Silnik szybko się grzeje !!!
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 sty 2009, 17:01
- Imię: Opel
- Auto: Astra F
- Województwo: podlaskie
- Kontakt:
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
poznaj moje dobre serce az z nudów poszedłem wyrwać grila i zrobić na szybko manual
tak wyglada grill bez "zaślepki"
[External Link Removed for Guests]
tak wygląda "zaślepka"
[External Link Removed for Guests]
tak grill z "zaślepką"
[External Link Removed for Guests]
a tak jedno i drugie oddzielnie
[External Link Removed for Guests]
[ Dodano: 2009-08-07, 18:14 ]
wszystko trzyma sie na zatrzaskach wiec ja bedziesz delikatny to poradzisz sobie z tym szybko jezdzac z tą "zaślepką" przy dzisiejszych temperaturach to 5min w korku i juz wiatrak szaleje pod maska
tak wyglada grill bez "zaślepki"
[External Link Removed for Guests]
tak wygląda "zaślepka"
[External Link Removed for Guests]
tak grill z "zaślepką"
[External Link Removed for Guests]
a tak jedno i drugie oddzielnie
[External Link Removed for Guests]
[ Dodano: 2009-08-07, 18:14 ]
wszystko trzyma sie na zatrzaskach wiec ja bedziesz delikatny to poradzisz sobie z tym szybko jezdzac z tą "zaślepką" przy dzisiejszych temperaturach to 5min w korku i juz wiatrak szaleje pod maska
kupie podłokietnik przód astra g
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 sty 2009, 17:01
- Imię: Opel
- Auto: Astra F
- Województwo: podlaskie
- Kontakt:
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 lip 2009, 23:40
- Imię: matutino ;P
- Auto: Astra F Caravan '92
- Silnik: C16NZ->gazowany
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
To ja się podepnę. Jak autko było sprowadzone z reichu miało uszkodzony termostat. Wymieniłem na nowy i cały czas tzn. podczas jazdy trzyma mi ok. 50-55 st. Uruchomienie wentylatora następuje przy około 87 stopniach. Wychodzi na to, że autko niedogrzane. Co prawda gdy jest lpg temp. płynu jest nieco niższa niż przy benzynce z racji tego, że płyn chłodniczy swoją temperaturą ogrzewa reduktor ale czy różnica jest tak duża ?? Podejrzewam złe dobranie termostatu (zła temp. otwarcia). Co prawda jeżdżę tak już 4-ty rok i na starym i na "nowym" silniku ale chciałbym poznać Wasze zdanie.
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Luboń
- Kontakt:
grzechu86tonie,
[ Dodano: 2009-08-08, 14:15 ]
matutino, Wpięcie reduktora w układ chłodzenia nie ma prawa tak znacząco wpływać na niedogrzanie silnika. Może kupiłeś niewłaściwy termostat i za wcześnie otwiera? Także czujnik załączania wentylatora może być uszkodzony.
"Jak nie potrafisz - nie pchaj się na afisz" (czyli plakat inaczej, gdybyś przypadkiem nie wiedział).grzechu86tonie pisze:moze i tanszy przejazd ale wieksze koszty z exploatacja auta. morał z tego prosty...
[ Dodano: 2009-08-08, 14:15 ]
matutino, Wpięcie reduktora w układ chłodzenia nie ma prawa tak znacząco wpływać na niedogrzanie silnika. Może kupiłeś niewłaściwy termostat i za wcześnie otwiera? Także czujnik załączania wentylatora może być uszkodzony.
Jakby co, to...?
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 lip 2009, 23:40
- Imię: matutino ;P
- Auto: Astra F Caravan '92
- Silnik: C16NZ->gazowany
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
A może przekłamuje czujnik temperatury bo skoro za niska jest temp. silnika w trakcie jazdy i wentylator za wcześnie się włącza to chyba by pasowałokornel pisze:Wpięcie reduktora w układ chłodzenia nie ma prawa tak znacząco wpływać na niedogrzanie silnika. Może kupiłeś niewłaściwy termostat i za wcześnie otwiera? Także czujnik załączania wentylatora może być uszkodzony.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 07 mar 2008, 16:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
kolego ja też smigam na gazie.matutino pisze:To ja się podepnę. Jak autko było sprowadzone z reichu miało uszkodzony termostat. Wymieniłem na nowy i cały czas tzn. podczas jazdy trzyma mi ok. 50-55 st. Uruchomienie wentylatora następuje przy około 87 stopniach. Wychodzi na to, że autko niedogrzane. Co prawda gdy jest lpg temp. płynu jest nieco niższa niż przy benzynce z racji tego, że płyn chłodniczy swoją temperaturą ogrzewa reduktor ale czy różnica jest tak duża ?? Podejrzewam złe dobranie termostatu (zła temp. otwarcia). Co prawda jeżdżę tak już 4-ty rok i na starym i na "nowym" silniku ale chciałbym poznać Wasze zdanie.
miałem problem bo nie działał termostat - więc chłodnica była zimna - w związku z tym czujnik temperatury na chłodnicy nie łapał wysokiej temp i nie załączał wiatraka.
termostat wymieniony, wiatrak działa - sprawdzone
niestety w moim silniku c14nz wiązało się to ze zdjęciem rozrządu a więc i z większym kosztem... po znajomości 150zł zapłaciłem.
teraz temperatura trzyma sie na odpowiednim poziomie i nie jest niedogrzany, więc uważam że nieprawdą jest stwierdzenie że dużo mniej się grzeje... przynajmniej nie w moim wypadku, dużo czytałem tego typu tematów i stwierdził bym że termostat który masz zamontowany jest nie do końca ok, za szybko się otwiera.
pozdrawiam
[ Dodano: 2009-08-09, 10:34 ]
ja (odpukać) nie uważam żebym miał więcej problemów z silnikiem niż ci bez gazugrzechu86tonie pisze:jak tak patrze po forum to 80% problemow z silnikami maja ci co zagazowali asterki... moze i tanszy przejazd ale wieksze koszty z exploatacja auta. morał z tego prosty...
więc nie ma co wyciągać morałów
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Yanoosic, 1 zrob test macajewa podczas rozgrzewania silnika . waz przy chlodnicy jak i sama chlodnica ma byc zimna przez caly czas rozgrzewania silnika az do momentu otwarcia term. jezeli jest letni potem cieply to term sie nie domyka i jest uszkodzony . waz ma sie zrobic dosc gwaltownie goracy dopiero po otwarciu termostatu. jezeli masz mozliwosc skorzystania z multimetru z mozliwoscia pomiaru temperatury to wykonaj pomiar temp otwarcia term ., i temp zalaczenia wentylatora w sposob przedstawiony tu [External Link Removed for Guests] po wykonaniu pomiarow i porownaniu wynikow ze wskazaniem zegara powinienes wiedziec ktory element zawodzi . koszt zakupu multimetru ok 30 -40 zl . po zakupie sprawdz w domu w garnku z woda jaka pokazuje temp w momencie wrzenia wody . jezeli ci wyjdzie ze termostat nie domyka to mozesz zastosowac to rozwiazanie w celu sprawdzenia dzialania ukladu chlodzenia . zastanawiajaca jest niska temp zalaczenia wiatraka .
2 jezeli wyjdzie ze term otwiera sie w temp 86 a wiatrak wlacza sie w temp 87-88 to do wymiany oba elementy (tzn. termostat i wlacznik termiczny wentylatora ) .
3 w przypadku gdy multimetr pokaze temp otwarcia na poziomie 86-95*a wiatrak wlaczy sie przed 100 * a wskazania zegarow beda odbiegaly od wskazan multimetru wymien tylko wlacznik term a do kabelka czujnika temp podlacz opornik regulowany 2,2kom ,drugi koniec podlacz do masy i stopniowo zmniejszaj opornosc kontrolujac wskazania zegara do momentu az zegar pokaze temp 92*. ok polowy drogi miedzy 90 a kreska nie opisana . uwazaj aby nie zrobic zwarcia opornikiem . ten pomiar pozwoli ustalic czy czujnik ma wlasciwe parametry . swego czasu zrobilem rajd po sklepach i pomierzylem czujniki oferowane w sprzedazy i co ciekawe wszystkie byly dedykowane do mojego silnika a roznily sie znacznie opornoscia w temp otoczenia . tak ze nie mozna polegac na dedykacjach producentow bo to jest radosna tworczosc dla podniesienia sprzedazy .mozesz jeszcze wykonac pomiar opornosci czujnika temp.na kompa i porownac jego wskazania z zegarem. wartosci opornosci czujnika temp na kompa masz podane tu.
[External Link Removed for Guests]. zwroc uwage ze czujniki do silnikow x 14 a czujniki do x16 sz roznia sie znacznie parametrami w poszczegolnych temp. mam nadzieje ze to wszystko pozwoli ci rozwiazac problem temp silnika powodzenia.
2 jezeli wyjdzie ze term otwiera sie w temp 86 a wiatrak wlacza sie w temp 87-88 to do wymiany oba elementy (tzn. termostat i wlacznik termiczny wentylatora ) .
3 w przypadku gdy multimetr pokaze temp otwarcia na poziomie 86-95*a wiatrak wlaczy sie przed 100 * a wskazania zegarow beda odbiegaly od wskazan multimetru wymien tylko wlacznik term a do kabelka czujnika temp podlacz opornik regulowany 2,2kom ,drugi koniec podlacz do masy i stopniowo zmniejszaj opornosc kontrolujac wskazania zegara do momentu az zegar pokaze temp 92*. ok polowy drogi miedzy 90 a kreska nie opisana . uwazaj aby nie zrobic zwarcia opornikiem . ten pomiar pozwoli ustalic czy czujnik ma wlasciwe parametry . swego czasu zrobilem rajd po sklepach i pomierzylem czujniki oferowane w sprzedazy i co ciekawe wszystkie byly dedykowane do mojego silnika a roznily sie znacznie opornoscia w temp otoczenia . tak ze nie mozna polegac na dedykacjach producentow bo to jest radosna tworczosc dla podniesienia sprzedazy .mozesz jeszcze wykonac pomiar opornosci czujnika temp.na kompa i porownac jego wskazania z zegarem. wartosci opornosci czujnika temp na kompa masz podane tu.
[External Link Removed for Guests]. zwroc uwage ze czujniki do silnikow x 14 a czujniki do x16 sz roznia sie znacznie parametrami w poszczegolnych temp. mam nadzieje ze to wszystko pozwoli ci rozwiazac problem temp silnika powodzenia.
marpas 1954