Silnik szybko się grzeje !!!
- Levyspor
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 mar 2009, 10:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Olsztyn / Łódź
- Kontakt:
Silnik szybko się grzeje !!!
Witam, jestem tu nowy, kupiłem w marcu Astrę I z silnikiem 1.4 tym najsłabszym. Mam problem z szybko grzejącym się silnikiem od samego początku. Myślałem, że to wina dziurawej chłodnicy, ale po wymianie chłodnicy na nową oraz całego płynu w układzie problem jest nadal. Standardowo w czasie jazdy w trasie termometr na tablicy rozdzielczej pokazuje mi temp. 95-96 stopni, ale jak tylko chwilę na światłach stoję to od razu osiąga 100 i załącza się wentylator. Po chwili temp spada do 96-97 stopni, ale w czasie dalszej jazdy potrafi się utrzymywać dość wysoko 97-98 stopni. Wiem, że są ciepłe dni, ale w takich samych warunkach jeździłem wcześniej Mitsubishi Coltem 1993rok i nie miałem nigdy takich problemów. W nim zawsze miałem wskazówkę przed połową wartości skali. Czy mam zmienić termostat ??? Pomocy !
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 sty 2009, 22:45
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra F cabrio
- Silnik: 1.8 16V
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Kontakt:
No to masz mistrzu ten sam problem co ja i to z tym samym silnikiem,otóż to jest najprawdopodobniej wina termostatu a nie chlodnicy...Sprawdz cos takiego...
Uruchom silnik
odczekaj az temperatura urosnie bardzo wysoko
nastepnie wlacz nawiewy na ogrzewanie i sprawdz czy temperatura spada
Jesli tak to to termostat.!!!
U mnie sprawa wyglada nieco gorzej poniewaz ja juz zagrzalem do pekniecia rury i plyn mi wycieka a jutro musze jechac do dziewczyny bo ma wolny dzien w pracy...niewiem czy skleic ja jakos aby te 30 km zrobic czy co?!
Uruchom silnik
odczekaj az temperatura urosnie bardzo wysoko
nastepnie wlacz nawiewy na ogrzewanie i sprawdz czy temperatura spada
Jesli tak to to termostat.!!!
U mnie sprawa wyglada nieco gorzej poniewaz ja juz zagrzalem do pekniecia rury i plyn mi wycieka a jutro musze jechac do dziewczyny bo ma wolny dzien w pracy...niewiem czy skleic ja jakos aby te 30 km zrobic czy co?!
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
jak to ta rurka co po lewej stronie wychodzi z chlodnicy i sie tak zawija tzw świński ogon to kup nowa koszt ok 40zl bo wątpie zeby jaki kolwiek klej wytrzymal ta temp. albo jest jeszcze drugie rozwiazanie mniej kosztowne... kupic pare piwek i spedzic wieczor z kolegami :m
kupie podłokietnik przód astra g
- Levyspor
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 mar 2009, 10:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Olsztyn / Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 01 lip 2008, 20:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kołbiel
- Kontakt:
a ja widzialem juz wiele tematow na ten temat i w swojej astrze tez tak mam i na starym termostacie tak bylo potem zmienilem na nowy, zmienilem tez pompe wody i dalej to samo. na muj gust to zawyza wskaznik temperatury na desce rozdzielczej. mam tez corse 1.0 12v i tam slinik trzyma tez 95 stopni ale wentylator duuuzo rzadziej sie wlacza jak w astrze... niewydajny układ chlodzenia??? czy wadliwy nowy termostat? udalo sie komus kto mial taki sam przypadek zażegnać go???
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 01 lip 2008, 20:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kołbiel
- Kontakt:
na muj gust malo wydajny uklad chlodzenia, czyli temperatura szybko rosnie i wentylator wlacza sie czesto a i wskaznik zawyza bo o ile wiem wentylator powinien wlaczac sie przy 95 a nie 100 stopniach a silnik powinien miec 90 a nie 95 stopni. czyli zawyza wskaznik o 5 stopni. mialem wczesniej kadeta c16nz i tam 10 minut w korku nie wzruszalo go wcale, czasami nawet nie wlaczyl wentylatora, a astra w tym czasie to ze 3 razy wlaczy. zamienialem nawet czujniki temperatury z kada do astry i to samo wiec nie wina czujnika. najprostrzy sposob to zmierzyc temperature silnika termometrem i porownac wynik ze wskazaniami wskaznika. ale na muj gust TTTM.
[ Dodano: 2009-07-17, 12:47 ]
kolego grzechu, znalazlem na innym forum i chyba to bedzie tego przyczyna. w astrze, przynajmniej tej z nowszym grilem, jest przesłonka która ogranicza cug powietrza na chlodnice. w mojej astrze na 6 poziomych paskow w grilu przeslaniala 4! trzeba cala atrape przednia wyjac. mi to zajelo 5 minut przy pomocy srubokretu plaskiego. UWAGA na zatrzaski zeby nie pourywac!!! i jak juz wyjmiesz atrape to z tylu grila jest wlasnie ta przeslonka. kilka zatrzaskow i zdjeta. efekt taki ze jak popatrzysz przez atrape to widzisz cala chlodnice a nie jak wczesniej przez waski pasek jej kawalek. napewno to jakis wplyw na chlodze nie ma szczegolnie w korku
[ Dodano: 2009-07-17, 12:47 ]
kolego grzechu, znalazlem na innym forum i chyba to bedzie tego przyczyna. w astrze, przynajmniej tej z nowszym grilem, jest przesłonka która ogranicza cug powietrza na chlodnice. w mojej astrze na 6 poziomych paskow w grilu przeslaniala 4! trzeba cala atrape przednia wyjac. mi to zajelo 5 minut przy pomocy srubokretu plaskiego. UWAGA na zatrzaski zeby nie pourywac!!! i jak juz wyjmiesz atrape to z tylu grila jest wlasnie ta przeslonka. kilka zatrzaskow i zdjeta. efekt taki ze jak popatrzysz przez atrape to widzisz cala chlodnice a nie jak wczesniej przez waski pasek jej kawalek. napewno to jakis wplyw na chlodze nie ma szczegolnie w korku
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
poczatek otwarcia termostatu 92 st.
pelne otwarcie 107 st C.wlaczenie wentylatora jest uzaleznione od rodzaju wlacznika termicznego w chlodnicy.jest kilka rodzajow na rozne temp.w ukladzie chlodzenia panuje nadcisnienie i w zwiazku z tym temp.wrzenia plynu jest wyzsza jak 100 st i nie ma sie co przejmowac .do pomiaru faktycznej temp plynu wystarczy miernik z opcja pomiaru temp za ok 30zl. sposob pomiaru i msce znajdziecie tuhttp://[External Link Removed for Guests]. mozna z dokladnoscia okreslic moment otwarcia termostatu jak rowniez wlaczenia wentylatora co wyeliminuje ew. podejrzenia o przeklamanie zegara badz czujnika .u mnie wentylator wlacza sie jak wskazowka ociera sie o czerwone pole .
pelne otwarcie 107 st C.wlaczenie wentylatora jest uzaleznione od rodzaju wlacznika termicznego w chlodnicy.jest kilka rodzajow na rozne temp.w ukladzie chlodzenia panuje nadcisnienie i w zwiazku z tym temp.wrzenia plynu jest wyzsza jak 100 st i nie ma sie co przejmowac .do pomiaru faktycznej temp plynu wystarczy miernik z opcja pomiaru temp za ok 30zl. sposob pomiaru i msce znajdziecie tuhttp://[External Link Removed for Guests]. mozna z dokladnoscia okreslic moment otwarcia termostatu jak rowniez wlaczenia wentylatora co wyeliminuje ew. podejrzenia o przeklamanie zegara badz czujnika .u mnie wentylator wlacza sie jak wskazowka ociera sie o czerwone pole .
marpas 1954
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 sty 2009, 22:45
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra F cabrio
- Silnik: 1.8 16V
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Kontakt:
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 01 lip 2008, 20:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kołbiel
- Kontakt: