Poszła uszczelka pod głowicą...
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 25 lip 2007, 16:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Poszła uszczelka pod głowicą...
No i stało się W piątek po powrocie z pracy zauważyłem że z rury wydechowej wydobywają się kłęby białego dymu. Silnik C16SZ pracował normalnie. Jednak od kilku dni z rana po odpaleniu silnika kilka minut pracował nierówno, ale jak się nieco nagrzał zjawisko ustawało.
Gdy zauważyłem biały dym od razu sprawdziłem zbiornik cieczy chłodzącej. Był pusty. W sobote z rana uzupełniłem płyn i odpaliłem auto. Na zimnym nie było białego dymu. Zaczął pojawiac się w miarę nagrzewania się silnika. Silnik pracował na wolnych obrotach aż temperatura wzrosła do tego stopnia że włączył się wentylator. Gdy schłodził do temp nominalnej wyłączyłem silnik i gdy nieco ostygł ostrożnie otwarłem zbiornik wyrównawczy z płynem. Ubyło połowe z wlanego wcześniej płynu. Diagnoza prosta. Walnieta uszczelka pod głowicą.
A oto efekty kilku godzin pracy:
Na drugiej fotce wyrażnie widać jak płyn chłodzący wymył nagar na skrajnym prawym tłoku. Od strony głowicy tez wymyte do czysta.
Gdy zauważyłem biały dym od razu sprawdziłem zbiornik cieczy chłodzącej. Był pusty. W sobote z rana uzupełniłem płyn i odpaliłem auto. Na zimnym nie było białego dymu. Zaczął pojawiac się w miarę nagrzewania się silnika. Silnik pracował na wolnych obrotach aż temperatura wzrosła do tego stopnia że włączył się wentylator. Gdy schłodził do temp nominalnej wyłączyłem silnik i gdy nieco ostygł ostrożnie otwarłem zbiornik wyrównawczy z płynem. Ubyło połowe z wlanego wcześniej płynu. Diagnoza prosta. Walnieta uszczelka pod głowicą.
A oto efekty kilku godzin pracy:
Na drugiej fotce wyrażnie widać jak płyn chłodzący wymył nagar na skrajnym prawym tłoku. Od strony głowicy tez wymyte do czysta.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Skoro woda tak ladnie czysci komore spalania z nagaru to moze w ten sposob pozbywac sie. Zdaje sie ze byl juz taki topic jak pozbyc sie nagaru.
Mam nadzieje ze planowac glowice bedziesz i chociaz docieranie zaworow? Najlepiej wymienic uszczelniacze i prowadnice zaworow jeszcze ale jak sie posumuje to wyjdzie spory koszt.
Mam nadzieje ze planowac glowice bedziesz i chociaz docieranie zaworow? Najlepiej wymienic uszczelniacze i prowadnice zaworow jeszcze ale jak sie posumuje to wyjdzie spory koszt.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 25 lip 2007, 16:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Zawory są w swietnym stanie, a głowica prosta. Nie widzę potrzeby jej planowania. Uszczelka poszła bo prawdopodobnie wcześniej jakiś baran jeździł na zbyt rozwodnionym płynie chłodzącym i metalowy oring na uszczelce przy krawędzi cylindra normalnie skorodował. Wenątrz bloku tez jest sporo kamienia tak więc stawiam na nieodpowieni płyn.
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 25 lip 2007, 16:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:49
- Imię: Łukasz
- Silnik: X16SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Nie tak dawno miałem tą samą "przyjemność" wymieniać uszczelkę pod głowicą. Przed wymianą samochód się cały czas gotował i już na końcu dolewałem pół litra wody dziennie. Jak spuszczałem olej to okazało się, że same masło leci... Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pod zaworami, pod kolektorem ssącym i wydechowym, filtr oleju, powietrza, do tego planowanie głowicy i śmiga jak trzeba! Cały dzień roboty :/ tak że nie polecam. Teraz mam do wymiany zawieszenie: tylne tuleje wahacza przedniego, łączniki stabilizatorów, klocki hamulcowe i tylne sprężyny. Pasek rozrządu też by się przydało...
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 25 lip 2007, 16:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: