Dziwne zachowanie 1,7D

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no regulacja jest.

ogólnie jak jest zimno i odpalam autko to silnik nie wskakuje na wyższe obroty na jałowym tak jak by się ssanie nie włączało. powinno być tak że na zimnym silniku jak się włączy ssanie obroty powinny skoczyć na ok 1050-1100 a po nagrzaniu powinny zejść z powrotem na 900, natomiast u mnie zawsze jest 900 :/ . Przy dużych mrozach w połączeniu z niewyregulowanymi luzami zaworowymi astra popyrka potrzęsie i gaśnie chyba że trochę jej dogazuję i potrzymam na obrotach. a zima się zbliża więc chciałbym w końcu uruchomić ssanie. Co do odpalania to nawet przy najwyższych mrozach wystarczy podgrzać 2 razy świece i pali bez problemu. tyle że są takie objawy jak wcześniej opisałem

jak się nagrzeje to jest w porządku. Ogólnie to takie problemy mam tylko zimą i jak odpalam po nocy albo jak astra postoi z 4 godziny

Góral 2007

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Góral 2007 »

Z tą nierówną pracą po nocy to u mnie jest to samo ale to nie jest wina ustawienia luzów zaworowych tylko raczej zaworek zwrotny w pompie puszcza i nie pali odrazu na wszystkie równo założyłem dodatkowy zaworek i jest troche lepiej jak go nie masz to spróbuj założyć koszt około 25-30zł

Oberon

Astro-maniak
Posty: 104
Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Oberon »

to niby ssanie to bodajze wyprzedzenie wtrysku :idea:

W DTLu realizowane jest tak: W okolicach bodajze EGR wychodzi wąż z niedocisnieniem (tzn zasysa :mrgreen: ) idzie bodajze(pisze z pamieci) do czujnika temperatury kolo termostatu tam jest przepuszczany badz nie w zaleznosci od aktualnej temperatury plynu chlodniczego (czyli energi cieplnej a co za tym idzie nagrzania silnika)

Prace naprawcze zacząłbym od diagnozy czy cisnienie dochodzi do pompy wtryskowej, czy przewodynie sa przetarte albo tez zapchane :idea: pozniej przyjrzal bym sie tak jak kol powyzej pisze czujnikowi


choc w isuzu nigdy sie nie przygladalem jak jest to zrealizowane

czolem
Oberon
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

w isuzu jest chyba inaczej bo jak dziś oglądałem to jedyne przewody jakie widziałem które wchodziły do pompy to przewody paliwowe. choć specem nie jestem i mogłem się pomylić :D

co do tego zaworku zwrotnego to u mnie jest dobry bo sprawdzałem bo pod ciśnieniem. u mnie ewidentnie są do regulacji luzy zaworowe bo powinno się je robić co 200-250tyś i u mnie to już się kwalifikuje do tego ;) pewnie jakaś płytka się przywiesza.

najbardziej zastanawia mnie to ssanie. bo skoro jest to powinno działać. dziś może się wezmę za regulację obrotów na ssaniu i zobaczymy

Oberon

Astro-maniak
Posty: 104
Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Oberon »

JOszi pisze:najbardziej zastanawia mnie to ssanie. bo skoro jest to powinno działać. dziś może się wezmę za regulację obrotów na ssaniu i zobaczymy
Hmm w DTLu nie mozna regulowac obroty na tzw"ssaniu" mozna jedynie regulowac obroty biegu jałowego a to jakie obroty bedzie mial na "ssaniu" to juz zalezy od cisnienia

Zapytaj na AK jak realizowane jest "ssanie" w Isuzu tam wiecej uzytkownikow isuzu :idea:
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

w isuzu na 200% obroty na ssaniu regulowane są przez śrubkę na pompie. ale chyba faktycznie lepiej będzie tam zapytać ;) Dzięki za podpowiedź

gimof

Astro-maniak
Posty: 436
Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
Imię: Pan Samochodzik
Lokalizacja: Poznań(promnice)
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: gimof »

Witam.
Jako, że mam problem taki sam jak kolega.
Mam silnik DTL, ostatnio miałem robioną pompe i majster stwierdził, że ssanie w samej pompie działa.
Może ktoś mnie wspomóc? Gdzie sprawdzić napięcie? czy cos...

Druga sprawa nie wiem czy problem rozwiązany, przed naprawą pompy (leciało spod głowiczki) też miałem nie równe obroty po odpaleniu, okazało się, że na jednym wtrysku było mniejsze ciśnienie. Miły pan przypilował coś przy regulatorze napięcia i jest super.
Auto odrazu inaczej chodzi i lepiej zapala :!: :!:
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ