, że 56,6mm. Jeśli Alusy będą miały większy/mniejszy otwór to nie da się ich założyć, tak? Pozdro i prosiłbym o odpowiedź.
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]
- Przemek
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lip 2007, 23:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WWL
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jeśli dobrze nie wiesz to nie doradzaj koledze, bo wprowadzisz go w błąd i będzie miał potem pretensjePrzemek pisze:Bedzie, można, ale za pomocą pierścieni centrujących
to co napisałeś jest po części prawdą ale nie do zapytania kolegi Adrian_GTC gdyż on się pytał o mniejsze/ większe a Ty odpowiedziałeś co trzeba zrobić jak będą większe nie wspominając że z mniejszym otworem na piastę pierścienie centrujące nic nie dadzą
jeśli otwór na piastę będzie równy 56.6 nic nie musisz robić
jeśli otwór na piastę będzie większy niż 56.6 musisz zastosować pierścienie centrujące
jeśli otwór będzie mniejszy niż 56.6 zostaje jedynie przetoczyć felgi na większy otwór czego nie polecam bądź zastosować dystanse czego też nie polecam bo felgi automatycznie przesuną się do obrysu no i musiałbyś znaleźć kogoś kto potrafi takie dystanse dobrze zrobić, o większym wysileniu łożysk już nie wspomnę.
a więc jeśli kupować felgi to tylko z takim samym otworem na piastę albo z większym bo jeśli jest mniejszy to szkoda roboty bo często koszt dopasowania takich felg jest wysoki
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
czy wszystkie Astry F mają taką średnicę ? pytam bo bym chciał wiedzieć jak mieć pewność zakupu prawidłowych felg (bez konieczności pieprzenia się z czymkolwiek dodatkowym) ? przeglądałem na Allegro oferty ze swojego województwa i tam nikt nie podaje tego parametru (poza rozstawem śrub 4x100 i ew.profilem)
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Fakt, przydałoby się bo przeszukałem forum i niewiele znalazłem a w sieci to informacji jak na lekarstwo albo tak nagmatwane, że sie nie można zorientować co i jak, dlatego co bardziej obeznani w temacie niech piszą... wiedza ta przyda się wszystkim.
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 17 maja 2007, 21:38
- Imię: Wojtek
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Aby ustalić ET (OFFSET) musimy zmierzyć następujące wartości:
Całkowitą szerokość felgi – OW
Głebokość montażu od wewnętrznej strony – T
Następnie liczymy według wzoru:
ET = T – (OW/2)
Im większe ET tym felga bardziej chowa się do środka, im mniejsze - tym bardziej wychodzi na zewnątrz
Taka krotka uwaga 8)
[ Dodano: 2007-07-20, 20:59 ]
Co oznaczają te wszystkie literki i cyferki na boku opony?
- Posłużmy się przykładem opony P 205/50V15:
- Pierwsza litera „P” (Passanger Car) oznacza przeznaczenie opony dla samochodów osobowych
- Pierwszy numer „205” mówi nam, jakiej szerokości w milimetrach jest nasza opona. Nasza przykładowa opona ma 20,5 centymetra szerokości.
- Tu należy uważać, ponieważ drugi numer nie oznacza długości w milimetrach lub centymetrach jak uważa dużo ludzi, lecz coś zgoła innego. Jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości wyróżnionym w procentach i określa tzw. profil opony nazywany też wskaźnikiem przekroju. Dodać trzeba, że wysokość przekroju mierzona w mm jest połową różnicy pomiędzy średnicą zewnętrzną opony, a średnicą osadzenia.
- Litera znajdująca się za profilem określa maksymalną prędkość, dla jakiej zaprojektowana została dana opona.
Najbardziej popularne oznaczenia:
- Q (max.160 km/h)
- R (max.170 km/h)
- S (max.180 km/h)
- T (max.190 km/h)
- U (max.200 km/h)
- H (max.210 km/h)
- V (max.240 km/h)
- Z (higher than 240)
- W (max.270 km/h)
- Y (max.300 km/h)
- Ostatni numer ”15” Określa wewnętrzną średnicę opony, czyli, na jakiej wielkości felgę powinna być montowana. Wielkość ta określana jest w calach. Nasz przykładowa opona zakładana jest na felgi o średnicy piętnastu cali. To tez przy okazji moze sie przydac 8)
Całkowitą szerokość felgi – OW
Głebokość montażu od wewnętrznej strony – T
Następnie liczymy według wzoru:
ET = T – (OW/2)
Im większe ET tym felga bardziej chowa się do środka, im mniejsze - tym bardziej wychodzi na zewnątrz
Taka krotka uwaga 8)
[ Dodano: 2007-07-20, 20:59 ]
Co oznaczają te wszystkie literki i cyferki na boku opony?
- Posłużmy się przykładem opony P 205/50V15:
- Pierwsza litera „P” (Passanger Car) oznacza przeznaczenie opony dla samochodów osobowych
- Pierwszy numer „205” mówi nam, jakiej szerokości w milimetrach jest nasza opona. Nasza przykładowa opona ma 20,5 centymetra szerokości.
- Tu należy uważać, ponieważ drugi numer nie oznacza długości w milimetrach lub centymetrach jak uważa dużo ludzi, lecz coś zgoła innego. Jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości wyróżnionym w procentach i określa tzw. profil opony nazywany też wskaźnikiem przekroju. Dodać trzeba, że wysokość przekroju mierzona w mm jest połową różnicy pomiędzy średnicą zewnętrzną opony, a średnicą osadzenia.
- Litera znajdująca się za profilem określa maksymalną prędkość, dla jakiej zaprojektowana została dana opona.
Najbardziej popularne oznaczenia:
- Q (max.160 km/h)
- R (max.170 km/h)
- S (max.180 km/h)
- T (max.190 km/h)
- U (max.200 km/h)
- H (max.210 km/h)
- V (max.240 km/h)
- Z (higher than 240)
- W (max.270 km/h)
- Y (max.300 km/h)
- Ostatni numer ”15” Określa wewnętrzną średnicę opony, czyli, na jakiej wielkości felgę powinna być montowana. Wielkość ta określana jest w calach. Nasz przykładowa opona zakładana jest na felgi o średnicy piętnastu cali. To tez przy okazji moze sie przydac 8)