Dziwne zachowanie 1,7D
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
no regulacja jest.
ogólnie jak jest zimno i odpalam autko to silnik nie wskakuje na wyższe obroty na jałowym tak jak by się ssanie nie włączało. powinno być tak że na zimnym silniku jak się włączy ssanie obroty powinny skoczyć na ok 1050-1100 a po nagrzaniu powinny zejść z powrotem na 900, natomiast u mnie zawsze jest 900 :/ . Przy dużych mrozach w połączeniu z niewyregulowanymi luzami zaworowymi astra popyrka potrzęsie i gaśnie chyba że trochę jej dogazuję i potrzymam na obrotach. a zima się zbliża więc chciałbym w końcu uruchomić ssanie. Co do odpalania to nawet przy najwyższych mrozach wystarczy podgrzać 2 razy świece i pali bez problemu. tyle że są takie objawy jak wcześniej opisałem
jak się nagrzeje to jest w porządku. Ogólnie to takie problemy mam tylko zimą i jak odpalam po nocy albo jak astra postoi z 4 godziny
ogólnie jak jest zimno i odpalam autko to silnik nie wskakuje na wyższe obroty na jałowym tak jak by się ssanie nie włączało. powinno być tak że na zimnym silniku jak się włączy ssanie obroty powinny skoczyć na ok 1050-1100 a po nagrzaniu powinny zejść z powrotem na 900, natomiast u mnie zawsze jest 900 :/ . Przy dużych mrozach w połączeniu z niewyregulowanymi luzami zaworowymi astra popyrka potrzęsie i gaśnie chyba że trochę jej dogazuję i potrzymam na obrotach. a zima się zbliża więc chciałbym w końcu uruchomić ssanie. Co do odpalania to nawet przy najwyższych mrozach wystarczy podgrzać 2 razy świece i pali bez problemu. tyle że są takie objawy jak wcześniej opisałem
jak się nagrzeje to jest w porządku. Ogólnie to takie problemy mam tylko zimą i jak odpalam po nocy albo jak astra postoi z 4 godziny
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
to niby ssanie to bodajze wyprzedzenie wtrysku
W DTLu realizowane jest tak: W okolicach bodajze EGR wychodzi wąż z niedocisnieniem (tzn zasysa ) idzie bodajze(pisze z pamieci) do czujnika temperatury kolo termostatu tam jest przepuszczany badz nie w zaleznosci od aktualnej temperatury plynu chlodniczego (czyli energi cieplnej a co za tym idzie nagrzania silnika)
Prace naprawcze zacząłbym od diagnozy czy cisnienie dochodzi do pompy wtryskowej, czy przewodynie sa przetarte albo tez zapchane pozniej przyjrzal bym sie tak jak kol powyzej pisze czujnikowi
choc w isuzu nigdy sie nie przygladalem jak jest to zrealizowane
czolem
Oberon
W DTLu realizowane jest tak: W okolicach bodajze EGR wychodzi wąż z niedocisnieniem (tzn zasysa ) idzie bodajze(pisze z pamieci) do czujnika temperatury kolo termostatu tam jest przepuszczany badz nie w zaleznosci od aktualnej temperatury plynu chlodniczego (czyli energi cieplnej a co za tym idzie nagrzania silnika)
Prace naprawcze zacząłbym od diagnozy czy cisnienie dochodzi do pompy wtryskowej, czy przewodynie sa przetarte albo tez zapchane pozniej przyjrzal bym sie tak jak kol powyzej pisze czujnikowi
choc w isuzu nigdy sie nie przygladalem jak jest to zrealizowane
czolem
Oberon
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
w isuzu jest chyba inaczej bo jak dziś oglądałem to jedyne przewody jakie widziałem które wchodziły do pompy to przewody paliwowe. choć specem nie jestem i mogłem się pomylić
co do tego zaworku zwrotnego to u mnie jest dobry bo sprawdzałem bo pod ciśnieniem. u mnie ewidentnie są do regulacji luzy zaworowe bo powinno się je robić co 200-250tyś i u mnie to już się kwalifikuje do tego pewnie jakaś płytka się przywiesza.
najbardziej zastanawia mnie to ssanie. bo skoro jest to powinno działać. dziś może się wezmę za regulację obrotów na ssaniu i zobaczymy
co do tego zaworku zwrotnego to u mnie jest dobry bo sprawdzałem bo pod ciśnieniem. u mnie ewidentnie są do regulacji luzy zaworowe bo powinno się je robić co 200-250tyś i u mnie to już się kwalifikuje do tego pewnie jakaś płytka się przywiesza.
najbardziej zastanawia mnie to ssanie. bo skoro jest to powinno działać. dziś może się wezmę za regulację obrotów na ssaniu i zobaczymy
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Hmm w DTLu nie mozna regulowac obroty na tzw"ssaniu" mozna jedynie regulowac obroty biegu jałowego a to jakie obroty bedzie mial na "ssaniu" to juz zalezy od cisnieniaJOszi pisze:najbardziej zastanawia mnie to ssanie. bo skoro jest to powinno działać. dziś może się wezmę za regulację obrotów na ssaniu i zobaczymy
Zapytaj na AK jak realizowane jest "ssanie" w Isuzu tam wiecej uzytkownikow isuzu
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
- Imię: Pan Samochodzik
- Lokalizacja: Poznań(promnice)
- Kontakt:
Witam.
Jako, że mam problem taki sam jak kolega.
Mam silnik DTL, ostatnio miałem robioną pompe i majster stwierdził, że ssanie w samej pompie działa.
Może ktoś mnie wspomóc? Gdzie sprawdzić napięcie? czy cos...
Druga sprawa nie wiem czy problem rozwiązany, przed naprawą pompy (leciało spod głowiczki) też miałem nie równe obroty po odpaleniu, okazało się, że na jednym wtrysku było mniejsze ciśnienie. Miły pan przypilował coś przy regulatorze napięcia i jest super.
Auto odrazu inaczej chodzi i lepiej zapala
Jako, że mam problem taki sam jak kolega.
Mam silnik DTL, ostatnio miałem robioną pompe i majster stwierdził, że ssanie w samej pompie działa.
Może ktoś mnie wspomóc? Gdzie sprawdzić napięcie? czy cos...
Druga sprawa nie wiem czy problem rozwiązany, przed naprawą pompy (leciało spod głowiczki) też miałem nie równe obroty po odpaleniu, okazało się, że na jednym wtrysku było mniejsze ciśnienie. Miły pan przypilował coś przy regulatorze napięcia i jest super.
Auto odrazu inaczej chodzi i lepiej zapala
[External Link Removed for Guests]