Silnik szybko się grzeje !!!

Kamilo83

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2009, 17:01
Imię: Opel
Auto: Astra F
Województwo: podlaskie
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: Kamilo83 »

nie mam nic za grilem ;) chyba ;)

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

poznaj moje dobre serce :lol: az z nudów poszedłem wyrwać grila i zrobić na szybko manual :mrgreen:
tak wyglada grill bez "zaślepki"
[External Link Removed for Guests]

tak wygląda "zaślepka"
[External Link Removed for Guests]

tak grill z "zaślepką"
[External Link Removed for Guests]

a tak jedno i drugie oddzielnie
[External Link Removed for Guests]

[ Dodano: 2009-08-07, 18:14 ]
wszystko trzyma sie na zatrzaskach wiec ja bedziesz delikatny to poradzisz sobie z tym szybko :mrgreen: jezdzac z tą "zaślepką" przy dzisiejszych temperaturach to 5min w korku i juz wiatrak szaleje pod maska ;)
kupie podłokietnik przód astra g

Kamilo83

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2009, 17:01
Imię: Opel
Auto: Astra F
Województwo: podlaskie
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: Kamilo83 »

dzięki serdeczne, troche przestanie grzać to wyjde i zobacze,

dziękuje jeszcze raz, szczerze powiem mam nadzieje że zaślepka u mnie siedzi ;)

zawsze coś. pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

jak siedzi to po demontarzu masz problem w 100% z glowy. tylko jej nie wywalaj przyda sie na zime :!:
kupie podłokietnik przód astra g

matutino

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 06 lip 2009, 23:40
Imię: matutino ;P
Auto: Astra F Caravan '92
Silnik: C16NZ->gazowany
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: matutino »

To ja się podepnę. Jak autko było sprowadzone z reichu miało uszkodzony termostat. Wymieniłem na nowy i cały czas tzn. podczas jazdy trzyma mi ok. 50-55 st. Uruchomienie wentylatora następuje przy około 87 stopniach. Wychodzi na to, że autko niedogrzane. Co prawda gdy jest lpg temp. płynu jest nieco niższa niż przy benzynce z racji tego, że płyn chłodniczy swoją temperaturą ogrzewa reduktor ale czy różnica jest tak duża ?? Podejrzewam złe dobranie termostatu (zła temp. otwarcia). Co prawda jeżdżę tak już 4-ty rok i na starym i na "nowym" silniku ale chciałbym poznać Wasze zdanie.

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

jak tak patrze po forum to 80% problemow z silnikami maja ci co zagazowali asterki... moze i tanszy przejazd ale wieksze koszty z exploatacja auta. morał z tego prosty...
kupie podłokietnik przód astra g

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: kornel »

grzechu86tonie,
grzechu86tonie pisze:moze i tanszy przejazd ale wieksze koszty z exploatacja auta. morał z tego prosty...
"Jak nie potrafisz - nie pchaj się na afisz" (czyli plakat inaczej, gdybyś przypadkiem nie wiedział).

[ Dodano: 2009-08-08, 14:15 ]
matutino, Wpięcie reduktora w układ chłodzenia nie ma prawa tak znacząco wpływać na niedogrzanie silnika. Może kupiłeś niewłaściwy termostat i za wcześnie otwiera? Także czujnik załączania wentylatora może być uszkodzony.
Jakby co, to...?

matutino

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 06 lip 2009, 23:40
Imię: matutino ;P
Auto: Astra F Caravan '92
Silnik: C16NZ->gazowany
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: matutino »

kornel pisze:Wpięcie reduktora w układ chłodzenia nie ma prawa tak znacząco wpływać na niedogrzanie silnika. Może kupiłeś niewłaściwy termostat i za wcześnie otwiera? Także czujnik załączania wentylatora może być uszkodzony.
A może przekłamuje czujnik temperatury bo skoro za niska jest temp. silnika w trakcie jazdy i wentylator za wcześnie się włącza to chyba by pasowało :)

Yanoosic

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 07 mar 2008, 16:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: Yanoosic »

matutino pisze:To ja się podepnę. Jak autko było sprowadzone z reichu miało uszkodzony termostat. Wymieniłem na nowy i cały czas tzn. podczas jazdy trzyma mi ok. 50-55 st. Uruchomienie wentylatora następuje przy około 87 stopniach. Wychodzi na to, że autko niedogrzane. Co prawda gdy jest lpg temp. płynu jest nieco niższa niż przy benzynce z racji tego, że płyn chłodniczy swoją temperaturą ogrzewa reduktor ale czy różnica jest tak duża ?? Podejrzewam złe dobranie termostatu (zła temp. otwarcia). Co prawda jeżdżę tak już 4-ty rok i na starym i na "nowym" silniku ale chciałbym poznać Wasze zdanie.
kolego ja też smigam na gazie.
miałem problem bo nie działał termostat - więc chłodnica była zimna - w związku z tym czujnik temperatury na chłodnicy nie łapał wysokiej temp i nie załączał wiatraka.
termostat wymieniony, wiatrak działa - sprawdzone :)
niestety w moim silniku c14nz wiązało się to ze zdjęciem rozrządu a więc i z większym kosztem... po znajomości 150zł zapłaciłem.
teraz temperatura trzyma sie na odpowiednim poziomie i nie jest niedogrzany, więc uważam że nieprawdą jest stwierdzenie że dużo mniej się grzeje... przynajmniej nie w moim wypadku, dużo czytałem tego typu tematów i stwierdził bym że termostat który masz zamontowany jest nie do końca ok, za szybko się otwiera.
pozdrawiam

[ Dodano: 2009-08-09, 10:34 ]
grzechu86tonie pisze:jak tak patrze po forum to 80% problemow z silnikami maja ci co zagazowali asterki... moze i tanszy przejazd ale wieksze koszty z exploatacja auta. morał z tego prosty...
ja (odpukać) nie uważam żebym miał więcej problemów z silnikiem niż ci bez gazu :)
więc nie ma co wyciągać morałów

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

Yanoosic, 1 zrob test macajewa podczas rozgrzewania silnika . waz przy chlodnicy jak i sama chlodnica ma byc zimna przez caly czas rozgrzewania silnika az do momentu otwarcia term. jezeli jest letni potem cieply to term sie nie domyka i jest uszkodzony . waz ma sie zrobic dosc gwaltownie goracy dopiero po otwarciu termostatu. jezeli masz mozliwosc skorzystania z multimetru z mozliwoscia pomiaru temperatury to wykonaj pomiar temp otwarcia term ., i temp zalaczenia wentylatora w sposob przedstawiony tu [External Link Removed for Guests] po wykonaniu pomiarow i porownaniu wynikow ze wskazaniem zegara powinienes wiedziec ktory element zawodzi . koszt zakupu multimetru ok 30 -40 zl . po zakupie sprawdz w domu w garnku z woda jaka pokazuje temp w momencie wrzenia wody . jezeli ci wyjdzie ze termostat nie domyka to mozesz zastosowac to rozwiazanie w celu sprawdzenia dzialania ukladu chlodzenia . zastanawiajaca jest niska temp zalaczenia wiatraka .
2 jezeli wyjdzie ze term otwiera sie w temp 86 a wiatrak wlacza sie w temp 87-88 to do wymiany oba elementy (tzn. termostat i wlacznik termiczny wentylatora ) .
3 w przypadku gdy multimetr pokaze temp otwarcia na poziomie 86-95*a wiatrak wlaczy sie przed 100 * a wskazania zegarow beda odbiegaly od wskazan multimetru wymien tylko wlacznik term a do kabelka czujnika temp podlacz opornik regulowany 2,2kom ,drugi koniec podlacz do masy i stopniowo zmniejszaj opornosc kontrolujac wskazania zegara do momentu az zegar pokaze temp 92*. ok polowy drogi miedzy 90 a kreska nie opisana . uwazaj aby nie zrobic zwarcia opornikiem . ten pomiar pozwoli ustalic czy czujnik ma wlasciwe parametry . swego czasu zrobilem rajd po sklepach i pomierzylem czujniki oferowane w sprzedazy i co ciekawe wszystkie byly dedykowane do mojego silnika a roznily sie znacznie opornoscia w temp otoczenia . tak ze nie mozna polegac na dedykacjach producentow bo to jest radosna tworczosc dla podniesienia sprzedazy .mozesz jeszcze wykonac pomiar opornosci czujnika temp.na kompa i porownac jego wskazania z zegarem. wartosci opornosci czujnika temp na kompa masz podane tu.
[External Link Removed for Guests]. zwroc uwage ze czujniki do silnikow x 14 a czujniki do x16 sz roznia sie znacznie parametrami w poszczegolnych temp. mam nadzieje ze to wszystko pozwoli ci rozwiazac problem temp silnika powodzenia.
marpas 1954

ODPOWIEDZ