Silnik szybko się grzeje !!!

Awatar użytkownika
Levyspor

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2009, 10:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn / Łódź
Kontakt:

Silnik szybko się grzeje !!!

#1

Nieprzeczytany post autor: Levyspor »

Witam, jestem tu nowy, kupiłem w marcu Astrę I z silnikiem 1.4 tym najsłabszym. Mam problem z szybko grzejącym się silnikiem od samego początku. Myślałem, że to wina dziurawej chłodnicy, ale po wymianie chłodnicy na nową oraz całego płynu w układzie problem jest nadal. Standardowo w czasie jazdy w trasie termometr na tablicy rozdzielczej pokazuje mi temp. 95-96 stopni, ale jak tylko chwilę na światłach stoję to od razu osiąga 100 i załącza się wentylator. Po chwili temp spada do 96-97 stopni, ale w czasie dalszej jazdy potrafi się utrzymywać dość wysoko 97-98 stopni. Wiem, że są ciepłe dni, ale w takich samych warunkach jeździłem wcześniej Mitsubishi Coltem 1993rok i nie miałem nigdy takich problemów. W nim zawsze miałem wskazówkę przed połową wartości skali. Czy mam zmienić termostat ??? Pomocy !

Gorso

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 13 sty 2009, 22:45
Imię: Adam
Auto: Opel Astra F cabrio
Silnik: 1.8 16V
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Gorso »

No to masz mistrzu ten sam problem co ja i to z tym samym silnikiem,otóż to jest najprawdopodobniej wina termostatu a nie chlodnicy...Sprawdz cos takiego...

Uruchom silnik
odczekaj az temperatura urosnie bardzo wysoko
nastepnie wlacz nawiewy na ogrzewanie i sprawdz czy temperatura spada
Jesli tak to to termostat.!!!

U mnie sprawa wyglada nieco gorzej poniewaz ja juz zagrzalem do pekniecia rury i plyn mi wycieka :( a jutro musze jechac do dziewczyny bo ma wolny dzien w pracy...niewiem czy skleic ja jakos aby te 30 km zrobic czy co?!

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

jak to ta rurka co po lewej stronie wychodzi z chlodnicy i sie tak zawija tzw świński ogon :mrgreen: to kup nowa koszt ok 40zl bo wątpie zeby jaki kolwiek klej wytrzymal ta temp. albo jest jeszcze drugie rozwiazanie mniej kosztowne... kupic pare piwek i spedzic wieczor z kolegami :m
kupie podłokietnik przód astra g

Awatar użytkownika
Levyspor

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2009, 10:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn / Łódź
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Levyspor »

Dzięki za ekspresową odpowiedź. Dobijam już tak auto do 7000km więc jutro zamawiam termostat i wymieniam czym prędzej. Bardzo mi się spodobała sugestia kolegi dotycząca wariantu browar+kumple !!! Pozdrawiam Astrowiczów !

esio_22

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 01 lip 2008, 20:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kołbiel
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: esio_22 »

a ja widzialem juz wiele tematow na ten temat i w swojej astrze tez tak mam i na starym termostacie tak bylo potem zmienilem na nowy, zmienilem tez pompe wody i dalej to samo. na muj gust to zawyza wskaznik temperatury na desce rozdzielczej. mam tez corse 1.0 12v i tam slinik trzyma tez 95 stopni ale wentylator duuuzo rzadziej sie wlacza jak w astrze... niewydajny układ chlodzenia??? czy wadliwy nowy termostat? udalo sie komus kto mial taki sam przypadek zażegnać go???

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

mi ostatnio szybko sie grzeje ale podczas wolnej jazdy... co lepsze jestem po wymianie silnika i tez juz raz mi sie tak zdazylo wiec nie wiadomo gdzie jest przyczyna...
kupie podłokietnik przód astra g

esio_22

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 01 lip 2008, 20:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kołbiel
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: esio_22 »

na muj gust malo wydajny uklad chlodzenia, czyli temperatura szybko rosnie i wentylator wlacza sie czesto a i wskaznik zawyza bo o ile wiem wentylator powinien wlaczac sie przy 95 a nie 100 stopniach a silnik powinien miec 90 a nie 95 stopni. czyli zawyza wskaznik o 5 stopni. mialem wczesniej kadeta c16nz i tam 10 minut w korku nie wzruszalo go wcale, czasami nawet nie wlaczyl wentylatora, a astra w tym czasie to ze 3 razy wlaczy. zamienialem nawet czujniki temperatury z kada do astry i to samo wiec nie wina czujnika. najprostrzy sposob to zmierzyc temperature silnika termometrem i porownac wynik ze wskazaniami wskaznika. ale na muj gust TTTM.

[ Dodano: 2009-07-17, 12:47 ]
kolego grzechu, znalazlem na innym forum i chyba to bedzie tego przyczyna. w astrze, przynajmniej tej z nowszym grilem, jest przesłonka która ogranicza cug powietrza na chlodnice. w mojej astrze na 6 poziomych paskow w grilu przeslaniala 4! trzeba cala atrape przednia wyjac. mi to zajelo 5 minut przy pomocy srubokretu plaskiego. UWAGA na zatrzaski zeby nie pourywac!!! i jak juz wyjmiesz atrape to z tylu grila jest wlasnie ta przeslonka. kilka zatrzaskow i zdjeta. efekt taki ze jak popatrzysz przez atrape to widzisz cala chlodnice a nie jak wczesniej przez waski pasek jej kawalek. napewno to jakis wplyw na chlodze nie ma szczegolnie w korku

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

poczatek otwarcia termostatu 92 st.
pelne otwarcie 107 st C.wlaczenie wentylatora jest uzaleznione od rodzaju wlacznika termicznego w chlodnicy.jest kilka rodzajow na rozne temp.w ukladzie chlodzenia panuje nadcisnienie i w zwiazku z tym temp.wrzenia plynu jest wyzsza jak 100 st i nie ma sie co przejmowac .do pomiaru faktycznej temp plynu wystarczy miernik z opcja pomiaru temp za ok 30zl. sposob pomiaru i msce znajdziecie tuhttp://[External Link Removed for Guests]. mozna z dokladnoscia okreslic moment otwarcia termostatu jak rowniez wlaczenia wentylatora co wyeliminuje ew. podejrzenia o przeklamanie zegara badz czujnika .u mnie wentylator wlacza sie jak wskazowka ociera sie o czerwone pole .
marpas 1954

Gorso

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 13 sty 2009, 22:45
Imię: Adam
Auto: Opel Astra F cabrio
Silnik: 1.8 16V
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Gorso »

A ja panowie stwierdzilem!!! RAZ SIE ZYJE WYMIENIAM CHLODNICE I TERMOSTAT :D
Obecnie:
Opel Astra F Cabrio 1.8 16 V , 1996r (benzyna+Lpg sekw)

esio_22

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 01 lip 2008, 20:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kołbiel
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: esio_22 »

to nic ci nie da bo masz sprawne. zajzyj w grill i sprawdz czy tam jest przeslona. ja ją wywaliłem i jak reką odjąl. temperature duzo wolniej lapie niz wczesniej

ODPOWIEDZ