Świece zapłonowe
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zależy od silnika. U mnie wg. katalogu jest 12bar.
Kiedyś sprawdzałem ciśnienie to było po ok. 14 na każdym.
Silnik nadaje się do remontu gdy różnica ciśnienia pomiędzy cylindrami wynosi 1 bar.
Np. C18NZ ma katalogowo 11bar.
Kiedyś sprawdzałem ciśnienie to było po ok. 14 na każdym.
Silnik nadaje się do remontu gdy różnica ciśnienia pomiędzy cylindrami wynosi 1 bar.
Np. C18NZ ma katalogowo 11bar.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 16:08 przez pnkra, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
A może wiecie jakie ciśnienie sprężania ma X16XEL? Sprawdzane było niedawno to wynosiło ok 14 na każdym. Czyli świadczy to o tym, że silnik do remontu? Co może być tego przyczyną?
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ciśnienie nominalne 12-15. Dopuszczalna różnica między cylindrami 1.Adrian_GTC pisze: może wiecie jakie ciśnienie sprężania ma X16XEL? Sprawdzane było niedawno to wynosiło ok 14 na każdym. Czyli świadczy to o tym, że silnik do remontu? Co może być tego przyczyną?
Więc wygląda, że nie masz się co martwić, bo ciśnionko masz dobre.
...no to będę musiał odwiedzić mechanika w poniedziałek żeby sprawdził to ciśnienie w cylindrach jeśli to będzie przyczyną to jakiej kwoty mogę się podziewać za naprawę?
Jeszcze jedno...czy takie objawy mogą wskazywać na problemy z uszczelką pod głowicą? W książeczce "Sam naprawiam..." znalazłem coś takiego:
...Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą mogą być następujące:
-Utrata mocy silnika.
-Ubytek cieczy chłodzącej. Białe spaliny z rury wylotowej przy nagrzanym silniku.
-Ubytek oleju w silniku.
-Obecność cieczy chłodzącej w oleju silnikowym. Poziom oleju podnosi się, a nie opada.
-Obecność oleju w cieczy chłodzącej.
-Pęcherzyki gazu w cieczy chłodzącej.
-Obniżone ciśnienie sprężania w dwóch sąsiednich cylindrach....
Zwłaszcza niepokoi mnie ten ostatni punkt. Czy jeśli to była by uszczelka to występują te wszystkie objawy na raz czy też mogą pojedynczo? Dodam tylko że u mnie oprócz tych dwóch cylindrów to jeszcze jakiś syf oleisty pojawił się na silniku -w nieznacznej ilości, ale się pojawił.
P.S. Jestem ogromnie zdziwiony tym, że jak odłączę te moje ostatnie dwa kable na raz to autko chodzi cały czas tak samo.... dotąd byłem przekonany że jak jeden gar nie zadziała to fura robi się strasznie mułowata a jak dwa to całkiem staje....a tu proszę mimo wszystko dalej jeździ i nawet dosyć szybko można pomykać
Jeszcze jedno...czy takie objawy mogą wskazywać na problemy z uszczelką pod głowicą? W książeczce "Sam naprawiam..." znalazłem coś takiego:
...Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą mogą być następujące:
-Utrata mocy silnika.
-Ubytek cieczy chłodzącej. Białe spaliny z rury wylotowej przy nagrzanym silniku.
-Ubytek oleju w silniku.
-Obecność cieczy chłodzącej w oleju silnikowym. Poziom oleju podnosi się, a nie opada.
-Obecność oleju w cieczy chłodzącej.
-Pęcherzyki gazu w cieczy chłodzącej.
-Obniżone ciśnienie sprężania w dwóch sąsiednich cylindrach....
Zwłaszcza niepokoi mnie ten ostatni punkt. Czy jeśli to była by uszczelka to występują te wszystkie objawy na raz czy też mogą pojedynczo? Dodam tylko że u mnie oprócz tych dwóch cylindrów to jeszcze jakiś syf oleisty pojawił się na silniku -w nieznacznej ilości, ale się pojawił.
P.S. Jestem ogromnie zdziwiony tym, że jak odłączę te moje ostatnie dwa kable na raz to autko chodzi cały czas tak samo.... dotąd byłem przekonany że jak jeden gar nie zadziała to fura robi się strasznie mułowata a jak dwa to całkiem staje....a tu proszę mimo wszystko dalej jeździ i nawet dosyć szybko można pomykać
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Te objawy nie muszą się sumować. Wystarczy jakiś przelot pomiędzy cylindrami i bach.
W którym miejscu ta oleista maź Ci się pojawiła?
W jakim stanie miałeś te dwie świece??
A co do kosztów, to już zależy co się stało. Było gdzieś na forum o wymianie uszczelki pod głowicą. Ale równie dobrze może być coś z zaworami, wtedy nie wiem jakie koszty.
I jak kopią Cię kable? Trzymasz suchą ręką nie dotykając karoserii? Nie powinny kopać.
Sprawdzałeś to na świecach, czy na przeskok z obudową?
W którym miejscu ta oleista maź Ci się pojawiła?
W jakim stanie miałeś te dwie świece??
A co do kosztów, to już zależy co się stało. Było gdzieś na forum o wymianie uszczelki pod głowicą. Ale równie dobrze może być coś z zaworami, wtedy nie wiem jakie koszty.
Byłoby jajo, jakbyś pozamieniał przewody. Jesteś tego pewien, że jest dobrze???marfm pisze:Dodam że na wszystkich przewodach jest prąd bo widać iskrę (i czuć na rękach mimo, że ściągałem je w przez szmatkę) i w dodatku są nowe tak samo jak kopułka i palec rozdzielacza oraz cewka.... Help me please
I jak kopią Cię kable? Trzymasz suchą ręką nie dotykając karoserii? Nie powinny kopać.
Sprawdzałeś to na świecach, czy na przeskok z obudową?
...tego się obawiałem...pnkra pisze:Te objawy nie muszą się sumować
...generalnie na górze obudowy...pnkra pisze:W którym miejscu ta oleista maź Ci się pojawiła?
... i tu mnie zdziwiło totalnie, bo jak wykręciłem wszystkie świece to wyglądały wszystkie identycznie -tak ja by przcowały normalnie...pnkra pisze:W jakim stanie miałeś te dwie świece??
...tego akurat jestem pewien bo mam kable tak zamocowane, że nie da się ich fizycznie zamienić...pnkra pisze:Byłoby jajo, jakbyś pozamieniał przewody. Jesteś tego pewien, że jest dobrze???
...na przesoku z obudową -w czasie wyciągania kabla ze świecy chcąc niechcąc zawsze dotknie się obudowy zwłaszcza jak kable są z takimi długimi metalowymi osłonamipnkra pisze:Sprawdzałeś to na świecach, czy na przeskok z obudową?
...ściągałem je przez szmatkę w czasie pracującego silnika i może dotknąłem karoserii nogą albo czymś, że mnie kopnęło... teraz nie pamiętam...na kablach raczej przebicia nie ma...pnkra pisze:I jak kopią Cię kable? Trzymasz suchą ręką nie dotykając karoserii? Nie powinny kopać.
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
...dokładnie kolor oleju...pnkra pisze:Ta maź oleista to ma kolor oleju czy jakiś inny...
..raczej z dekla...pnkra pisze:Rozumiem, że chodzi o wyciek z dekielka zaworów? .
...wynik cićnienia zaskoczył nawet mechanika -jest gorzej niż źle... okazało się że na dwóch cylinrach jest ok. 10 a na dwóch następnych zaledwie 4!!! Tak że dzisiaj mechanik walczy z głowicą i cylinrami -jak już będzie po to napiszę co wymienił i jaki był koszt.pnkra pisze:A co do reszty to zaczekam na werdykt w sprawie kompresji.