Problem z nierówną pracą po odpaleniu

kocaka

Problem z nierówną pracą po odpaleniu

#1

Nieprzeczytany post autor: kocaka »

Witam mam opla astrę 1,6 rok 94 gaz, podczas odpalania mam problem od jakiegoś czasu nie zawsze podczas odpalania mam nierówne obroty muszę wspomagać się gazem żeby odpalić i zapala się żółta lamka, zawsze dzieje się to po nocy i gdy duża jest wilgotność. Proszę o pomoc co może być przyczyna. Z góry dzięki.

Sulin

#2

Nieprzeczytany post autor: Sulin »

Na bank kable wysokigo napiecia. Braszka mial tak przy lanosie. Wymienil i wszystko wrocilo do normy. Mam nadzieje ze nie odpalasz na gazie?
A propo gazu jesli zostawiasz autko na dluzej powiedzmy na noc to dobrze jest je gasic na benzynie ,a nie gazie!!! W tedy jest zawsze pewnsc ze odpali. Ja tak robie od zalozenia instalacji i wszystko jest w porzadku. A kable od nowosi niewymieniane :mrgreen:
Ewentualnie moze sie "kleic" automatyczne ssanie co sie juz u mnie powoli pojawia.
Pozdr

bobi

Astro-maniak
Posty: 1810
Rejestracja: 16 cze 2007, 17:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: bobi »

jeśli zapalasz na benzynie i wtedy ma nierówne obroty, włancza i wyłancza ssanie, a jak wdepniesz i przełączy się na gaz i to znika to najprawdopodobniej filtr paliwa do wymiany to raz, a dwa to przeczyścić wtrysk by sie przydało, bo to też może być tego przyczyną, ja tak właśnie mam, bo niedawno wyjechałem benzynke i gaz do końca i prawdopodobnie jakieś śmieci z benzyny mi sie dostały tam gdzie nie powinny :|
ASTEROIDALNY STAN NIEWAŻKOŚCI .... ;]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Sulin pisze:Ewentualnie moze sie "kleic" automatyczne ssanie co sie juz u mnie powoli pojawia.
Możesz napisać jaśniej o czym myślałeś?
[External Link Removed for Guests]

kocaka

#5

Nieprzeczytany post autor: kocaka »

Dzięki za podpowiedzi będę musiał prawdopodobnie wymienić świece i przewody, ale także niepodoba mi się ten automat od sania bo czasami słysze jak po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty a czasami coś nie może się klei czy ktoś wie jakie to są koszty?. Odpalam zawsze na benzynce potem po przegazowaniu do 2500 przełącza sie na gaz. Dzisiaj chciaż mgła odpalił ładnie więc troche mnie to zastanawia. Pozdrawiam klubowiczów i dzięki za podpowiedzi.

Sulin

#6

Nieprzeczytany post autor: Sulin »

pnkra pisze:Możesz napisać jaśniej o czym myślałeś?
Umnie sie to "klejenie" tak objawia. Po odpaleniu silnika wogole nie dziala ssanie. Chodzi od razu na wolny obr. Jak ssanie sie nie zalaczy to tak jak kolega musze mu przygazowac aby nie zgasl.
Inna raza przejade jakies 10 km i nastepnie sie zatzymam to slysze ze silnik wciaz chodzi na wysokich obr tj. na ssaniu po kilkukrotnej przygazowce wszystko wraca do normy. Z tego co sie dowiedzialem wystarczy przeczyscic caly mechanizm.
Pozdr

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Sulin pisze:Umnie sie to "klejenie" tak objawia. Po odpaleniu silnika wogole nie dziala ssanie. Chodzi od razu na wolny obr. Jak ssanie sie nie zalaczy to tak jak kolega musze mu przygazowac aby nie zgasl.
Inna raza przejade jakies 10 km i nastepnie sie zatzymam to slysze ze silnik wciaz chodzi na wysokich obr tj. na ssaniu po kilkukrotnej przygazowce wszystko wraca do normy. Z tego co sie dowiedzialem wystarczy przeczyscic caly mechanizm.
Czyli mówisz o silniku krokowym? Czy może o czymś o czym nie wiem?
[External Link Removed for Guests]

Sulin

#8

Nieprzeczytany post autor: Sulin »

Silniczek krokowy o ile dobrze pamietam sluzy do regulacji predkosci obrotowej silnika takze na ssaniu i na biegu jalowym za pomoca dawkowania paliwa czy jakos tak :mrgreen:
Ale o ile pamietam to tylko problemy z tym maja 16 zaworowe autka (hyba?)u siebie osobiscie jeszcze tego nie musialem wykonywac czyli "czyszczenie krokowego". Bardziej myslalem o tzw. czujniku polozenia przepustnicy. Chociaz mozesz miec racje i krokowy jest prostrzy do przeczyszczenia.
Pozdr

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Ok. Dzięki za odpowiedź. Mam też takie objawy jak opisywałeś i od ponad 2 lat nie jestem w
stanie się z tym uporać, więc miałem nadzieję że coś pominąłem, ale niestety to nie to.
Pozdrawiam.
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Sulin pisze:Ale o ile pamietam to tylko problemy z tym maja 16 zaworowe autka (hyba?)
chyba na pewno nie ;)

ODPOWIEDZ