Poszła uszczelka pod głowicą...

Jaca31

Astro-maniak
Posty: 93
Rejestracja: 25 lip 2007, 16:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Poszła uszczelka pod głowicą...

#1

Nieprzeczytany post autor: Jaca31 »

No i stało się :( W piątek po powrocie z pracy zauważyłem że z rury wydechowej wydobywają się kłęby białego dymu. Silnik C16SZ pracował normalnie. Jednak od kilku dni z rana po odpaleniu silnika kilka minut pracował nierówno, ale jak się nieco nagrzał zjawisko ustawało.
Gdy zauważyłem biały dym od razu sprawdziłem zbiornik cieczy chłodzącej. Był pusty. W sobote z rana uzupełniłem płyn i odpaliłem auto. Na zimnym nie było białego dymu. Zaczął pojawiac się w miarę nagrzewania się silnika. Silnik pracował na wolnych obrotach aż temperatura wzrosła do tego stopnia że włączył się wentylator. Gdy schłodził do temp nominalnej wyłączyłem silnik i gdy nieco ostygł ostrożnie otwarłem zbiornik wyrównawczy z płynem. Ubyło połowe z wlanego wcześniej płynu. Diagnoza prosta. Walnieta uszczelka pod głowicą.
A oto efekty kilku godzin pracy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na drugiej fotce wyrażnie widać jak płyn chłodzący wymył nagar na skrajnym prawym tłoku. Od strony głowicy tez wymyte do czysta.

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: chiken »

Ano zgadza się, niesypatyczna sprawa. Zazdroszcze użytkownikom którzy posiadają własny garaż chociaż mają gdzie rozbebeszyć samochód.
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Skoro woda tak ladnie czysci komore spalania z nagaru to moze w ten sposob pozbywac sie. Zdaje sie ze byl juz taki topic jak pozbyc sie nagaru.
Mam nadzieje ze planowac glowice bedziesz i chociaz docieranie zaworow? Najlepiej wymienic uszczelniacze i prowadnice zaworow jeszcze ale jak sie posumuje to wyjdzie spory koszt.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Jaca31

Astro-maniak
Posty: 93
Rejestracja: 25 lip 2007, 16:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Jaca31 »

Zawory są w swietnym stanie, a głowica prosta. Nie widzę potrzeby jej planowania. Uszczelka poszła bo prawdopodobnie wcześniej jakiś baran jeździł na zbyt rozwodnionym płynie chłodzącym i metalowy oring na uszczelce przy krawędzi cylindra normalnie skorodował. Wenątrz bloku tez jest sporo kamienia tak więc stawiam na nieodpowieni płyn.

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Jaca31 pisze:głowica prosta
a jak to sprawdzałeś. Tego gołym okiem nie widać . Zawsze na wszelki wypadek można ją zplanować , ona się raczej tylko od przegrzania wygina.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Jaca31

Astro-maniak
Posty: 93
Rejestracja: 25 lip 2007, 16:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Jaca31 »

Głowicę sprawdził mechanik na specjalnym urządzeniu.

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Zawsze zastanawiałem się jak wygląda sprawdzanie głowicy na takim urządzeniu ,nigdy tego nie widziałem, mało kto to ma.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Noz od strugarki przykladasz i pod swiatlo patrzysz jak jest wygieta to chyba widac....
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Jawa

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:49
Imię: Łukasz
Silnik: X16SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Jawa »

Nie tak dawno miałem tą samą "przyjemność" wymieniać uszczelkę pod głowicą. Przed wymianą samochód się cały czas gotował i już na końcu dolewałem pół litra wody dziennie. Jak spuszczałem olej to okazało się, że same masło leci... Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pod zaworami, pod kolektorem ssącym i wydechowym, filtr oleju, powietrza, do tego planowanie głowicy i śmiga jak trzeba! Cały dzień roboty :/ tak że nie polecam. Teraz mam do wymiany zawieszenie: tylne tuleje wahacza przedniego, łączniki stabilizatorów, klocki hamulcowe i tylne sprężyny. Pasek rozrządu też by się przydało...

Jaca31

Astro-maniak
Posty: 93
Rejestracja: 25 lip 2007, 16:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Jaca31 »

A ile Cię skasowali za planowanie głowicy? Ja swojej nie planowałem.
A robota zajeła mi w sumie jakieś 3 dni. Wszystko robiłem sam wspomagając sie tylko książką.

ODPOWIEDZ